Promo banner

A+ A A-

AMERIČKI TV PROGRAM NAMIJENJEN MLADIM ARAPIMA

amerika_arapi     Vlada Sjedinjenih Država godišnje potroši stotine milijuna dolara na takozvanu javnu diplomaciju, kojoj je cilj najšira javnost u stranim zemljama te njezina percepcija Amerike.  Posljednjih godina ovakvi su promotivni napori koncentrirani na Srednji istok. Međutim, kritičari često upozoravaju da Washington ne troši novce na pametan način.  Sljedeći prilog govori o američkom televizijskom programu namijenjenom mladim Arapima, kojem je cilj uspostaviti komunikaciju s tom važnom demografskom skupinom.

     Riječ je o dokumentarnoj seriji tipa 'reality show' koja prati tri mladića i jednu djevojku na putu po Americi.  Ime emisije je 'On the Road in America'.  Prikazuje ga jedna privatna saudijska televizijska mreža. 

     Autor ove dokumentarne serije je produkcijska kuća Layalina Productions, ne-profitna tvrtka koja se financira privatnim donacijama.  Njezin direktor Mark Ginsberg je bivši američki veleposlanik u Maroku.  On smatra da emisija 'On the Road in America' arapskoj javnosti pruža zanimljiv i zabavan, ali istovremeno i istinit, uvid u život u Americi.  A sve očima četvoro mladih Arapa. "Oni nisu nikad bili u Americi, tako da je ovo prilika da gledatelji vide Ameriku kakva ona stvarno jest.  Sreću različite ljude, od političara u Washingtonu, biznismena u New Yorku, pa do cowboya u Montani".

Jordanac Muhamed kaže da je sudjelovanje u ovoj emisiji bio nezaboravni doživljaj.  Posebno mu je važno što je stekao mnoge prijatelje. "Kad god ću čuti za Ameriku, prvo će se sjetiti mojih prijatelja" - kaže Muhamed. 

     Ali, koji je iz Egipta, kaže da mu je transkontinentalno putovanje po Sjedinjenim Državama otvorilo oči, da Amerika nije onakva kakvu je opisuju holivudski filmovi, isključivo zemlja materijalizma i novca.  "Emisija je prilika da se izmijeni imidž Amerike, jer iskreno gledano, nakon Iraka, Guantanama i Abu Ghraiba, većina Arapa ima vrlo loše mišljenje o Americi.  Vjerujem da će se to u izvjesnom smislu promijeniti nakon što saudijska televizija prikaže ovaj program".

     Međutim, vanjskopolitički komentator dnevnika New York Times Thomas Friedman kaže da će za promjenu lošeg imidža trebati mnogo više nego što je jedna televizijska serija. "Važno je da se ljudi upoznaju s Amerikom, međutim to nije i dovoljno.  Od toga je važnije ovo:  kako se ponašamo u svijetu i koji su naši politički prioriteti.  Što bi se recimo dogodilo kada bi vlada odlučila da odmah zatvori Guantanamo?"

     Thomas Friedman naglašava da su u oblikovanju javnog mnijenja važnija 'djela', nego 'riječi'.  Nikakav propagandni 'spin' neće poboljšati sadašnji imidž Amerike na Srednjem istoku - kaže ovaj novinar.  Medijska kuća Layalina Productions planira snimanje jedne dječje crtane serije na arapskom jeziku, te kontakt program u kojem bi vanjsku politiku raspravljali novinar New York Timesa Thomas Friedman i jedan njegov arapski kolega.

(http://www.voanews.com/croatian)