A+ A A-

Energični hafiz Mekki Torabi

mekki-torabiPiše: Elvedin Subašić

Da je kojim slučajem čudo od hafiza, Mekki Torabi, došao prije opštih izbora u BiH, mnogi ljudi bi posumnjali u njegov utjecaj na izborne rezltate. I dok se napokon Bošnjaci raduju bezviznom režimu i mogućnosti odlaska iz BiH, nekima dolazak u našu zemlju pričinjava veliko zadovoljstvo. Koja li je samo kletva kmeta, vojnika, ubijenog, potlačenog, uvrijeđenog stigla stanovnike Bosne da se uvijek raspravljaju o nevažnim stvarima; da im je bitnija brada od čovjekovog obraza, čovjekovo zvanje od njegovog znanja...? Dolazak, boravak Torabija i nečiji oporavak predstavlja uzročno-posljedičnu vezu u životima mnogih ljudi u BiH, koji su se uputili na hodočašće u Sarajevo kako bi dotakli dobrog čovjeka i pili svetu vodu.  Nećemo se baviti namjerama ili iscjeljiteljskim seansama Torabija nego njegovim riječima koje su trebale zaprepastiti muslimansku javnost, a ne samo produbiti raspravu o Torabijevoj vjerodostojnosti i našoj naivnosti. U emisiji "Razgovor s povodom" na Televiziji Sarajevo, Torabi je na čudan način za muslimana i hafiza okarakterisao dva islamska učenjaka: Jusufa Kardavija i Enesa Ljevakovića. Njegovo poređenje ili nazivanje šejtanom dr. Ljevakovića, (doktora, profesora na Fakultetu islamskih nauka, autora mnogobrojnih studija, knjiga, ovlaštenog lica od vrhovnog muftije - reisu-l-uleme za komuniciranje sa javnošću u okviru pitanja o islamskom pravu odnosno fetva-i emina), slično je s epitetima kojima su kršćani kitili muslimane u Srednjem vijeku.

Kriza  autoriteta

Zahvaljujući iskrenosti Torabija iskreni muslimani  bili su u prilici da se uvjere koliko često moraju izgovarati amin, nakon izgovorene riječi daallin u suri El-Fatiha, kako su opsjednuti omalovažavanjem svoje vjere, autoriteta, kako su umnogome religiozno neobrazovani, kako im je raspoloženje vrhovni i nepokolebljivi autoritet u svemu i kako postoje dva mišljenja u njihovoj realnosti: njihovo i netačno. Kome se fetve pišu ako ih imami neće čitati, kome se hutbe pripremaju kada ih narod neće primjenjivati, kome će fetva-i emin biti autoritet kada je ljudima njihova prosudba bez znanja najveći autoritet? Iz neznanja rađaju se tvrdoglavost i odbojnost. Zaista, zrači nešto degeneričko u prosudbi ojađenog čovjeka. Ojađen bolom, bolešću, tugom ili strahom čovjek postaje nepovjerljiv prema svemu što mu ne donosi brzu korist, pa makar i trenutnu, i prema svakome ko nije kao on, pa makar ga i na dobro upućivao. Koji li je sedmi imanski šart žene koja  je u emisiji samouvjereno izjavila: "Poruka za Ljevakovića: ako je ono što on propagira islam, ja ću ga se odreći"? Možda: sve što se zbiva i događa s mojim tijelom jeste Torabijevom voljom i njegovom vodom. 

E'uzu billahi min Mekki Torrabi

Veoma je interesantna konstatacija Torabija u vezi sa dr. Ljevakovićem. Torabi je nazvao šejtanom čovjeka koji hiljade ljudi upućuje na dobro i ispravno tumačenje vjere. Razmislimo; ako Torabi za dr. Ljevakovića kaže da je šejtan (vidi, smatra ga kao šejtana) onda razmislimo: a) šejtani su nevidljiva duhovna bića i kao takve može ih vidjeti duhovno biće poput meleka, šejtana ili džina, a Torabi nije nijedno biće od ove tri vrste, naročito prve, b) informaciju da je neko šejtan ili džin čovjek može dobiti jedino ako je u komunikaciji sa jednom od gore navedene tri vrste duhovnih bića, c) ako čovjek komunicira sa melekima, onda laže jer niko  više od vremena Poslanika ne može komunicirati sa melekima. Ako komunicira sa šejtanima, onda je lahko nagraisat ako čovjek samo izgovara njegovo ime. Ako komunicira sa džinima, onda Mekki radi ono što muslimani ne smiju i ne mogu raditi.  Šta je Mekki Torabi? Peti član Nindže kornjače skupine? Leonardo, Mikeanđelo, Donatelo, Rafaelo, i Torabelo? Kao da je slušao album Ede Maajke izjavivši da prima energiju od malih, zelenih bića sa pet planeta. Tokom ljeta zeleni, a zimi mijenjaju boje.

Umjesto Djeda Mraza

Ljude je tako teško ubijediti da je duša neuhvatljiva realnost, da je svijet stvoren naređenjem, a ne praskom, da su među nama prisutni izvanzemaljci a koji nisu vanzemaljci, da čovjek ima čula pored ovih naukom utvrđenih, da socijalni problemi mogu biti posljedica individualne nemoralnosti, ali je više nego jednostavno i lahko ubijediti ljude da čovjek koji puni Zetru u svom džepu ima energije kao Iran osiromašenog uranijuma. Nakon javljanja dr. Ljevakovića u emisiju, u eter su ušli glasovi napaćenih duša koje su doživjele ekstazu energi(jskim)čnim trljanjem Torabija i riješili sve svoje životne tegobe. (A smijali smo se Milanu Tarotu i njegovim metodama.) Ovi glasovi su jednoglasno izglasali Torabija kao iscjeljitelja čijoj komercijalnoj vodi nije ni blizu Zemzem voda. Možda iz razloga što nije flaširana. Ako se u bliskoj budućnosti pojave brendovi kao: Torabijeva krema za sunčanje, Torabijev gel za kosu, Torabijevo motorno ulje, Torabijeva jufka za baklavu... neće dugo čekati da ga Kinezi otkriju kao novi izvor zarade. Šta je ljudima fetva-i emin koji ne poštuju odluke svojih učenjaka, onih koji naređuju dobro i odvraćaju od zla, svojih predstavnika? Šta njima znači ajet "O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku, ako vjerujete u Allaha i u onaj svijet; to vam je bolje i za vas rješenje ljepše." (En-Nisa, 59) Ako ovi "bosanski" muslimani slijede svog duhovnog gurua, Mekkija Torrabija, i njegovo mišljenje da su islamski učenjaci i velikani Jusuf Kardavi i Enes Ljevaković šejtani i nekompetentni učenjaci, čekamo na spisak učenjaka koje smatraju autoritetima. Samo da ne budu šejhovi koji viđaju leteće zelene evlije kao Torabi zelene patuljke. Kako su samo ozbiljniji pripadnici drugih vjera; kršćani već u osnovnoj školi shvate da Djeda Mraz ne postoji, dok muslimani cijeli život izmišljaju svoje.