A+ A A-

Obaveznost postojanja šejha

Pitanje

Interesuje me da li je istina da je imati šejha u tesavvufu farzi ajn i da li postoji idma na tom pitanju (koncenzus uleme) kao što kažu obzirom da ima 2 vrste tesavvufa: 1. AMELI 2. ZEVKI, da li je potrebno dati bejat šejhu (farzi ajn) da bi se očistili unutrašnjih harama. Čuo sam da je Imam Rabbani k.s mudžaddid iz Indije rekao da ćemo na Sudnjem danu biti pitani o šerijatu, a ne o tesavvufu (vjerovatno se misli na zevki tesavvuf) ili se unutrašnjih harama možemo očistiti na drugi način i koji je to? Mislim to me buni pošto u Bosni a ni ovdje hodže nemaju šejha i tako je sa većinom njih?

Odgovor

Šerijat ne predviđa nikakav bej'at sufijskom šejhu niti obaveznost slijeđenja šejha. Ukoliko bi na legalan način bio izabran halifa, kao poglavar svih muslimana, u tom slučaju bi bio obavezan bej'at. Unutrašnje grijehe briše teoba, a za nju nije neophodan bej'at bilo kome. Muslimanu ne trebaju posrednici između njega i Uzvišenog Allaha dž. š., a od učitelja islama može i treba učiti kako se očistiti i približiti Allahu. Bez šerijata nikakav duhovni uspon nije validan niti može polučiti prave rezultate. Šerijat u svom punom značenju predstavlja jedinstvo vjerovanja, prava i morala.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice