Promo banner

A+ A A-

ODGOVOR KRŠĆANSKIH UČENJAKA

dijalog     Sarajevo, 3. decembar 2007. (MINA) - Nakon što je 13. oktobra, 2007. godine, povodom Ramazanskog bajrama 138 učenjaka i vjerskih lidera (među njima I reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić poslalo otvoreno pismo "liderima kršćanskih crkava cijelog svijeta," u plaćenom oglasu kojeg je 18. novembra, 2007. godine objavio New York Times objavljen je odgovor 300 kršćanskih učenjaka i vjerskih lidera. 

     Odgovor je sačinjen od grupe učenjaka sa Centra za vjeru i kulturu pri Jelskoj bogoslovnoj školi (Yale Divinity School). Inicirali su ga četvorica učenjaka: Harold W. Attridge, dekan i profesor Novog zavjeta; Joseph Cumming, direktor programa za pomirenje pri Centru za vjeru i kulturu; Emilie M. Townes, profesor afričko-američke religije i teologije, nedavno izabrani predsjednik Američke akademije za religiju, te Miroslav Volf, osnivač i direktor Centra, te profesor teologije na Jelskoj bogoslovnoj školi. Inicijativa je podržana od gotovo 300 drugih kršćanskih teologa i lidera, i objavljena kao plaćeni oglas u nedeljnom izdanju New York Times-a.

     "Da bi se promoviralo konstruktivno učešće i angažman među ovim glavnim religijskim zajednicama, u toku je planiranje niza velikih konferencija i radionica na kojima će učestsvovati potpisnici "Zajedničke riječi" kao i odgovora na ovo pismo sa Yale-a, kao i drugih internacionalnih kršćanskih, muslimanskih i židovskih lidera," stoji u objašnjenju objavljivanja odgovora kojeg je potpisalo 300 kršćanskih vjerskih lidera i učenjaka.

    "U ime Beskrajno Dobrog Boga kojeg trebamo voljeti svim svojim bićem," otpočinje pismo naslovljeno "Voljeti Boga i susjeda zajedno," i objašnjava se kao "kršćanski odgovor na Zajedničku riječ između Nas i Vas"

    "Kao članovi svjetske kršćanske zajednice, duboko smo ohrabreni i izazvani skorim historijskim pismom potpisanim od strane 138 vodećih muslimanskih učenjaka, klerika i intelektualaca širom svijeta... Primamo otvoreno pismo kao muslimansku ruku druželjubivosti i suradnje pružene kršćanima širom svijeta. U ovom odgovoru i mi svoju kršćansku ruku pružamo zauzvrat, kako bismo zajedno sa svim ostalim ljudskim bićima mogli živjeti u miru i pravdi dok tragamo za ljubavlju prema Bogu i našim susjedima," kaže se u uvodu pisma i dodaje kako se muslimani i kršćani nisu uvijek rukovali u prijateljstvu, i kako su njihovi odnosi ponekad bili zategnuti, čak okarakterisani izravnim neprijateljstvima. "Pošto Isus Krist kaže: ‘Izvadi najprije brvno iz oka svoga, pa ćeš onda dobro vidjeti izvaditi trun iz oka susjedova' (Matej, 7:5), želimo otpočeti priznajući da su u prošlosti (npr. Križarski ratovi) i sadašnjosti (npr. ekscesi "rata protiv terorizma") mnogi kršćani krivi za grijehe prema našim muslimanskim susjedima. Prije nego što se "rukujemo s vama" kao odgovor na vaše pismo, tražimo oprost od Jedinog Svemilosnog  i od muslimanske zajednice širom svijeta," ističe se u uvodu pisma.

 

    "Muslimani i kršćani zajedno čine dobranih preko polovice svjetske populacije. Bez mira i pravde između ove dvije religijske zajenice, ne može biti suvislog mira u svijetu," citira se konstatacija koju su uputili muslimanski lideri kršćanima i dodaje: "Mi dijelimo osjećaj muslimanskih potpisnika izražen u ovim uvodnim recima njihovog pisma. Miroljubivi odnosi između muslimana i kršćana stoje kao jedan od središnjih izazova ovog stoljeća, i vjerovatno cijele sadašnje epohe. Premda napetosti, sukobi, pa čak i ratovi u kojima kršćani i muslimani učestvuju jedni protiv drugih nisu primarno religijskog karaktera, oni imaju neporecivu religijsku dimenziju. Ako možemo postići religijski mir između ove dvije religijske zajednice, mir u svijetu će, jasno, lakše biti ostvariv. Stoga nije pretjerivanje kazati, kao što ste vi u pismu "Zajednička riječ između Nas i Vas", da "budućnost svijeta ovisi o miru između muslimana i kršćana." - ističe  se u odgovoru kršćanskih učenjaka i vjerskih lidera te pozdravlja i podržava identificiranje veoma važnih zajedničkih osnova između kršćanstva i islama na kojima se mogu graditi miroljubivi odnosi.

    "Iznenađujuće je za mnoge kršćane, da vaše pismo smatra ovu dvostruku naredbu ljubavi temeljnim principom ne samo kršćanske vjere, već također i islama. Da toliko mnogo zajedničkog postoji - zajedničkog tla u nekim od temeljnih stvari vjere - daje nadu da neporecive razlike, pa čak i sami stvarni vanjski pritisci koji nam se tovare ne mogu zasjeniti zajedničko tlo na kojem zajedno stojimo," stoji između ostalog u pismu uz poziv da ove zajedničke osnove i tlo budu temelji svog budućeg međureligijskog dijaloga, te se izražava uvjerenje da slijedeći korak treba biti sastanak vođa na svim nivoima i utvrđivanje putova ispunjenja ovih temeljnih odrednica u svakodnevnom životu.