A+ A A-

Zar je vjeronauka poduka fašizmu

djeca-u-skoliFederalna televizija je odbila objaviti reagiranje mr.sci. Emira Džambegovića, profesora islamske vjeronauke u Srednjoj medicinskoj školi u Tuzli i  predsjednika Aktiva profesora islamske vjeronauke Muftijstva tuzlanskog na komentar Feđe Isovića u Dnevniku 2 u kojem je podučavanje vjeronauci dovedeno u korelaciju sa fašizmom. Služba za odnose s javnošću Rijaseta je tokom protekle sedmice više puta slala ovo reagiranje Federalnoj televiziji, s nadom da će biti objavljeno i da će se moći čuti i drugačiji pristup i viđenje vjeronauke, ali, nažalost, Federalna televizija pokazuje da ne prihvata i blokira prezentiranje različitih pristupa.

Mr.sci.Emir Džambegović u reagiranju proslijeđenom Federalnoj televiziji pod nazivom „Zar je vjeronauka poduka fašizmu?" ističe:

- Javljam se sa reagovanjem povodom komentara pod naslovom „Fašizam u nama, oko nas i u njima" Feđe Isovića u „Dnevniku 2" od 13.02.2010. godine na FTV-u. U njemu je nedvosmisleno izrečeno da je vjeronauka u školama zapravo poduka fašizmu jer se djeca razdvajaju ili kako kaže, oni koji ne idu, oni se „izopćavaju". Argument koji Feđa Isović podvaljuje je naoko jednostavan - „čim razdvajamo djecu samo po tome kako se zovu, mi duboko zadiremo u prostor fašistoidne ideologije". A ko to zalazi u fašistoidni prostor - to Feđa ne govori, pa nam ostaje nagađati da su u nju zadrli svi učesnici u obrazovnom procesu - zakonodavac, roditelji, profesori i djeca. Pa i ljudska prava.

Zato Feđi i onima sličnim njemu vrijedi postaviti pitanje - šta je sa onom djecom koja uče drugačiji strani jezik, pa izopćena moraju čekati? Mi znamo da vjeronauka nije čas iz fašizma, kao što ni učenici koji ne idu na engleski jezik, nego na ruski ili njemački nisu fašisti. Dijete mora odabrati koji će jezik učiti. Zato postavljamo logično pitanje: može li dijete ići kroz život, a da nema pojma o svom narodu i svojoj religiji? Može, ali onda nema u sebi znanja o značajnom dijelu identiteta naroda i zemlje iz koje potiče. Podsjećam, roditelji su ti koji biraju! Može li vaše dijete ići u svijet bez stranog jezika? Može, ali takvo ste mu obrazovanje Vi pružili! Zapitajmo se - kakva je onda uloga religije u identitetu čovjeka? Da od njega napravi religijskog fanatika? Da od njega napravi fašistu? Zar nas fudbalska reprezentacija BiH pravi fašistima onog trenutka kad počnemo navijati za njih? Nažalost, takav se zaključak nadaje iz priglupave fraze da se: „ne može biti samo malo fašista, kao što se ne može biti samo malo trudan." Može li čovjek biti ponosan svojom nacijom i ne biti fašista? Po Feđi - „ne" - jer on fašizmom naziva i lijepo mišljenje koje čovjek može imati o svom narodu kada kaže: „Iskreno, ne vidim ni jedan valjan razlog zašto bi se neko osjećao ponosnim samo zato što je Nijemac, pa ni Bošnjak, Srbin ili Hrvat." Tako je komentator Isović mrtav hladan učinio da i povijest i povjesničari i nacija kao takva izgube svaki smisao postojanja, jer je to nešto što se dobiva rođenjem.

Da bi bio precizan Feđa veli: „nije Vjeronauka problem, problem je onaj ko je uvede kao predmet u javne školske ustanove". E, vidiš Feđa, tražili su je roditelji jer pravo na vjersku poduku spada u domen ljudskih prava. Čini se da iza ovog poziva ka antifašizmu zapravo stoji poziv da postanemo nevjernici ili da budem precizniji, „pioniri maleni".

Feđa, dolazak na vjeronauku nije fašizam prema drugim. Vaše povezivanje vjeronauke u tekstu sa nacističkom indoktrinacijom i nacističkim ponosom u najmanju je ruku neukusno i kao profesor islamske vjeronauke, koji staje vedra lica ispred 86% učenika medicinske škole prvog i drugog razreda ili da budem precizniji, njih 602 i roditelja njihovih koji su se sa njima dogovorili da ti učenici slušaju islamski vjeronauk, očekujem da im uputite izvinjenje. A procenat učenika koji pohađaju vjeronauku u ostalim školama na području Muftijstva tuzlanskog je oko 93% posto. Zato se izvinite i njima i njihovim roditeljima.

Feđa, čovječe, kako Vas nije sram ovog naroda kojem, eto, pripadate, da odaziv njihove djece na vjeronauku tako jednostavno nazivate pristankom na poduku o fašizmu? Naprotiv, oni zbog ljubavi prema vjeri, a ne prema fašizmu, dolaze na vjeronauku, a imaju priliku upoznati svaku, kojoj god da pripadaju. Također, u sklopu predmeta „kultura religija" mogu upoznati sve vjere. Izvinite se „malo" i njima. Mi, profesori islamske vjeronauke, koji imamo veze sa Islamskom zajednicom, mi smo na pljuvanje antiteista navikli. Oko nas se ne morate zamarati. Narod vidi i narod zna.

 

Mr.sci. Emir Džambegović

Profesor islamske vjeronauke u Srednjoj medicinskoj školi u Tuzli

i predsjednik Aktiva profesora islamske vjeronauke Muftijstva tuzlanskog.

14.02.2010. u Tuzli