Logo

Sedmine i četersnice

Pitanje (kategorija smrt/dženaze) 

    Esselamu alejkum! Interesuje me vas stav, odnosno stav Islamske zajednice oko slijedećih stvari: 

    1. Održavanje sedmine i četeresnice poslije preseljenja, umrlom. Ima li dokaz da je dozvoljeno ili pohvaljeno te da li se praktikovalo takvo nešto u Poslanikovo vrijeme ili poslije u vrijeme Halifa? 

     2. Učenje sure Jasin i hatme umrlom od strane imama i naplaćivanje za takvo što, uz haman već formirane cijene? Čitao sam to negdje da je to zabranjeno i smatra se kako stoji " trgovina Kur`anom"  a  Allah dž.š. najbolje zna. 

Odgovor 

    1. Učenje sedmina i četeresnica nije bila poznata praksa u vrijeme Poslanika a.s. i Halifa na pravom putu. Nema posebnih dokaza da je to dozvoljeno, ali ni posebnih dokaza da je zabranjeno, osim općeg pravila da u ibadetima nije dozvoljena inovacija, pa bi ta vrsta učenja, prema tom pravilu predstavljala bid'at - novotariju. Ne mislimo da se treba previše baviti ovim pitanjem, tim prije što niko od imama ne nameće tu praksu kao obaveznu. Samo učenje ili neučenje sedmina i četeresnica neće bitnije promijeniti stanje živih muslimana, pa ni onih umrlih, nabolje ni nagore. Mnogo više vremena treba provesti u tumačenju Kur'ana živima nego u njegovom učenju mrtvima. Spomenuta praksa i običaj će vremenom iščeznuti pa nema potrebe trošiti energiju u tom pravcu. Nema neke štete čak i ako se ti običaji prakticiraju.

     2. Ovo što je rečeno za prethodno pitanje važi i za ovo.Učenje Kur'ana za novac u smislu da proučena sura ima svoju poznatu cijenu nije dozvoljeno. Ukoliko neko da hediju učaču Kur'ana za proučeno, dozvoljeno mu je to uzeti. Hediju je dozvoljeno uzeti.

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.