Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Zekat na trgovačku robu

 

Pitanje

 

Esselamu alejkum!
Molim Vas za odgovor na pitanje da li se plaća zekat na trgovačku robu, ukoliko ta roba nije prekogodinila kod trgovca, odnosno da li, ako postoji uslov prekogodinjenja trgovačke robe za plaćanje zekata na istu, to znači da dobar trgovac (dakle onaj kome roba nikada ne prekogodini) ne treba platiti zekat za trgovačku robu?
Dalje, uzmimo za primjer tog istog trgovca koji uzima sebi platu za život
i nema drugih zekatobilnih oblika imovine a ostatak profita reinvestira i
na taj način povećava obim trgovine, koja se i dalje odvija u periodu kraćem od jedne godine (dakle nema prekogodinjavanja), ispada da taj čovjek uopšte ne treba plaćati zekat?
U slučaju da ne postoji uslov prekogodinjenja za plaćanje zekata na trgovačku robu postavlja se pitanje na koji način obračunati osnovicu za zekat? Šta uzeti za osnovicu - početak ili kraj perioda?
Unaprijed zahvalan, Namik B., Sarajevo!

 

 

Odgovor

Za osnovicu obračuna zekjata na trgovačku robu uzima se stanje na kraju zekjatske godine. Nakon što vrijednost robe, oslobođena eventualnih dugova, dostigne iznos nisaba, počinje teći zekjatska godina. Nakon godinu dana izračuna se vrijednost trgovačke robe u posjedu vlasnika, bez obzira koje vrste roba bila i koliko puta se prodala i kupila nova, i izdvoji se zekjat u iznosu 2,5% vrijednosti.

Ostvareni profit i zarada se obračunavaju zajedno sa ostalim novcem, zlatom, srebrom, i izdvaja se također 2,5% na ime zekjata. Ono što se potroši na osnovne životne potrebe (hrana, odjeća, obuća, prijevoz, režije, stanarina i sl., shodno standardu obaveznika zekjata) ne podliježe obračunu zekjata.

Ukoliko se taj novac reinvestira u novu robu, ta roba podliježe zekjatu na robu i obračunava se zajedno sa ostalom robom u vrijeme obračuna zekjata na robu, bez obzira što se konkretna roba nije zadržala u skladištu godinu dana.

Najbolje je zekjat obračunavati jednom godišnje, recimo tokom ramazana, ili krajem, ili početkom nove kalendarske godine, i tada uzeti u obzir cjelokupno stanje robe, odbiti eventualne dugove, a na ostalo dati zekjat u iznosu od 2,5% ukoliko vrijednost robe dostiže visinu nisaba (2810 KM).

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH