Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Promjena vlasnika vozila radi ostvarivanja prava na dječiji doplatak

Pitanje:

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu!

Odavno se kanim da vam postavim ovo pitanje s obzirom da je za mene veoma aktuelno.  Živim u šesteročlanom domaćinstvu (ja, supruga i četvero djece) sa mjesečnim primanjima od 350 KM penzije. Imam 47 godina i imam problema sa kičmom tako da nisam za težih fizičkih poslova a nemamo nikakvu dodatnu djelatnost. Po odredbama važećeg zakona nemam pravo na dječiji doplatak zato što imam auto u vlasništvu i što nismo ni ja ni supruga registrovani sa nekim profesionalnim oboljenjem u smislu da imamo pravo na ortopedsko pomagalo. Supruga je već osam godina na terapiji zbog visokog pritiska i šećera (dijabetes tip 2). Auto mi je potrebno jer su mi djeca u rasponu od jedne do 13 godina. Veoma raširena pojava je da ljudi prijave auto na drugu osobu kako bi stekli pravo na dječiji doplatak. Ta misao mi se stalno vrti u glavi ali se bojim da li je to halal ili ne. Razmišljam da je taj zakon prema meni nepravedan i to me tjera da razmišljam u smjeru odjave auta  ali se bojim harama. Volio bih da mi odgovorite da li je uredu da odjavim auto sa sebe i da primam doplatak ili ne, da konačno riješim tu dilemu?

Odgovor:

Vjerujemo da je Vaša finansijska situacija teška, ali Vam ne možemo sugerisati kršenje zakonske odredbe putem fiktivnih pravnih poslova. Lažno prikazivanje stanja, varanje i obmanjivanje nisu dopušteni. Vjerovjesnik a.s. kaže: „Ko nas vara ne pripada nama.“ Prihod ostvaren putem obmane nije halal. Ukazujući da ljudske želje i opravdanja nemaju granica Allahov Poslanik, a.s., je rekao: „Kad bi se ljudima davalo prema njihovim tvrdnjama i zahtjevima, neki bi ljudi tražili i zahtijevali živote i imetak drugih. Ali, onaj ko nešto tvrdi (optužuje drugoga) mora to potkrijepiti jasnim dokazom, a onaj ko opovrgava krivicu treba se zakleti (da nije kriv).“ (El-Bejheki, a dio hadisa bilježe Buhari i Muslim)

Svjesni smo da su mnoga zakonska rješenja koja se odnose na socijalna davanja nepravedna, ali ne možemo pozivati na njihova kršenja, nego pozivamo da se usvoje bolja zakonska rješenja koja bi omogućila više socijalne pravde, odnosno pravedniju raspodjelu budžetskih izdataka.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH