A+ A A-

Pretraga pitanja

Izgradnja kuće kao mehr

Pitanje:

Zanima me da li je dozvoljeno prilikom vjenčanja da mlada kao mehr traži da joj se izgradi kuća u rodnom gradu? Napominjem da je mladoženja u materijalnoj mogućnosti da takav mehr izvrši.

Odgovor:

Mehr (vjenčani dar) je jedna od posljedica ugovora o braku, a nije njegov sastavni dio niti uvjet valjanosti samog ugovora. Mehr simbolizira iskazivanje počasti prema ženi i u funkciji je njene zaštite i osiguranja stanovite finansijske neovisnosti u braku. Prema saglasnom mišljenju uleme, šerijat nije odredio gornju granicu iznosa mehra. Na ovo ukazuju riječi Svevišnjeg u Kur’anu: „...a jednoj od njih ste dali mnogo blaga, ne oduzimajte ništa od toga...“. (En-Nisa‘,20), dok minimalan iznos, prema stavu našeg mezheba, ne bi trebao biti manji od deset srebrnjaka, odnosno jednog zlatnika (što iznosi dvadeseti dio iznosa nisaba). Osnova ovog stava je hadis: „Mehr ne treba biti manji od deset dirhema“. (Zabilježio ga je Ibn Ebi Hatim, dobrim senedom, prema ocjeni Ibn Hadžera. Vidi, Zuhajli, El-Fikhul-islamijju ve edilletuhu, 7/255,256)  Preporučljivo je da iznos mehra ne bude velik, jer visok iznos može biti razlog odgađanja ženidbe. Shodno rečenome, nema šerijatske smetnje da mehr bude izgradnja kuće, ukoliko se ugovorne strane saglase oko toga. U slučaju načelnog prihvatanja tog uslova, potrebno je to preciznije odrediti, jer se cijene izgradnje kuće razlikuju shodno lokaciji i veličini placa, kvadraturi kuće, kvalitetu ugradbenog materijala itd. Sve te detalje bi trebalo dogovoriti (po mogućnosti i notarski ovjeriti) prije samog čina vjenčanja, a ne na samoj ceremoniji vjenčanja, ili naknadno, jer bi to moglo uzrokovati nesuglasice i sporenja.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice