A+ A A-

Jusuf Kardavi o Mekkijevim seansama

mekki-torabiU nedjelju 31. oktobra na katarskoj televiziji Al Džazira u emisiji "Eš-Šeriatu vel hajat"  gostovao je dr. Jusuf el-Karadavi. Tokom te emisije gosti su mu postavljali razna pitanja iz domena islama. Jedno od pitanja dobio je iz Bosne od hafiza dr. Safveta Halilovića. "Uvaženi šejh, posljednih mjesec dana u Bosni i Hercegovini vodi se živa rasprava o čovjeku iz Maroka, čije ime je Mekki Torabi, a koji tvrdi da liječi ljude energijom koja mu dolazi sa pet planeta, izvan Sunčevog sistema, i da mu dolaze kornjačolika bića veličine 60 cm, s kojima on razgovara na nepoznatom jeziku.  On također tvrdi da je to moć koju mu je Allaha dao, i na taj način obamnjuje ljude koji ga u velikom broju posjećuju, svaki dan u sarajevskoj dvorani Zetra. Da vas Allah nagradi!"

Dr. Jusuf el-Kardavi: "Spletom okolnosti prošle sedmice sam posjetio Bosnu i Hercegovinu tako da sam u potpunosti upoznat sa ovim problem. Imao sam priliku slušati i gledati šta se događa u spomenutoj dvorani. Tvrdnja ovog čovjeka da mu dolazi energija sa nepoznatih planeta, sa islamskog stanovišta, je potpuno neprihvatljiva.  Zapravo se i radi samo o pukoj tvrdnji. Žalosno je da muslimani prihvataju ovakve stvari zdravo za gotovo. Planete (zvijezde) su Allahova stvorenja koja čovjeku ne mogu dati nikakvu energiju. Allah, dželle šanuhu, nam pojašnjava u Kur'anu šta je svrha i korist stvaranja zvijezda. U jednom ajetu se kaže "da je Allah, dželle šanuhu, stvorio zvijezde da bi se ljudi po njima u mraku upravljali, na kopnu i moru" (El-En'am, 97.), u drugom "da su zvijezde ukras nama najbližeg neba" (Es-Saffat, 6.), a u trećem "da vatra iz njih pogađa šejtane". (El-Mulk, 5.). Nigdje se ne kaže da zvijezde daju bilo kakvu energiju čovjeku. Zar ljudi od davnina nisu obožavali zvijezde, Sunce i Mjesec? Sve su to samo stvorenja, koja nidi vide, niti čuju, niti poimaju, pa kako čovjek može vjerovati da ona nekome nešto daju? Ovakvo ubjeđenje, je bez sumnje, u koliziji sa nepatvorenim islamskim učenjem i vjerovanjem. Islam ne poznaje ovakav način liječenja. Naprotiv, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je čovjeku koji mu se žalio na bol u jetri, preporučio da se obrati Harisu ibn Keledi el-Lejsiju, koji se bavio liječenjem ljudi. Nije mu rekao, ja sam Allahov Poslanik, ja ću te izliječiti, nego ga je poslao kod stručne osobe. Također, prenosi se da su ga posjetila dvojica ljekara iz plemena Benu Nedžar, a on ih je pitao: "Koji od vas dvojice je vještiji?" Ne radi se, dakle, samo o tome da li čovjek zna liječiti, nego i koliko je vješt u svom poslu. Islam kao što vidimo uvažava prirodne zakonitosti i vjeruje u princip uzročno-posljedičnosti. Da su se muslimani kroz historiju povodili za tvrdanjma raznih nadriljekara i šarlatana, danas uopće ne bi imali islamsku medicinu. Veliki islamski učenjaci, poput Fahrudina er-Razija, Ibn Rušda i Ibn Nefisa, bavili su se medicinom.    

 (Magazin Saff br. 270, 05. novembar 2010. godine)