A+ A A-

„Humani fond“ iz Travnika

Travnik-gradEmir Ganić radi kao profesor vjeronauke u MS Ekonomsko-ugostiteljskoj školi u Travniku koja broji oko 500 učenika. U prošloj godini, pored sekcije Arapskog jezika koju je vodio u školi, došao je na ideju da zajedno sa učenicima osnuje HUMANI FOND, s ciljem približavanja osjećajima učenika i razvijanja potrebe da trebaju nekome pomoći, što je jedan od zadataka kako samog premeta vjeronauka, tako i naše uzvišene vjere Islama, a sve kako bi bili korisni kako sebi tako i društvenoj zajednici. Učenicima je predložio da zajedno osnuju humani fond u koji će svaki učenik svakog mjeseca donirati po 10 feninga. Sredstva bi bila trošena isključivo na potrebe učenika i to na:

  • Posjetu učeniku koji je duži period odsutan iz škole zbog bolesti
  • Socijalnim slučajevima učenika, npr., ukoliko je učenik jako siromašan da mu se kupi mjesečna autobuska karta i sl. 

Naravno, učenici su se složili i jako pozitivno odgovorili na taj prijedlog, čak su predložili da se skuplja veći iznos, ali njihov vrijedni profesor im je obrazložio da je bolje da ovako ostane u ovoj školskoj godini iz sljedećeg razloga:

  • Islam je vjera koja ne želi nikome otežati, naprotiv, ona olakšava
  • Puno akcija koje treba pokreniti mogu se realizirati bez mnogo sredstava
  • Ne treba omalovažavati nikakvu pomoć od bilo koga i bez obzira koliko ona bila velika
    ili mala
  • Iznos se može povećati u slijedećoj godini 

Naravno, srednjoškolcima je bilo smiješno što se od njih traži samo po 10 feninga (obična kafica je najmanje 1 KM), ali su prihvatili obrazloženje svog profesora koji im je rekao da onaj ko hoće može dati i više. Tako se za svaki mjesec od planiranih 50 KM, prosječno sakupljalo oko 70 KM, što je na godišnjem nivou iznosilo preko 600 KM, a što se pokazalo sasvim dovoljnim za predviđene potrebe. Ove školske 2009-2010. godine odlučili su da se po učeniku skuplja po 1 KM za jedno polugodište, što iznosi oko 500 KM, a na godišnjem nivou oko 1000 KM.

 

Način na koji je organizovan "Humani fond"

"Humani fond" je organizovan tako da svaki razred ima po jednog predstavnika i zamjenika, bira ih razred. Predstavnik i zamjenik su dužni:

  • Da prikupe novčana sredstva od učenika
  • Da su blagovremeno informisani o bolesnim kolegama iz razreda i eventualnim socijalnim slučajevima, s tim što se imena učenika kojima je potrebna pomoć javno ne prozivaju. 

Svake sedmice se održavaju sastanci od strane predstavnika razreda i njihovog profesora koji je i  voditelj "Humanog fonda". Na sastanku se iznose prijedlozi i zajednički donose odluke za slijedeće korake koje treba uraditi, te izdvajaju potrebna novčana sredstva. Prikupljena sredstva se ostavljaju u kancelariju kod pedagogice na čuvanje. "Humani fond" ima zapisničara koji zapisuje svaki sastanak koji je izražen kroz DNEVNI RED koji se predlože na sastanku. Osim toga, izabrana je i radna grupa od tri člana koji su izabrani od predstavnika svih razreda, sa zadatkom da naprave pano koji sadrži informacije o urađenim humanim aktivnostima za prošli mjesec, te se isti stavlja u hodnik škole kako bi svi učenici i profesori bili upoznati sa urađenim aktivnostima.

 

Pouke

Prema riječima vrijednog prof. Emira Ganića, ova Aktivnost jako pozitivno je utjecala, ne samo na učenike, nego i na profesore, što je rezultiralo još većim zbližavanjem između njega kao profesora vjeronauke i učenika, kao i ostalih profesora. Kao rezultat tako kvalitetnog rada ove godine se nekoliko učenika koji nisu pohađali vjeronauku prijavilo za nastavu vjeronauke i počeli je redovno pohađati. Nema sumnje da je uz kvalitet profesora i ova aktivnost uveliko doprinijela tome.

"Humani fond",  pokazao je u praksi kako svako sa malo truda može doprinijeti i biti koristan sebi i svojoj zajednici.

Učenici su uvidjeli da se kolektivnim i sistemskim radom može uraditi puno više nego individualno, što i jeste Islam i što treba da bude u praksi, te da se ničiji doprinos bez obzira koliki bio se ne smije omalovažiti. Praktično su pokazali i osjetili su da među najistaknutije vrijednosti Islamu spada činjenje dobra i biti od koristi sebi i drugima, itd. Ukratko, ova aktivnost se pokazala kao veoma dobra odgojno-obrazovna smjernica praktičnog Islama, i nesumnjivo je imala pozitivan efekat na predmet Vjeronauke. 

Nadamo se da će ovo pozitivno iskustvo čestitog Emira Ganića biti prihvaćeno i primjenjeno od strane i ostalih vjeroučitelja čime bi na jednostavan način doprinijeli praktičnom afirmisanju Islama i poboljšanju kvaliteta Vjeronauke.