A+ A A-

Šerijatski stav o uzgoju životinja zbog krzna

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje se odnosi na temu odijevanja. Po struci sam magistar tekstilnog i modnog dizajna i zbog toga bih željela s Vama da raspravimo neke teme sto se ticu odijevanja i Islama, propisa vjere u vezi toga.

Nedavno je usvojen Zakon o uzgoju životinja u svrhu proizvodnje krzna (uključujući i kucne ljubimce). Sa stajališta moje struke kao magistra tekstilnog dizajna, ubijanje životinja zbog krzna/odjeće je apsolutno neprihvatljivo!

Živimo u 21.vijeku, tekstilne tehnologije/inovacije tekstilnih materijala svakim danom postaju sve bolji, tako da možemo pronaći materijale koji štite i na velikim hladnoćama, a što se tiče oponašanja životinjskog krzna, ne može se lako uočiti razlika izmedju umjetnog i životinjskog krzna - umjetno krzno je opcija za sve kojima se sviđa takav stil.

Ako sve ovo sagledamo sa aspekta mode i pomodnog odijevanja - životinjsko krzno - nije i ne može biti odjeća čovjeka 21. vijeka! Ovo je doba digitalnih tehnologija, pametne odjeće, a ne barbarskog ubijanja živih bića zbog njihovog krzna.

Željela bih da znam kakav je stav Islama o ovome, s obzirom da se ove životinje uzgajaju na farmama, obično se žive oderu i umiru u najvećim mukama!

Odgovor:

Allah je stvorio čovjeka i odlikovao ga nad drugim stvorenjima. Jedna od odlika jeste da mu je potčinio druga stvorenja i dozvolio mu da se njima koristi. Uzvišeni kaže: „I stoku On za vas stvara; njome se od hladnoće štitite (tj. koristite njihovu kožu za šatore i odjeću), a i drugih koristi imate, njome se najviše i hranite; ona vam je ukras kad je sa ispaše vraćate i kad je na pašu izgonite, a nosi vam i terete u mjesta u koja bez velike muke ne biste stigli... (En-Nahl, 5.)

Prilikom korištenja životinja čovjek se prema njima mora humano ponašati, pa je tako čovjeku zabranjeno  da životinju uzima za metu radi igre i zabave, također mu je zabranjeno da ih muči, izgladnjuje i sl. Čak i kada ih kolje, radi potrebe a ne zabave, klanje treba obaviti na što bezbolniji način. Prema tome, ukoliko se čovjek pridržava gore spomenutih principa korištenje životinjskog krzna i kože je dozvoljeno, shodno principu izvorne dopustivosti, te pravilu da koža štavljenjem postaje čistom, osim svinjske i pseće, prema našem  mezhebu. U slučaju općeg interesa, nadležni državni organi mogu donijeti odgovarajuće propise kojima se regulira navedeno pitanje.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice