A+ A A-

Najnovija pitanja

Članarinu u našim džematima

Pitanje

Imam nekoliko pitanja na koja već duže vrijeme tražim jasan odgovor, ali koga god sam pitala nitko mi nije jasno odgovorio.
Ja živim u Holandiji i većina nas plaća ovdje članarinu u našim džematima. Moje pitanje glasi: Da li porodica koja ima više punoljetnih članova plaća članarinu za jedno domaćinstvo ili su punoljtni članovi dužni da plaćaju za sebe?
Šta se događa sa osobama koje nikad nisu htjeli ili nisu bili u mogućnosti da plaćaju u slučaju smrtnog slučaja, kakav je tretman IZ za te osobe?
Većina ljudi sa kojima se ja družim plaća članarinu i u Bosni i ovdje.
Puno bih vam bila zahvalna kad bih mi odgovorili na gore postavljena pitanja!

Aida

Odogovor

Pitanje članarine opcenito, njene visine, ko je dužan plaćati je, a ko ne, u nadležnosti je medžlisa Islamske zajednice, odnosno džemata u dijaspori. Prema tome, sve informacije oko članarine potražite kod rukovodstva Vašega džemata. U slučaju smrti osobe koja nije plaćala članarinu većina medžlisa, odnosno džemata uvjetuje opremanje mejjita i klanjanje dženaze od strane službenog lica Islamske zajednice, tj. imama, plaćanjem članarine za nekoliko godina unazad. I to je u nadležnosti džemata. Džemat će procijeniti da li osoba stvarno nije bila u mogućnosti plaćati članarinu ili ne i ravnat će se prema toj procjeni. U principu, najbliži srodnici, odnosno nasljednici umrle osobe su ti koji se moraju pobrinuti oko dženaze i ukopa mejjita, a džemat je neka vrsta servisa. Troškovi dženaze i ukopa se podmiruju iz zaostavštine umrle osobe prije nego sto se ona podijeli među nasljednicima.

 

Sedmina i četeresnica poslije smrti

Pitanje

Selam alejkum! Da li sam dužan praviti sedminu i četeresnicu poslije smrti nekoga u familiji ili to mogu i zaobići?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!

To nije obaveza i može se zaobići. U pitanju je praksa koja je uobičajena kod nas, ali nije propisana šeri'atom kao obaveza.

 

Da li je dozvoljeno otvarati ćefine nakon opremanja mejjita

Pitanje

Da li je dozvoljeno otvarati ćefine nakon opremanja mejjita, a sa ciljem gledanja istog kod kuće prije nego džennaza krene i "tavafljenja" oko njega što je praksa u dosta naših džemata?

Odogovor

Otvaranje ćefina nakon opremanja mejjita nije lijepa praksa. Ko želi vidjeti mejjita od rodbine neka to učini prije opremanja. Ne može se reći da je haram ako bi to bilo i nakon opremanja i oblačenja u ćefine, ali je svakako bolje to ne činiti.

Obavljanja hadža za umrlog oca

Pitanje

E.T. iz Sarajeva pita u vezi obavljanja hadža za umrlog oca, kada je on ostavio imovinu, ali niko od njegove djece nije obavio hadž da bi mogao obaviti bedel hadž i za njega. Da li je bolje platiti bedela ili sačekati da neko od njegove djece obavi hadž, pa da onda obavi hadž za umrlog oca? Koja je varijanta bolja i korisnija?

 

Odgovor

Najbolje i najkorisnije rješenje bi bilo da neko od njegove djece čim prije obavi hadž za sebe, a potom i za svoga umrloga roditelja. Ako niko od njegove djece nije u izglednoj prilici da bi mogao uskoro obaviti hadž za sebe onda je bolje čim prije poslati bedela za oca. Prilikom odabira bedela treba voditi računa da to bude čestita i bogobojazna osoba, a ne neko od profesionalnih bedela.

Da li je dozvoljeno puštati ezan putem kasete ili cd-a?

Pitanje

Da li je dozvoljeno puštati ezan putem kasete ili cd-a?

Odgovor

Osnovno je pravilo da ezan uči mujezin uživo. Takva je praksa, koliko je nama poznato, u svim muslimanskim zemljama od vremena prvih musliamana do današnjeg dana. Međutim, u nedostatku mujezina sa lijepim glasom, kod nas je u nekim džamijama uvedena praksa puštanja ezana snimljenih na kaseti ili cd-u. Budući da je smisao ezana oglašavanje ulaska namaskog vakta i poziv na namaz u džemat, taj smisao se ostvaruje i putem navedenog načina učenja ezana. Svakako je bolje ezan učiti uživo, ali za to treba osposobiti mujezina sa lijepim glasom. To je jedna od obaveza džemata i imama.