A+ A A-

Poslanika voli djelom, a ne stihom

muhammed-a-s-levhaPiše: Izet ef. Čamdžić

U mjesecu mevluda učimo mevlud, stihove i spjevove koji slave Poslanika a.s. i u poetskoj formi kazuju nam njegovu biografiju. I Poslanikovi a.s. savremenici pisali su stihove o njemu poput Hasan ibn Sabita, a potom pjesnici iz gotovo svih naroda i na gotovo svim jezicima jer on je poslanik čovječanstvu. To je izraz ljubavi prema njemu. A iskazana ljubav prema Poslaniku a.s.  je dobro koje će biti nagrađeno uzvraćenom ljubavi oličenoj u Poslanikovom a.s. šefa'atu. Mevludski spjevovi su obuhvatili Poslanikov a.s. život u cjelini, kao i njegove oporuke i vasijjete. Ova poetska forma kazivanja njegove biografije ima zadaću približiti Poslanika a.s.  čovjeku. Ima zadaću nam objasniti poslanikov životni put kako bi upravo taj put bio životni put čovječanstvu. Kad bi se, međutim, iskazivanje ljubavi prema Poslaniku a.s. svelo na stih i spjev nikakva korist se ne bi postigla. Zato mevlud treba doživljavati sredstvom kojem je zadaća primaknuti nam, pojasniti i približiti čovjeka koji nam je uzor. Uzvišeni Bog kaže: "Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji često Allaha spominje". /Ahzab,21/.

Svakom ko želi uspjeh na ovom i nagradu na svijetu onom, Poslanik a.s. je uzor. Mladi u Poslaniku a.s.  mogu vidjeti odlučnog vršnjaka. Onoga koji ima cilj i zna put. On čuva stada po obroncima Mekke, vodi trgovačke karavane u daleki Šam, oličenje je povjerenja jer on je el - Emin. Iako mlad, on s.a.v.s. uključuje se u društvene tokove, rješava društvene probleme i okuplja ljude oko zajedničkog dobra. Mladi danas bi poput njega trebali biti društveno aktivni. Ne čekati da neko od nekud rješava problem ili probleme njihove već se odlučno uhvatiti u koštac sa izazovima vremena i života. Ako slijede Poslanika a.s. kao svog uzora mladi nisu društvu problem, oni rješavaju društvene probleme. Ugledaju se na njega koji ujedinjuje iscjepkano i podijeljeno mekkansko društvo, ujedinjuje posvađana mekkanska plemena da svi zajedno grade vlastitu budućnost tako što ih simbolično ujedinjuje da zajedno ugrade hadžerul-esved u zid Bejtulaha. Tad kad ih ujedini Poslanik a.s. bijaše mladić. Mladi bi danas primjerom Poslanika a.s. trebali biti upravo to, temeljni kamen naše budućnosti i ujediniti na stranke podijeljeno bošnjačko biće. One koji se svađaju čijim će rukama biti napisan naš budući Ustav kao temeljni kamen našeg opstanka ujediniti a potom svi zajedno taj temeljni kamen u zid, u temelj naše budućnosti ugraditi. Niko ko želi uspjeh na ovom i nagradu na budućem svijetu ne može se oglušiti i oči pred očitim primjerom kakav je Poslanik a.s., najdivnijim primjerom zatvoriti. On nam pokazuje da se stalno i uvijek treba biti aktivan, ići problemima u susret a ne sam postati problem drugima.

On je uzor pažljivoga muža, odgovornog oca poslušnoga sina... Mi bismo, na način kako je njemu milo, proslavili, obilježili njegov rođendan kad bi smo se poput njega porodici posvetili. On nas podstiče da to činimo, govoreći nam: "Najbolji između vas je onaj koji je najbolji prema svojoj ženi. One su vam se na vjernost predale pa prema njima budite pažljivi". „Ništa bolje ne možete svojoj djeci ostaviti od dobrog odgoja". Porodica je, to znamo, stub i temelj društva. Poslanik na njoj insistira riječju i djelom. Odrastao kao siroče nije imao priliku nam djelom pokazati kako se roditeljima služi, ali nas je naučio da je služiti roditeljima ravno borbi na Božijem putu. „Imaš li roditelje?": upitao je mladića koji insistira da ide u borbu. „Idi služi njima, u službi roditeljima tvoj je džihad":Poslanik ga je podučio.

Svesti Poslanikov a.s. rođendan na stih i spjev neće dati nikakvu korist. Svakog rebiu-l- evvela u nama se treba roditi želja i odlučnost da oživimo poslanikov sunnet, da idemo stazom njegovom, da se trudimo da pod njegovu zastavu šefa'ata na onom svijetu se svrstamo. Poslanik Muhammed, a.s., nas poziva da poput njega tu temeljnu, osnovnu ćeliju društva gradimo kao temelj naše zajedničke i sretne budućnosti. Naučit ćemo u mjesecu mevluda, od onog u ovom mjesecu rođenom, da je zadovoljstvo roditelja ustvari Božije zadovoljstvo. Od njega ćemo naučiti da je dobro odgojeno dijete trajno dobro. Od njega ćemo naučiti da je skladan brak džennet na ovom svijetu. Naučeno, Poslanik a.s. nas poziva da živimo a Uzvišeni Bog pita: "O vjernici, zašto govorite ono što ne radite". /Saf,2/

Poslanik je uzor dobrog komšije. On želi složno i jako društvo, otuda porodica pa komšiluk. „Toliko je Poslanik govorio o pravu komšije da sam pomislila da će komšija komšiju nasljeđivati":kazuje nam hazreti Aiša r.a.. Musliman komšiju nikad i ničim , čak ni mirisom iz svoga lonca ne uznemirava. On ako ne može komšijskoj djeci kupiti što i svojoj , on svoju uči da pred komšijsku djecu sa svojim zalogajem ne izlaze. Obradovali bi smo Poslanika kad bismo se jačanju naših komšijskih odnosa okrenuli, kad bismo jedni drugima pomagali i jedan drugoga od zla branili.

Svesti obilježavanje Poslanikovog a.s. rođendana na stih i spjev ne donosi korist. Našim vođama, političarima Poslanik a.s. je uzor kako se služi općem dobru i bori za istinu. Njega mekanski prvaci žele korumpirati i mito mu nude kako bi mu lični interes bio preči od zajednice. On im kaže :"Kad bi ste mi dali Sunce u desnu a Mjesec u lijevu ruku od istine odstupiti neću". Istina je, međutim da nema sfere u našem društvu koja nije zaražena korupcijom i mitom: zdravstvo, školstvo, opća uprava... sve, a mi slavimo Miljenikov rođendan. Zašto? Radi Poslanika a.s. ili radi nas? Odgovor znamo, radi nas. Ali šta će se poslije rebiu-l-evvela promjeniti? Hoćemo li Poslanikov a.s.  sunnet oživjeti i živjeti? To nije nemoguće i nedostižno. Poslanik a.s.  je često isticao: „ Ja sam samo čovjek", želeći nam reći, ja sam poput vas. Ako mogu ja možete i vi. Mi, naravno možemo, samo je pitanje dali hoćemo?

Pomozi nam Uzvišeni Bože da Poslanikov a.s. put bude naš put. Amin!

(www.preporod.com)