edukativna platforma Islam.ba

A+ A A-

Reagiranje na izvrtanje stavova Islamske zajednice

ZNAKIZ1Sarajevo, 10. novembar 2009. (MINA) U povodu zlonamjernih medijskih i političkih interpretacija i pripisivanja Islamskoj zajednici onoga što nije njen zvaničan stav, posebno u nekim programima Federalne televizije, a vezano za skandalozne sheme nastale u OHR-u, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini želi još jednom ponoviti i javnosti prezentirati stavove Islamske zajednice.

  • 1. Islamska zajednica i muslimani ne mogu pristati da ih se u zvaničnim ili nezvaničnim dokumentima međunarodne zajednice proizvoljno kriminalizira i etiketira ili da ih se uvezuje u kriminalne različite sheme. Zato je Islamska zajednica jasno i nedvosmisleno osudila takvo ponašanje i zatražila objašnjenje Ureda visokog predstavnika, kao i objašnjenje motiva, razloga i svrhe. Islamska zajednica smatra da ima pravo da takvim postupcima bude nezadovoljna i da traži objašnjenje. Sve ostalo su zlonamjerne interpretacije i podmetanja.
  • 2. Islamska zajednica je uvjerenja da oni Bošnjaci kojima to ponos i patriotska svijest dozvoljava te dragovoljno pristaju ili odobravaju kriminaliziranje Islamske zajednice i muslimana Bošnjaka posredstvom vaninstitucionalnih centara moći i mimo zakonskih okvira ne odražavaju uvjerenje muslimana i članova Islamske zajednice.
  • 3. Islamska zajednica je u više navrata istakla važnost i djelotvornost uloge Ureda visokog predstavnika u Bosni i Hercegovni, nikada nije tražila njegovo zatvaranje prije potpunog okončanja njegove misije, niti je to činila svojim posljednjim postupcima. U ovom kontekstu su zlonamjerne medijske i političke interpretacije i podmetanje Islamskoj zajednici onoga što nije nigdje rečeno niti ikada traženo.
  • 4. Islamska zajednica je više puta isticala pozitivnu i konstruktivnu ulogu SAD u Bosni i Hercegovini i na Balkanu i taj stav nikad nije revidiran. Zato Islamska zajednice odbacuje podle optužbe o antiamerikanizmu koje pojedini mediji i političari zarad svojih karijerističkih ciljeva izmišljaju. Pozitivan odnos Bošnjaka prema SAD je važniji i veći od pojedinačnih interesa i zato to nije ničije lično ekskluzivno pravo.
  • 5. Islamska zajednica insistiranjem na objašnjenju motiva, razloga i svrhe nastanka skandaloznih shema iznijela je svoj od ranije principijelan stav, kao demokratski standard svugdje u svijetu, da je svako nevin dok sud u legalnoj proceduri ne dokaže suprotno. Prema tome, čista je laž i podvala da Islamska zajednica brani bilo koga od zakona, niti je suština i duh bilo kojih njenih stavova takve prirode. Takve interpretacije mogu biti samo polod nečasnih i bolesnih ambicija.
  • 6. Islamska zajednica, njeni službenici i muslimani nemaju razloga da, bilo zbog događaja u prošlosti ili sadašnjosti, imaju osjećaj manje vrijednosti pred bilo kim ili zbog bilo čega. Ovo vrijeme, posebno način tretiranja islamskih vrijednosti u pojedinim medijima, podsjeća nas na doba agresivnog ateizma kada je sve vezano za Islamsku zajednicu bilo nazadno, primitivno i anticivilizacijsko, dok su vjerske vrijednosti nekih drugih predstavljane kao oličenje kulture, dobrote i civilizacije. Zato je važno da se ova i buduće generacije muslimana Bošnjaka oslobode osjećaja bilo kakve nepostojeće krivnje.
  • 7. Islamska zajednica posljednje događaje razumijeva kao jedan u nizu brutalnih pritisaka i napada na njen duhovni i institucionalni integritet. Islamska zajednica se znala nositi i sa mnogo složenijim izazovima kada su joj različiti režimi i vlasti oduzimali imovinu, zatvarali imame i vršili svaku vrstu terora. Uz vjeru u Allaha Uzvišenog laž ne može preživjeti, a istina će prevladati.