A+ A A-

POJAŠNJENA FETVA-I EMINA OKO NEDOUMICA VEZANIH ZA DATUM BAJRAMA

ljevakovic     Opravdane reakcije muslimana oko određivanja datuma Kurban-bajrama i primjene različitih metoda određivanja početka ovog velikog islamskog blagdana, što unosi brojne nesporazume, nedoumice i stvara stanovite probleme praktične naravi kod brojnih vjernika, bilo je razlog značajnog broja pitanja i reakcija koje su stigle na naš portal, a dio tih pitanja je upućen i fetva-i eminu.

     Zbog važnosti ove problematike i razjašnjenja nekih praktičnih postupaka i ponašanja vezanih za bajramske blagdane prenosimo odgovor i pojašnjenje koje je dao dr. Enes Ljevaković fetva-i emin Vijeća za fetve Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini na jedno od pristiglih pitanja. 

Pitanje
Esselamu alejkum!
Rijasetova odluka o klanjanju bajrama 20. u četvrtak povlači za sobom niz pitanja!
1.Kada treba postiti, da li 18. 12. ili 19. 12.?
2. Od kada se počinju donositi tekbiri pa do kojeg dana?
3. Zašto se ne slijedi odluka saudijskog Ministarstva za hadž, zašto ne
klanjamo bajram kada se klanja i u Mekki?
Nadam se da ćete što je moguće prije odgovoriti! Selam! 

Odgovor

Nažalost, ponovo je došlo do nepodudarnosti u datumu Kurban bajrama između odluke saudijskih vlasti i našeg Takvima. Treba reći da je u današnjim uslovima nužno astronomskim proračunima odrediti početak hidžretskih mjeseci, datume Bajrama i sl., ali nažalost tako još uvijek ne misle vlasti države koja odlučuje o danu boravka na Arefetu. Sve hadžije dužne su poštovati, a i poštuju odluku saudijskih vlasti o toku izvršavanja hadžskih obreda, uključujući i dan stajanja na Arefatu, kao vrijeme Kurban bajrama u Mekki, jer je to u općem interesu muslimana.

     Rijaset je donio odluku da se kod nas postupa shodno Takvimu Rijaseta i sve konsekvence takve odluke snosi organ koji ju je donio. Nadat se je da će Allah ukabuliti koji god dan da se posti. Ko želi da posti na Dan Arefata neka posti u utorak kada su hadžije na Arefatu. Muslimani u našoj zemlji, kao i u dijaspori, neće pogriješiti ako usklade učenje tekbiri tešrika te druge propise vezane za Bajram sa odlukom Rijaseta. Odgovornost za takvu odluku je na Rijasetu, a ne na muslimanima koji po njoj postupaju.