Islamofobija je jednako opasna kao i semitizam
Prosvijetljena Švicarska postala je dijelom „ prosvijetljene liberalne Evrope" koja u sve većoj mjeri i nije tako liberalna.
Prije nekoliko mjeseci, na sastanku obavještajnih eksperata SAD-a i Evrope, učesnik iz Švicarske je komentarisao predstojeći referendum o minaretima.
Bio je ubijeđen da on nikuda ne vodi, jer kako je kazao, Švicarska je pluralističko društvo, njena muslimanska populacija je relativno mala i u njoj ima nekoliko džamija i minareta.
Bilo kako bilo, ovaj zapanujući rezultat Švicarskog referenduma (57%) u korist zabrane minareta u konačnici i nije tako iznenađujući s obzirom na porast islamofobije. I u Evropi i u SAD političari desnice, polititički analitičari, medijske ličnosti i vjerski lideri nastavljaju da pothranjuju sumnju, koja je u porast, u muslimane, unoseći strah od Islama koji je po njima , a ne islamski ekstremisti, prijetnja.
Nakon napada u Americi i Evropi relevantnost multikulturalizma kao politike u SAD i Velikoj Britaniji dovođen je u pitanje od strane onih koji su smatrali da je takav pristup doprinio porastu terorizma na tlu SAD i Evrope: retardna muslimanska asimilicaija i uključivanje u civilno društvo produžava lojalnost stranoj državi te ostavlja prostor radikalnim militantima. Proces integracije u kojoj građani imigranti i rezidenti mogu zadržati svoje vjerske i etničke različitosti mnogi odbacuju, a naročito ekstremna desnica u Evropi koja zahtijeva potpunu asimilaciju.
Moderni proricatelji Sudnjeg dana predskazuju da će Evropa biti preplavljena islamom i do kraja stoljeća će se pretvoriti u „Eurabiju". Mediji, politički lideri i analitičari desnice upozoravaju na „nježni terorizam" koji kuje zavjeru o preuzimanju SAD i Evrope. Bernard Lewis, ekspert za Blisko-istočnu historiju i savjetnik u Bušovoj administraciji o propaloj Iračkoj politici dobio je na publicitetu kada je počeo kritikovati Evropljane zbog pomanjkanja lojalnosti, samopouzdanja i respekta spram sopstvene kulture, optužujući ih da su se „predali" pred islamom na način „samoponiženja", „političke nekorektnosti" i „multikulturalizma". Daniel Pipes, kolumnista, politički analitičar i nemilosrdni kritičar muslimana koji je napisao članak „ Muslimani dolaze" je također izjavio: Zapadno-evropska društva nisu spremna za masovne imigracije ljudi sa kožom braon boje koji kuhaju čudnu hranu imaju drugačije standarde održavanja higijene...Svi imigranti sa sobom donose egzotične običaje i stavove, ali muslimanski običaji su u većini slučajeva najuznemiravajući.
Jačanje anti-imigrantskih krajnje desničarskih stranki u nedavno održanim Evropskim izborima ohrabrilo je mnoge njihove lidere da aplaudiraju Švicarskom i da pozovu na slične zabrane. Geert Wilders lider anti-muslimanske Stranke za slobodu u Holandiji koji podržava masovnu deportaciju muslimana pozvao je na referendum kako bi se „ zaustavio val islamizacije" Holandije.
Krajnja desnica uporno odbija da se suoči sa realnošću 21.stoljećate da prizna i prihvati da su mnogi muslimani integrirani građani i da je Islam sada Evropska religija, ustvari druga po broju u mnogim Evropskim državama.
Na sreću veliki broj muslimanskih i kršćanskih lidera diljem Svijeta, vodeći Evropski političari i eksperti za ljudska prava negoduju zbog ove zabrane, a sam Vatikan ju je okarakterisao kao kršenje religijskih sloboda.
Bilo kako bilo, Švicarska zabrana minareta kao i neke druge politike Evropskih zemalja ističu propast Zapadnog liberalizma i pokreću fundamentalna pitanja o vjerskoj diskriminaciji i vjerskoj slobodi. U Švicarskoj , domovini 400 000 muslimana sa samo četiri minareta, oni koji su podržali referendum bez razmišljanja su okarakterisali minaret simbolom militantnog Islama. Ovo ima smisla u istoj mjeri kao i reći da crkveni toranj simbolizira militantno kršćanstvo.
Kuda idemo s ovim? Zapadni političari i vjerski lideri kreatori javnog mnijenja i mediji trebaju odlučno govoriti o opasnosti islamofobije podjednako napadno kao što govore o ostalim formama riječi i djela koji su ispunjeni mržnjom počevši od rasne diskriminacije pa sve do anti-semitizma. Evropski muslimani moraju nastaviti javno govoriti boreći se za svoja prava kao Evropski građani i isto tako osuđivati nasilje kao i ograničenja koja su nametnuta na građenje crkvi u Islamskom svijetu.
Globalizacija i sve multikulturalniji i multireligijski Zapad testira svoje demokratske principe i vrijednosti. Islamofobija, koja postaje društvena rak rana, koja mora biti priznata i jednako neprihvatljiva kao i anti-semitizam, opasnost je koja narušava skladnost našeg demokratskog i pluralističkog stila života. Kontinuirana prijetnja i odgovor na globalni terorizam popraćeni sa oživljavanjem ksenofobije i kulturološkog rasizma dovelo je u opasnost skladne liberalne demokratije na Zapadu a posebno njihovo muslimansko stanovništvo. Mora se napraviti razlika između Islama i onih koji čine nedjela u ime Islama, između velike većine muslimana i nekolicine islamskih ekstremista i terorista. Ne praveći razliku između ovih rizikuje se da se prihvate politike vanjske i lokalne koje promviraju sukob kultura umjesto da promoviraju koegzistenciju kultura. Oni rade u korist promotora mržnje ( kako muslimanskih tako i nemuslimanskih) vjerskih i političkih lidera i političkih analitičara čija retorika, potiče, demonizira, otuđuje i marginalizira.
John L. Esposito