A+ A A-

Kazamati jednoumlja - kadija te tuži, kadija ti sudi

Mislili smo da su ta vremena prošla, rasli smo u ratu i borili se za slobodu govora, ispovjedanja i praktikovanja vjerskih ubjeđenja, demokratiju, ljudska prava i mislili smo da smo u toj borbi pobijedili, da konačno imamo slobodu, slobodu koju su nam bili oduzeli. No, vidimo da neki ponovo žele da nas vrate u iste one kazamate jednoumlja iz kojih smo izašli u moru krvi. 

To im je u krvi

Prije rata su na džume i hutbe dolazili udbaši da snimaju obraćanja efendija džematlijama, pisali im hutbe i naređivali da se čitaju, pratili su i tablice na autima koja su se parkirala pored džamija sve u sklopu akcije zaštite jednoumske politike. 

U ratu su imami ili hodže bili sa svojim narodom u džematima, a neki, Boga mi, i na borbenim linijama. Postoje imami koji su napustili dijasporu i došli ovdje, da se bore rame uz rame sa najboljim sinovima bosanskim. Nakon rata imami su u službi svom narodu, svakog petka a i ostalim danima obraćaju se ovom napaćenom, obezglavljenom narodu dajući mu nadu da će biti bolje, da nam u svemu Bog Dragi daje izlaz, tješe ga, žive s njim. Čak i u ovim danima elementarnih nepogoda mektebske nastave se odvijaju, hutbe održavaju, namazi obavljaju. Hodže se ne šetkaju po Vlašiću, oni žive u džematima sa svojim narodom, ako narod ne može do ljekara, ne može ni hodža, ako oni nemaju struje, nema je ni on. Sve u svemu, imami su uz narod, rame uz rame, u miru, ratu, veseljima, a Boga mi i u kaharima, oni su uvijek tu jer imami su narod. 

U džamiji postoji nekoliko pročelja, a jedno od njih je i minber, mjesto s kog se imam svakog petka obraća džematlijama, prenosi im pouke i poruke. Na minber se ne penje svako, minber je svetinja s koje se ne smije izustiti ništa sem istine, ne smije se pozvati ni na što doli na istinu. Minber nije mjesto s kog se za šaku para krivac proglasi poštenjačinom i obratno. 

Da se napadi na vjerskog poglavara Bošnjaka polahko spuštaju na niže razine dokaz je pojavljivanje raznoraznih anonimusa i „ublehaša" koji nisu kadri ni sa samim sobom se složiti u jednom tekstu i koji žele da nam ponovo vrate kazamate jednoumlja, da nam tumače i pišu hutbe, pljuju po ahmedijama, prijete i pozivaju na linč i putem obračuna sa islamom i hodžama steknu javni publicitet i napredovanje u karijeri. Oni pozivaju SIPA-u na udbaške inkvizicijske metode, kako je nekada i bilo, da nas strpaju u zatvore, ponižavaju, prate, privode, hapse, da nam se cenzurišu obraćanja da se zatvaramo u imigracione centre. 

Nermin BAJIĆ u svom tekstu obajvljenom na "depo" portalu želi da "poduči" reisu-l-ulemu i imame pravnim propisima pa kaže da Cerić ne bi smio unaprijed optužene za ratne zločine (Ratka Mladića, Radovana Karadžića i ostale) nazivati ratnim zločincima jer to kao još nije dokazano. Nerminu, inače diplomiranom pravniku, kao da fali političkih ili profesionalnih poena pa se stavlja u službu "đavoljeg advokata", zločinca sa Kalinovika. No i to bi možda i bilo profesionalno da u daljem tekstu "đavolji advokat" nije izjednačio mrzitelja Bosne i Hercegovine Dodika i reisu-l-ulemu Mustafu ef. Cerića pa u isti koš strpao i sve hodže zajedno sa Dodikovom omiljenom lutkicom Vasićem. Profesionalno nema šta, "rođeni advokat". No da bi čorba bila gušća isti taj "advokat" Nermin se stavlja u ulogu "branitelja" Abu Hamze rekavši: "Ako ovi pomenuti nisu veća opasnost po nacionalnu (državnu) sigurnost od Abu Hamze, onda nisu ni manja. Samim tim zaslužuju sličan tretman (prilagođen statusu)."

Hodže državni neprijatelji, ili dobrodošla ateistička inkvizicijo!

Hodže iz vedra neba postaše "državni neprijatelji broj jedan", prijetnja za nacionalnu sigurnost i treba ih u imigracioni centar smjestiti. Malo je imigracioni centar, jer nas ima par hiljada, moraće u svoje planove za budžet tražiti sredstva za veće kazamate hodžama. Podsjećanja radi, Karadžić je formirao koncentracione logore za veće skupine muslimana Bošnjaka.

Zaista, čisto da čovjek ne povjeruje! Nermin brani Hamzu a blago rečeno ne simpatiše hodže. Da je to rekao reisu-l-ulema bio bi optužen da je vođa Al-Kaide. Nermin je, k'o fol, blizak Abu Hamzi, mora da ga redovno posjećuje i obilazi njegovu porodicu ili je istražio pravne akte pa može osloboditi Abu Hamzu. Bio bi to veliki korak za pravo, no prevelik potez za "đavoljeg advokata".

Staljinistička je to škola: kadija te tuži, kadija te sudi, a u nekim slučajevima i brani. Naravno u sistemu jednoumlja nisu isti zakoni za sve, za Karadžića se mora dokazati da je ratni zločinac a  imame i Cerića treba poslije hutbe SIPA da sprovodi, bez suđenja, kao da nema pametnijeg posla.  Znamo, Nermine, vodili su tako tvoji prethodnici rahmetli Mustafu Busuladžića, a "vratili" samo izrešetan fes. Mi smo se, moj Nermine, borili za slobodu govora, ona nam je ustavom zagarantovana, i jednim i drugim (ustavom IZ) ustavom koji je plaćen krvlju Busuladžića i zakletvom da se nikada više neće hodže pred vaše staljinističke sudove izvoditi i nećete vi nikada više pisati hodžama hutbe i cenzurisati ih, sprovoditi.

Vjerujemo, da nećete nikada više biti u poziciji da hapsite imame, a u džamije možete ući samo kao džematlije. Prohujalo je to s vihorom, moj Nermine! Nećete vi, niti vaši istomišljenici, ovaj narod voditi stradama koje vode ka jednoumlju i genocidu a da imami neće reagovati, jer i mi smo taj narod. Ne postoji, niti će ikada više postojati, pravni ili zakonski akt koji će imamu određivati način na koji će se obratiti svom vjerničkom narodu i voditi njegove vjerske poslove, jer mi smo taj narod. Mi smo bili s ovim narodom i s njim ćemo ostati. Narod nećemo lagati niti mu prešućivati sve ono što mu žele uzeti ili na leđa natovariti, dajući mu lažne nade iz udobnih kancelarija za šaku para.

Ako si htio biti otvoren i iskren do kraja, zašto nisi pomenuo i neke vjerske poglavare koji su blagosiljali arkanovce, prskali im kalašnjikove i kame ? A da, valja s "Aleksandrom" na kafu, smije se pljuvati po "svom" ako je ovo i tvoje, ma koliko bijelo izgledalo. Nije politički podobno, nije aktuelno, nije licemjerno? Ili sve to i više.

Napad radi napada

Možda si prije nego si počeo pisati tu svoju pisaniju trebao pročitati i pokušati shvatiti poruke koje je dr. Cerić poslao u Hadžićima. Prije nego si se Aleksandri P. počeo ideološki dodvoravati trebao si se malo informisati i ti i ona, ono bar osnovno, pa bi vidjeli da titula ajatollaha nema nikakve veze sa "vehabijama" niti sa bosanskim muslimanima. Ne bi ti škodilo da si umjesto pokušaja tumačenja hutbe koju ne razumiješ krenuo od "ilmihala", možda bi od tebe bilo nešto, umjesto što se već uplićeš u suđenja na onom svijetu. Tamo garant nećeš biti advokat, osim možda da te budu tražili oni zločinci kojima si u tekstu poželio "dug život i zdravlje". I Aleksandra misli slično kao i ti kako po pitanju Cerića tako i drugim pitanjima, i ona se učlanjuje po facebooku u grupe koje slave "optužene za ratne zločine".

Nije mi jasno kako može biti poziv na mržnju rečenica iz hutbe: "Dakako, istina je to sunce od kojeg se tope i najviše grude laži. Prema tome, istina je najsigurnija zaštita od neprijatelja; istina je uzvišeno stanje uma; istina je najviše blagostanje duše; istina je najskuplji dragulj u individualnom i kolektivnom pamćenju jednog naroda. Eh, baš zato oni hoće da nam taj dragulj ukradu svojim lažima i galamom "hvatajte lopova", dok oni završe svoj prljavi posao."? Pročitaj još jednom, jer da si je dokučio možda bi je i isprintao pa se s njom vodio kroz svoj poziv pravnika ili se pak u njoj ne spominje magična riječ "dolar".

Kao hatib (onaj koji se petkom na časni minber penje) mogu samo pozavidjeti resu-l-ulemi na prelijepoj hutbi, inspirisanoj i napisanoj iz srca, ili što bi stariji rekli hala. Mogu samo pozavidjeti resu-l-ulemi na neobično hrabroj gesti, tj. da ode u Hadžiće i na licu mjesta, među porodicama, djecom, rodbinom uhapšenih, javno ih pozove da se prizna i prihvati istina: „To je naša poruka danas iz Hadžića: prije svih onima koje su uhapšeni zbog "Silosa" da priznaju i prihvate istinu ma kakva bila". Neka mi se navede još jedan primjer da je neko ovakvo što uradio i iskazao ovakav stepen hrabrosti, patriotizma, brige za dobro države i naroda. Treba li još jednom podcrtati da je reisu-l-ulema otišao među porodice i pozvao na priznanje i prihvatanje istine. No, da sam s one strane Istine, ili moji aduti, možda bih i ja razmišljao kao Nermin i Aleksandra.   

Naravno njima ne odgovara reis koji svojim nastupima i govorima daje do znanja narodu da su imami s njim i dio ovog naroda. Njima ne odgovara reis koji je uz narod i onda kada mu je teško, koji dijeli njihove probleme. Njima ne odgovara reis niti imami koji znaju istinu i pozivaju Istini. Njima bi najbolji bio reis poput muftije iz romana "Derviš i smrt" koji samo igra šaha i ne tiče ga se problem njegova naroda. Njima ne odgovaraju pismeni imami koji se pojavljuju i oglašavaju u javnom prostoru. Njima odgovaraju samo imami koji bi bili zatvoreni u imigracionom centru ili zatvoru. Naravno nakon imama tamo bi poslali i one koji klanjaju za imamima, samo dok dođe na njih red, a taj "film" neće gledati.

Hidajet Kobilica