A+ A A-

Pretraga pitanja

Zikr nakon namaza

Pitanje

Esselasmu alejkum!

Imam pitanje ko je se nameće već duže vrijeme, a to je zikr nakon namaza. Posebno se pitam o zikru nakon farza, je li Poslanik Muhammed s.a.w.s. zikrio poslije farza ili kako to mi radimo nakon čitavog namaza i poslije sunneta, je li ovako radio imam Ebu Hanife nakon čitavog namaza i zajednički sa mujezinom. Ovo što sam ja mogao naći od Imama Ebu HANIFE nije ovaj bosanski i turski zikr sa mujezinom, svako je za sebe činio pojedinačno, tako se prenosi i od Poslanika s.a.w.s.

Zato vas pitam je li ovaj nas način utemeljen ili vuče korijene iz Indije? Molim vas da nam odgovorite kako bi slijedili Poslanika s.a.w.s. onako kako je on činio nikako drugačije i ni po kakvim tradicijama Bošnjaka ni Turaka nego čisto izvorno. Kaže Poslanik s.a.w.s. da će se  njegov ummet podijelit na 73 skupine a samo jedna je ispravna a to je ona koja je na njegovom Sunnetu i njegovih halifa, ništa više nema dodavanja ni oduzimanja.

 

Odgovor

Ne mislimo da se ide u provaliju, odnsno u džennet ili džehennem zbog toga da li se zikr uči poslije farza ili poslije sunneta. Taj zikr je u osnovi sunnet ili mendub, a definicija sunneta u fikhu glasi: da je to djelo za čije činjenje slijedi nagrada, a za čije izostavljanje ne slijedi kazna. Prema tome to nije vrsta propisa za koju je predviđena takva kazna kako sugerirate. Slijeđenje Poslanikova a.s. sunneta je mnogo širi pojam od navedenoga propisa i ne može se svesti samo na njega. Mnogo je važnije to što naše džematlije slijede Poslanika a.s. u izvršavanju farzova nego da li pri tome eventualno propuste neki sunnet, za čije izostavljanje inače u šerijatu nije predviđena kazna. Mnogo je važnije očuvati jedinstvo u džematu nego izostaviti neki sunnet. U prosuđivanju treba voditi računa o prioritetima. Po svom sadržaju i načinu na koji se obavlja zikr poslije namaza kod nas, suštinski nije u suprotnosti sa šerijatskim propisima. Može biti u nekim manje važnim detaljima, ali suštinski nije.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH