A+ A A-

Pretraga pitanja

Problem u džematu

Pitanje

 

Esselamu alejkum!
     Pišem ispred jednog bosanskog džemata u dijaspori, jer imamo veliki problem.
Naime, o čovjeku koji obavlja dužnost imama za naš mali džemat dobili smo pismene i audio dokaze da on već preko godinu dana održava prisne, intimne odnose sa drugom ženom Bosankom koja je udata za nemuslimana. Dokazi su brojni, jasni i nedvosmisleni.
On kaže da nije ništa pogriješio jer po islamu ima pravo da traži druge žene u cilju šerijatske ženidbe.
     Međutim, radi se o vezi sa udatom ženom sa kojom i ne može da se oženi.
     U kakvu se kategoriju može staviti ovakvo ponašanje i da li čovjek ovakvog ponašanja može da bude imam, govori o islamskom moralu, a sam se toga ne pridržava.
     Radi cjelovitijeg uvida u problem nudimo dodatna objašnjenja. Osoba koja za nas vrši funkciju imama nije službeno postavljena od strane Islamske zajednice nego je privatno lice koje dobrovoljno bez novčane naknade obavlja tu funkciju u kući jednog džematlije.

Mi nemamo namjeru da idemo službenim kanalima nego privatno želimo da se podučimo o ovakvom problemu i ne bismo željeli skretati pažnju na ovo Mešihata i iznositi imena. Ovo je situacija koja se teoretski može svugdje desiti.
     Supruga želi znati kako se po šerijatu karakteriše ponašanje njenog muža jer postoje pismeni i audio dokazi njegove dugotrajne prisne veze sa udatom ženom i kako ona treba da se ponaša u toj situaciji?
     Mi u džematu, kojima je situacija poznata, želimo znati da li ovakav čovjek ima pravo po šerijatu da nam bude imam, iako je dobrovoljac?

 

 

Odgovor

     Ovaj slučaj prezentirajte nadležnom Mešihatu IZ-e Bošnjaka, odnosno muftiji koji rukovodi Mešihatom, kako bi se riješio na ispravan način. Nama nisu poznati detalji tog slučaja pa ga ne možemo komentarisati na osnovu izjave pojedinca. Slučaj treba rješavati službenim kanalom: džemat - Mešihat - muftija - Rijaset.

     Međutim, obzirom na data objašnjenja u pitanju i Vaše izričite tvrdnje, važno je istaknuti sljedeće:

     Pogrešno je što ste prihvatili da vas kao imam predvodi lice koje nema službeno postavljenje od organa Islamske zajednice, čime narušavate organizaciono jedinstvo Islamske zajednice. Na kraju se ispostavilo, kako sami tvrdite, da je to lice nemoralno i da ne zaslužuje da bude imam.

     Pogrešno je špijunirati i uhoditi drugoga te javno govoriti o njegovim nemoralnim postupcima bez šerijatski validnih dokaza.

     Ako je tako kako se navodi u pitanju, postupak toga čovjeka šerijatski se tretira kao veliki grijeh, za koji je neophodno učiniti teobu i zatražiti oprost grijeha od Allaha dž.š.

     Ako je tako kako navodite u Vašemu pismu, dotično lice nije dostojno da obavlja funkciju imama.

     Supruga toga lica, ukoliko želi može tražiti razvod braka, a može, ukoliko želi, ostati s njim u braku, posebno ukoliko se to lice povuklo i prestalo činiti spomenuti grijeh ili ukoliko imaju djecu pa želi sačuvati porodicu. To je stvar njene procjene. Činjenjem bluda ne prekida se bračna zajednica po automatizmu.

     Savjetujemo supruzi da dobro razmisli o svemu i da ne žuri sa donošenjem odluka koje u žurbi obično budu pogrešne.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH