A+ A A-

Zenica: Promocija „Srednjeg islamskog puta" na IPF-u

U četvrtak, 15. marta 2012. godine, u posjeti IPF-u u Zenici bio je cijenjeni gost dr.sc. Osman Ahmad Abdurrahim Sayed, ekspert za promociju srednjeg puta, koji je inače savjetnik zamjenika ministra vakufa u Kuvajtu, direktor Centra za šerijatsku regularnost pri kuvajtskom Ministarstvu vakufa i predavač na Međunarodnom centru za promociju srednjeg islamskog puta u Kuvajtu.

Cilj posjete jeste predavanje o „Srednjem islamskom putu" koje će navedeni gost održati u glavnim odgojno-obrazovnim institucijama Islamske Zajednice u BiH. Pratilac cijenjenog gosta je mr. Senad Ćeman.

zenica-ipf-sp-03-2012-1

Na IPF-u, domaćini su bili profesori IPF-a, kao i nekolicina uglednih zeničkih imama,  koji poznaju arapski jezik, jer je predavanje održano na arapskom jeziku.

Cijenjeni gost je pojasnio šta je to „srednji put islama" i da se tu ne radi o geometrijskoj sredini između dobra i zla, pravde i nasilja, nego da se radi o načinu razmišljanja, rezonovanja i zaključivanja unutar priznatih islamskih škola. Naglasio je da je potpuno legitimno da u savremenom islamskom svijetu imamo različite škole fikha - koje opravdavaju i različitosti u mišljenjima i razmišljanjima. Ovakav pristup islamu imamo još u vrijeme Poslanika, s.a.v.s., kada su različiti ashabi, različito shvatali iste tekstove, propise i sl. Najočitiji primjer je Poslanikovo, a.s., naređenje ashabima da ne klanjaju ikindiju prije dolaska do Benu Kurejze. Slično se može vidjeti u stavovima oko sakupljanja Kur'ana, slanja Usamine vojske i sl. Svi stavovi u vezi toga su legitimni i daju dodatno bogatstvo islamu i muslimanima.

Posebnu pažnju, cijenjeni profesor je posvetio upozorenju na opasnost od sve većeg zla, zvanog „tekfir", koje se rapidno širi u posljednje vrijeme. Ovo je bolest koja ugrožava muslimane i nemuslimane, donoseći teške kvalifikacije o ljudima bez dovoljno znanja, bez ispitivanja želja i namjera, bez detaljnijeg tumačenja i sl. Najčešće se radi o ljudima koji nisu stručni u bilo čemu a posebno ne u islamskim disciplinama.

Islam je vjera života te kao takav obuhvata sve segmente čovjekovog postojanja i djelovanja. Temlje za ovako razumijevanje imamo u Poslanikovim, a.s., posjetama nemuslimanima, slanju ashaba u Abesiniju „gdje vlada pravedan vladar i gdje se nikome nasilje ne čini!"

Ovakvo razumijevanje islama je posebno bitno danas, u savremenom svijetu gdje se sve više ne prepoznaje ovaj srednji islamski put, čak ni među mnogim muslimanima.

Na kraju, dr. Osman zatražio je da se međumuslimanske različitosti ne preuveličavaju, nego da se posmatraju iz prizme bratstva, samilosti i razumijevanja.

E.H.