A+ A A-

Preduzeće Topiko Grupacije Perutnina Ptuj primilo halal certifikat

Beograd, 30. juni 2009 - Franc Čelan, direktor Topika, članice Grupacije Perutnina Ptuj, danas je od muftije beogradsko-novosadskog Rešad ef. Plojovića, primio halal sertifikat, koji je dokaz kontinuiteta i politike kvaliteta Perutnine Ptuj. Već po preuzimanju Topika ptujski živinari su naglasili, da će pripremu hrane u Srbiji, kako je to već urađeno u svim državama gdje su prisutni sa proizvodnjom, sertificirati jednakim standardima kvaliteta kao i u domicilnoj proizvodnji.

»Obavezali smo se, da ćemo u svim našim pogonima implementirati jednak sistem KBS (kvalitet, bezbijednost, sledljivost) na način kako je to organizovano u Sloveniji. Topiko u tom procesu naravno nije izuzetak," po preuzimanju certifikata izjavio je Čelan i dodao, da je Topiko sa dobivanjem Halala široko otvorio put za jačanje pozicije na tržištu cjelokupne jugoistočne regije i šire.

Halal certifikat, koji je dobio Topiko iz Bačke Topole, članica Grupacije Perutnine Ptuj, potvrđuje da je hrana koja se priprema u ovom preduzeću u skladu sa zahtevima islamskih zakona.

»Drago mi je da je Topiko primio Halal certifikat, jer to pripadnicima naše vjeroispovijesti garantuje, da je proizvođač u potpunosti ispoštovao prehrambene specifičnosti muslimana,« izjavio je muftija Rešad ef. Plojović prilikom uručenja certifikata. Halal certifikat, naime obezbeđuje da je hrana pripremljena u skladu sa zahtjevima kvaliteta, koji poštuju kulturne i vjerske zahtjeve islama. To znači, ne samo da su pod strogom kontrolom svi procesi i sastav kod pripreme hrane, već i cijelo skladištenje, pakovanje, etiketiranje i transport. Preduzeće Topiko je na taj način ispunio sve tačke uzgojnog i proizvodnog ciklusa i slijedi načela trajnog razvoja.

Halal danas na područjima gdje je prisutna Islamska zajednica, nije samo trend, već i potreba, koja dobiva vrijednost i van granica. U Evropi je po neslužbenim procjenama približno 50 miliona pripadnika Islama, od toga 19 miliona na području EU. I svi ti potrošači očekuju halal hranu na svojim stolovima. Najveću odgovornost za to imaju naravno islamska zajednica i sami proizvođači, koji u skladu sa svim međunarodnim normama odgovaraju na potrebe potrošača. Pored povjerenja, koje proizvođač dobiva Halal certifikatom, dobiva i još mnogo toga; dobiva ulaznicu na ogromno halal tržište, koje prema statističkim podacima 2007. godine vrijedilo 280 milijardi dolara, što je 70 milijardi više nego godinu prije toga.