A+ A A-

Pretraga pitanja

Ubijanje pasa lutalica

Pitanje:

Esselamu alejkum!

S obzirom na to da se posljednjih dana u BiH vodi velika debata oko nadolazećih izmjena  Zakona o zaštiti i dobrobiti životinja, prema kojem će biti dozvoljeno uspavljivanje napuštenih životinja nakon 15 dana provedenih u azilu, interesuje me zvaničan stav Islamske zajednice tj. Islama po tom pitanju? U razgovoru sa mnogim muslimanima primjećujem da se dosta njih ima mišljenje kako se ove izmjene Zakona trebaju implementirati i vode se primjerom poslanika Muhammeda s.a.v.s. koji je za vrijeme epidemije bjesnila naredio da se pobiju psi u Mekki. Iako to nije nigdje precizirano, ja mogu samo da pretpostavim, poznajući život poslanika Muhammeda a.s. i njegov odnos prema drugim stvarima, da je ovo ubijanje izvedeno na najhumaniji mogući način koji je bio dostupan njima u 6. vijeku. Da li se samo radilo o bijesnim psima ili i zdravim nisam mogla pronaći precizno, ali jesam pronašla hadis koji kaže da se psi od sad više ne ubijaju (osim crnih sa dvije bijele tačke na glavi), pa polazim od pretpostavke da nakon što su iskorijenili problem bjesnila, Poslanik s.a.v.s. je naredio da se zaustavi sa ubijanjem pasa. S obzirom da je BiH siromašna zemlja i sklona korupciji mi već možemo pretpostaviti kako će se ovo uspavljivanje pasa provoditi. Pare će se preusmjeravati na druge stvari, a psi će biti ubijani najmučkijim, najbolnijim i najjeftinijim metodama, kao što se već počelo s tim u Rumuniji, koja je nedavno također izglasala ovaj zakon. Neke organizacije već javno pozivaju ljude da se priključe u istrebljenje pasa lutalica sami, te time olakšaju budžet državi koja onda neće morati plaćati uspavljivanje pasa. Dakle, već znamo da se na pozivanje u istrebljenje podrazumijevaju metode premlaćivanja na smrt, trovanje, polijevanje kiselinom i druge metode za usmrćivanje dostupne prosječnom građaninu. Kakav je zvaničan stav Islamske zajednice po ovom pitanju? Da li treba dopustiti da se izmjene Zakona sprovedu u djelo ili se ipak problem napuštenih pasa treba rješavati humanijim metodama navedenim u trenutnom Zakonu o zaštiti i dobrobiti životinja, koji se zapravo uopšte i ne provodi? Dakle, da li treba pobiti pse ili njihovu populaciju regulisati sterilisanjem i adekvatnim kažnjavanjem ljudi za napuštanje životinje? Također me zanima, obzirom da bi nakon implementacije ovog zakona, počelo se masovnim pokoljem pasa lutalica od isfrustriranih građana, širiti će se negativna slika o BiH po svijetu, jer ove slike pokolja će neminovno završiti na internetu. Naravno, vlastodršci o tome ne razmišljaju, a da li će Islamska zajednica uraditi nešto po tom pitanju da spriječi da se širi ova slika o evropskoj zemlji koja je većinom muslimanska, pa time i eventualno negativna slika Islama?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!
Islamska zajednica nije zauzela zvaničan stav o ovom pitanju, niti je neophodno da to uradi, budući da je rješavanje tog problema u nadležnosti odgovarajućih nivoa vlasti. Vlasti kod nas ne primjenjuju šerijatske propise, u ovom ili nekom drugom pitanju, pa prema tome stav IZ njihovu nakanu neće promijeniti. Općenito, islam nalaže da se prema životinjama postupa humano i s dužnom pažnjom kao prema Božijim stvorenjima o čijoj dobrobiti trebamo voditi računa, ali ne na štetu ljudi. Dobrobit ljudi je ispred dobrobiti životinja, a najbolje rješenje bi bilo uskladiti te dvije dobrobiti. Bojimo se da neke organizacije, umjesto fokusiranja na rješavanju problema pasa lutalica, žele profitirati na tom problemu.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH