A+ A A-

Pretraga pitanja

Nerad imama

Pitanje

Esselamu alejkum!
Teška je situacija u kojoj se nalazimo. Vidi se to u porodici, na ulici, u školi, na televiziji ponajviše. Osjeti se u narodu zbunjenost, apatija, potraga za nekim ko će odgovoriti na svakodnevna pitanja, naći riješenja za svakodnevne, sve brojnije probleme. Okreću se judi raznim strankama, pokretima, udruženjima ali ne može se reći da su odgovori i rješenja koja se nude trjanijeg karaktera. Ne mogu ni biti. Pokušava se kopirati neki
od modela koji kako tako funkcionišu na zapadu mada ni tamo situacija nije sjajna na bezbjedonosnom a posebnom ne na familijarnom planu. Logički bi bilo, da se mi muslimani u BiH okrenemo svojoj islamskoj tradiciji jer znamo da Kur'an ima riješenje za svaku situaciju i za sva vremena pa tako i za ovo naše. Tako bi smo pomogli sami sebi, našoj zajednici i ujedno pokazali svima da ne treba tražiti model za riješenje bilo kojeg problema ako model već postoji. A znamo da postoji, na to nas Allah dž.š.upućuje i ujedno nam garantuje svoju pomoć. Nikakva nam druga pomoć ne bi bila potrebna. Gdje je onda problem?
Problem nastaje kada kur'anske odgovore dobijemo od nestručnih osoba, ne iz Kur'ana nego iz sumnjivih izvora (nazadna tradicija, sumnjivi hadisi i sl.), kada se obaveza prezentacije kur'anskih poruka ne izvrši odgovorno i temeljito itd. Zašto ovo govorim?
U javnim istupima, na TV stanicama možemo čuti predstavnike jačih političkih stranaka, pojedinaca koji pripadaju ovom ili onom udruženju itd., ali vrlo rijetko predstavnike IZ BiH. Stiče se utisak da jedino Reis smije "izaći" u javnost sa jasnim stavom o problemima koji se tiču Bošnjaka. Kao da niko drugi u IZ ne poznaje stvari i nije kompetentan da prenese poruku Islama.
Reći ćete možda da TV nije baš najbolje mjesto za nastup s obzirom na političku situaciju u BiH. Reći ćete možda još da se treba okrenuti džamijama i da nam tu možete pomoći. Evo par primjera da ni to nažalost ne radimo kako treba.
Navesti ću Vam primjer naše džamije i tu neizbježno moram pomenuti našeg
imama kojega je naravno uposlila IZ BiH. Evo ukratko spisak nekih njegovih
nedostataka. Moram da napomenem da ovo nije atak na njegovu ličnost, nego
samo na njegovu funkciju i način na koji je obavlja.
- ne dolazi na namaz redovito.
- nekoliko puta izjavio da nam u vjeri nije obaveza sve što "ne znamo da nam
je obaveza". Tako da nam je savjetovao da ne pitamo puno o vjerskim obavezama kako nam ne bi postale obaveza. Ako upravo mislite da Vam ovo nije baš jasno, nije bilo ni meni kad sam to slušao a ni sada.
- godinama organizira sergiju na kraju mjeseca ramazana za kupovinu dječijih paketića. Tačno je da se paketići kupe i podijele djeci ali i da on zavidnu sumu tih sredstava podijeli sa još nekoliko ljudi u džematu. Moglo bi se nekako razumijeti da je on po struci ljekar ili pravnik. Ali kako je njegov posao između ostalog i da predvodi džemat u namazu i da za to dobija redovitu platu, onda mi nije jasno zašto mu se trebaju isplatit dodatna sredstva koja mu skoro niko od onih koji su ih dali na sergiji nisu halalili. Na našu primjedbu da to nije u redu njegov odgovor je bio kako je to u našoj tradiciji i da će on  vratiti taj novac ako pronađemo barem jednog imama koji taj novac ne uzima. Naravno da svi poznajemo imame koji su takvu tradiciju odbacili.
- kako nijedan imam na svijetu ne može imati tako svestrano obrazovanje kako bi poznavao sva polja nauke, a kako imamo masu toga što bismo trebali naučiti, predložili smo nekoliko puta da nam budu gosti predavači koji će svima nama a posebno mladjim ljudima objasniti osnovne stvari iz medicine, za nas važne podatke iz istorije, islamske a ne tradicionalne običaje kojih bi smo se trebali pridržavati prilikom ženidbe i udaje i mnogo drugih stvari. Priznaćete da su se tokom života u "bratskoj" nam bivšoj državi,
uvukli u naš svakodnevni život raznorazni običaji koji ponekad nemaju nikakve dodirne tačke sa Islamom. Naravno njegova reakcija je bila takva da se je do danas (godine su u pitanju) održalo svega nekoliko predavanja, pogodili ste ako pomislili da je on pozivao predavače.
-na našu inicijativu da se prikupe sredstva od kojih bi se kupio barem jedan računar u džamiji kojim bi se koristila djeca, da se formira manja biblioteka u džamiji gdje bi djeca mogla da pročitaju tokom vikenda ponešto, reakcija je bila takva da se je nabavio jedan stari računar od kojeg niko nema nikakve koristi. Barem ne djeca. Od bibilioteke i svih perthodnih i kasnijih ideja do dan danas nema ništa. Spisak bi bio podugačak, ako Vas
ineteresuje (sumnjam) njegov kraj, mogu Vam ga ispričati nekom prilikom.
Da ne bude zabune, za sve ove ideje i zahtjeve koje sam naveo tražila se samo saglasnost s njegove strane, koju nikad nismo dobili. Realizacija bi uvijek bila naša obaveza. Ne trebamo se onda čuditi što ljudi kod nas nerado daju novac i nude pomoć kad su u pitanju vjerski ciljevi. A znamo da na primjer jedan Stiven Spilberg javno ističe svoju religioznost i svoju izdašnu pomoć jevrejskoj zajednici u SAD. Sumnjam da bi se odricao milionskih sredstava kad bi znao da odlaze u rukama pojedinaca.
Pretpostavljam kako ćete nam savjetovati da sa našim imamom porazgovaramo.
Razgovarali smo, nije bilo rezultata. Ako ćete nam savjetovati da se obratimo IZ, i to smo činili, nije bilo rezultata. Zašto onda sve ovo pišem. Zato što sam užasnut činjenicom da ni mi muslimani u BiH nemamo odgovore koji bi nam se ponudili kao riješenje za kriminal, neavspitanu omladinu, i sve druge probleme koje neizbježno moramo rješavati. Zbog toga što osjećam potrebu da je krajnje vrijeme da Vam se obratim i da prebacim "lopticu" na Vašu stranu . Mi džematlije smo uradili što smo mogli i kako smo znali.
Ako smo pogriješili u nečemu onda je opet vaša obaveza da nam se obratite i objasnite u čemu smo pogriješili i kako da stuaciju dovedemo u normalno stanje. Jer ovo što sada imamo u džamiji je daleko od normalnog. Neka mi Allah dž.š. oprosti ali naša džamija je polumrtva džamija. To stoga što svi znamo da je džamija u istoriji uvijek bila mjesto gdje se je osim namaza obavljalo još podosta drugih aktivnosti.
Ostavljate nas bespomoćne u ovom ludilu koje polako zahvata BiH u formi homoseksualizma, laži i prevare, kriminala, nastranih običaja kojima se više nezna ni korijen ni porijeklo, pokvarenosti koja je postala svakodnevna pojava čak i u obrazovnim ustanovama.
Zašto se ne organiziraju sportska takmičenja, kulturne manifestacije i bilo kakave druge aktivnosti koje bi se ponudile muslimanima svih uzrasta umjesto onoga što im se sada nudi a što neminovno utiče na formiranje svijesti svakog pojedinca htio to on ili ne. Tu mislim na razne sapunice, muzičke emisije, filmove prepunih nasilja i scena neprimjerenih muslimanskoj kućnoj intimi i još štošta iz bogatog repertoara programa "zabavnog" karaktera.
Zašto se ne pomogne otvaranje firmi iz islamskih zemalja gdje bi se uposlio svaki od onih čestitih ljudi iz BiH koji je prisiljen da radi u firmama koja nikako ili vrlo malo vode računa o njegovoj potrebi da mu je petak slobodan radni dan, da obavlja namaz, da obavi džumu, da nije u bliskom društvu žena osam ili više sati svakodnevno, da ne radi sa kamatom, alkoholom i da mu radni ambijent nije totalno neprirodan.
Zašto...
Esselamu alejkum

 

Odgovor

Zahvaljujemo Vam na brizi za stanje islama i muslimana. Vaše primjedbe na rad imama proslijedit ćemo Vjersko-provjetnoj službi Rijaseta i Udruženju ilmijje kako bi ih razmotrili sa imamima i poduzeli mjere na otklanjanju nedostataka. Nema savršenih ljudi pa ni savršenih imama. Nedostataka ima i bit će ih, ali je važno voditi dijalog, razgovarati i kroz dijalog i razgovor nastojati poboljšati kvalitet rada imama, ali i drugih aktera u IZ.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH