A+ A A-

Srbija je odgovorna za sigurnost muftije Zukorlića

Znak_IZ_500Sarajevo, 21. februar 2012. (MINA) - U povodu prijetnji glavnom muftiji Islamske zajednice u Srbiji, Služba za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdala je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

- Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini duboko je zabrinuta informacijama koje govore da je sigurnost glavnog muftije Islamske zajednice u Srbiji Muamera ef. Zukorlića ugrožena i da se vrše pripreme za njegovu fizičku likvidaciju. Planiranje ubistva muftije Muamera ef. Zukorlića zaslužuje svaku osudu svih organa i institucija Islamske zajednice i razlog je ozbiljne uznemirenosti svih muslimana. Također ova informacija treba da skrene pozornost relevantnih međunarodnih institucija u Bosni i Hercegovini i regionu, jer napad na muftiju Zukorlića je napad na slobodu i ljudska prava svih muslimana Bošnjaka kao i svih ljudi dobre volje. Svako ugrožavanje sigurnosti muslimana u Sandžaku može imati nepredvidive konsekvence, zašto je odgovoran Beograd, posebno predsjednik Boris Tadić i njegovi savjetnici. Država Srbija i njene institucije imaju obavezu da garantiraju sigurnost muftiji Muameru ef. Zukorliću, kao najviše rangiranom islamskom autoritetu i duhovnom predstavniku muslimana u Srbiji, te otklone sve prijetnje muslimanima i smetnje u radu Islamske zajednice u Srbiji. Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini smatra odgovornom državu Srbiju i njene organe za sigurnost muftije Zukorlića.

Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini još jednom ukazuje na dvostruke standarde kada su u pitanju srpski mediji i njihov odnos prema muslimanima i Islamskoj zajednici. Primjer toga je medijsko gostovanje Muhameda Jusufspahića iz Beograda u svojstvu vjerskog lica u obradi čisto političke teme, dok se istodobno muftija Muamer ef. Zukorlić licemjerno optužuje za miješanje u politiku i političke tema i kada govori o kršenju prava muslimana ili nacionalnih prava Bošnjaka. To pokazuje da vladajućoj srpskoj političkoj strukturi ne odgovaraju autentični predstavnici muslimana koji će artikulirati njihove interese i prava, nego osobe koje će potvrđivati unaprijed projicirane srpske stavove i interese i koji neće smjeti i neće htjeti osjećati probleme i potrebe muslimana, kao što su to nekada bili Rahman Morina i Sejdo Bajramović.

Također je čudno predstavljanje srpskog orijentaliste Darka Tanasković kao „islamologa", zvanje u koje je samog sebe proizveo, jer nije poznato da mu ga je dao bilo koji islamski autoritet i priznati šejh. Za pretpostaviti je da Tanasković bježi od zvanja srpskog orijentaliste, nakon što je američki profesor Norman Cigar u članku „Uloga srpskih orijentalista u opravdavanju genocida protiv muslimana" dokumentirao prljavu i antiljudsku ulogu srpskih orijentalista, uključujući i Darka Tanaskovića, u opravdavanju genocida. Cigar pokazuje da su srpski orijentalisti opisivali da je islam „internacionalno monolitna i agresivna vjera i zajednica koja je ista kud god da po svijetu pođeš. Kao dio ovoga fenomena, srpski orijentalisti tvrde da muslimani diljem svijeta, navodno, djeluju po tajnom ugovoru u zavjeri protiv Zapada i, posebno Srba... Darko Tanasković, na primjer, izjavljuje da zapaža „ekonomski, diplomatski i posebno demografski džihad" koji za cilj ima i Balkan i Zapadnu Evropu... Tanasković je ustvrdio, temeljeći svoje mišljenje na svojoj interpretaciji ranih islamskih tekstova, da je po islamu „stalan mir sa članovima drugih religija nemoguć". Islamski „permanentni rat ograničava parametre tolerancije", dodaje Tanasković. Srpski orijentalisti, također, tvrde da „islam mrzi sve što nije islamsko", zapisao je Cigar, kaže se u saopćenju Službe za odnose s javnošću Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.