Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Kamatna zarada kao donacija

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Želio bih pitati za darove od strane kamataša u konkretnom slučaju kod nas ima jedan poznat kamataš on je donirao za našu džamiju. To je za naše selo jedan kombi za prevoz umrlih prilikom dženaze i rekao da ga je kupio parama koji ih je skupljao od kirije lokala a ti lokali su kuplenji od kamate. Neke džematlije su protiv a neki odobravaju a naši imami su to prihvatali i na neki način ga tumače normalnim. Kakav je stav šerijata u vezi sa ovim slučajem?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Općepoznato je da je kamata u islamu strogo zabranjena te da onaj koji kamatari, prema Kur'anu, vodi rat protiv Allaha i Njegova Poslanika. Zarada koja se stiče kamatom je haram. Onaj koji je stekao zaradu kamatom dužan je učiniti teobu i osloboditi se te zarade tako što će je podijeliti u dobrotvorne svrhe. Za  davanje same haram  imovine darovalac nema sevapa, ali ima za nijjet i odluku da se u ime Allaha oslobodi te imovine. Jedna od tih dobrotvornih svrha u koju se može usmjeriti tako stečena imovina jeste i kupovina kombija za potrebe džemata. Moguće je, također, da dotična osoba ima i druge imovine koju je stekao na halal način, te stoga smatramo da nema smetnje da se primi i koristi spomenuto vozilo u općekorisne svrhe, a da li će darovalac imati od toga sevapa, Allah zna i On će o tome suditi. Smatramo da reakcija džematlija koji odbijaju donaciju, također, ima smisla, budući da podsjeća ljude na to da vode računa o sticanju imetka na halal način, jer se jedino od darovanja takve imovine ima sevapa.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH