A+ A A-

Najnovija pitanja

Liječenje proizvodima svinjskog porijekla

Pitanje

Selamun alejkum!
Pitanjem nam se obratio čovjek NN koji kaže: "Nabavio sam lijek za svoju ženu koja je operisala gušteraču. Oko 90 % tog lijeka se proizvodi od svinjskog pankreasa."

Čovjek je obavio hadž i pita da li se taj lijek za koji trenutno nema alternative (tako kaže) može koristiti za liječenje muslimana?  Lijek se zove panazer 10000. Mahsuz selami!

Odgovor

Dozvoljeno je koristiti spomenuti lijek budući da nema adekvatnog alternativnog lijeka proizvedenog od druge sirovinske baze, a neophodan je u liječenju navedene bolesti.

Trgovina svinjskim i alkoholnim proizvodima

Pitanje

Selam alejkum! Zovem se Maid Bahonjić i živim u Kanadi. Jedan sam od vlasnika prve Bosanske trgovine u Kanadi. Ujedno naša firma Kolmix Foods INC je i prvi uvoznik bošnjačkih proizvoda iz poslijeratne Bosne i Hercegovine, zbog čega sam posebno sretan. Mi radimo sa mušterijama različitih nacionalnosti. Ne prodajemo svinjske proizvode niti ijedan proizvod sa svinjskim sastojcima. Takođe ne prodajemo alkohol i lutriju bilo koje vrste. Moje pitanje: Da li smo mi ispravni prema mušterijama druge vjere koji konzumiraju svinjske proizvode? Ako bismo ubacili proizvode sa svinjskim sastojcima, da li bismo činili grijeh?

Naše mušterije su sljedećeg strukture:

- Bosnjaci %40
- Srbi %40
- Hrvati %10
- Ostali %10

Molim vas da mi odgovorite na ovo moje pitanje.
Puno Selama iz Kanade.

Odgovor

Postovani, ispravno postupate što, kao muslimani, u svojim prodavnicama ne prodajete zabranjene proizvode kao što su alkohol i svinjski proizvodi. To je Vaše pravo i obaveza. Musliman ne može trgovati spomenutom robom. Vaše mušterije nemuslimani znaju šta mogu kupiti u Vašim prodavnicama i kupovat će od Vas ono što držite u njima, a ne ono što ne držite. To mogu kupiti u drugim prodavnicama čiji su vlasnici nemuslimani.

Davanje krvi drugoj osobi i primanje krvi od druge osobe

Pitanje

Esselamu alejkum! Moje pitanje se odnosi na davanje krvi drugoj osobi, odnosno primanje krvi od druge osobe.

 

Odgovor

Dozvoljeno je dati i primiti krv drugog lica putem transfuzije u odgovarajućim zdravstvenim ustanovama, pod uvjetom da ta transfuzija ne šteti ni davaocu ni primaocu i da je dobrotvornog, a ne kupoprodajnog karaktera.

Uzimanje zemlje, odnosno humusa sa zemlje koja ne pripada nikome

Pitanje

Uvaženi, imam pitanje vezano za uzimanje zemlje, odnosno humusa sa recimo planine ili dijelova zemljišta koja ne pripadaju, da kažemo, privatnoj svojini. Namjena ove zemlje je za, recimo, uzgajanje cvijeća i radi se o malim količinama. Selam!

Odgovor

Dozvoljeno je okoristiti se imovinom koja nije niučijem vlasništvu pod uvjetom da to ne šteti drugima. Prema tome dozvoljeno je uzeti manju količinu humusa sa planine, budući da to ne šteti nikome, poput uzimanja vode sa izvora na planini. Ukoliko bi se uzimalo u većim količinama bilo bi štetno po okoliš pa bi bilo zabranjeno, kao i u slučaju da to izričito zabrani država svojim propisima.

Kupovina placa i podjela nasljedstva

Pitanje

Esselamu alejkum!

Naime, radi se o nekoliko pitanja uvezi nasljednog prava, pa vas molim da mi pomognete.

Situacija je sljedeća: Muž i ja živimo u Austriji. Majka moga muža, moja svekrva, živi sama u Bosni. Prošle godine smo muž i ja kupili plac u Bosni i namjeravamo inšallah na proljeće početi praviti kuću. Plac smo kupili od zajedno zarađenih i ušteđenih para. Kuću ćemo inšallah praviti od naših sredstava, a i majka moga muža će po mogućnosti povremeno ulagati, s tim da će ona, kad se ova kuća inšallah završi u njoj živjeti i u slučaju da se mi vratimo u Bosnu, ostaće da živi s nama.

1. Kako se postupa u slučaju podjele nasljedstva imovine koja je u posjedu više osoba? Moramo li voditi evidenciju koliko je ko sredstava ulozio? U slučaju da jedno preseli, a ostalo dvoje još stanuju u kući, da li je po Islamu dozvoljeno da ovo dvoje nasljednicima ovog prvog isplate njihov dio? U slučaju da je dozvoljeno, daje li im se određeni rok ili to moraju odmah uraditi?

 

2. S obzirom da se nije moglo drugačije izvesti, plac je upisan na majku moga muža, što bi ionako tešku podjelu nasljedstva po šerijatu još više otežalo. U kolikoj mjeri smo uopšte dužni sprovoditi ovo pravo u zemlji u kojoj ne vlada šerijat?

 

Posto za mjesec dana putujemo u Bosnu i inšallah počinjemo sa radovima, a bojimo se Allaha dž.š. i mogućih grešaka (npr. da u slučaju potrebe ne znamo šta kome pripada, jer nismo vodili evidenciju), molim vas da nam što prije odgovorite.

Da vas Allah dž.š. nagradi! Esselamu alejkum!

 

Odgovor

Ukoliko se ne evidentiraju sredstva svakog ulagača, onda u slučaju smrti vlasnika kuće kompletna kuća i plac ulaze u ostavinsku masu, osim ako nasljednici priznaju ulaganje neke osobe i pristanu da mu to vrate. Ulaganje bez evidencije i prethodnog ugovora o ulaganju kojim se definiraju prava proistekla iz zajedničkog ulaganja, tretira se kao dar te je teško poslije toga tražiti svoj dio nazad. Zato savjetujemo da se evidentiraju uložena sredstva kako bi se izbjegli eventualni nesporazumi u budućnosti. Poželjno je da se nasljednici dogovore oko nasljedstva. To olakšava posao i sudu na ostavinskoj raspravi i sprječava svađe i nesporazume oko nasljedstva.

Jedno osjetljivo pitanje tiče se razvoda

Pitanje

Jedno osjetljivo pitanje tiče se razvoda. Jedan moj prijatelj bio je u braku sa ženom dvije godine i desila se blaža svađa usljed čega je došlo do teških riječi i on je pustio ženu, ali, kako je on meni rekao, tri puta je ponovio da je pušta, a misleći da je pušta samo jedanput i to bez svjedoka. Na kraju, meni se čini da treba valjda tri mjeseca da prođu.

Kako sam ja razumio, nisu se još razveli papirima (formalnopravno), ali prošlo je oko mjesec dana od ovog događaja, međutim ima naznake kao da se hoće pomiriti i da li je to moguće jer imaju i dijete.

Pitanje je da li su se uopšte razveli ukoliko nisu ispoštovali proceduru od prolaznosti ta tri mjeseca i ako su se razveli da li je moguće da se ponovo vjenčaju, ukoliko ju je
on pustio tri puta misleći na to da je pušta samo jednom?
Selam alejkum, hvala unaprijed!

Odgovor

Razvod braka je veoma pokuđena stvar, posebno ako je bezrazložan, kao npr. u slučaju neke svađe među supružnicima i sl. Razvodu braka treba pribjeći samo kao krajnjoj mjeri u slučaju teško i nepovratno poremećenih bračnih odnosa jer su posljedice razvoda braka obično razorne po porodicu, a posebno velike posljedice ostavljaju na djecu i njihovu psihu. Trostruko otpuštanje supruge odjednom nije u skladu sa sunnetom Allahovog poslanika, već se tretira novotarijom.

Po pretežnom mišljenju trostruko puštanje supruge odjednom tretira se jednostrukim otpustom. Prema tome, u predmetnom slučaju muž može odustati od raskida bračne veze i nastaviti normalan bračni život sa suprugom bez potrebe za novim bračnim ugovorom, budući da nije istekao poslijerazvodni priček od tri mjesečna pranja, odnosno tri mjeseca ako je žena u klimaksu.