A+ A A-

Gerdien Jonker: Naučnica želi predstaviti pravu sliku o islamu

1001-ideja

Ugledna naučnica Gerdien Jonker kritizirala je stereotipe o muslimanima u evropskim školskim udžbenicima. Upravo bi se to sada trebalo promijeniti, i to pomoću projekta "1001 ideja".

U mnogim evropskim zemljama se u posljednje vrijeme sve burnije raspravlja o suživotu s muslimanskom manjinom. Racionalnoj raspravi sigurno ne doprinose knjige poput one njemačkog političara Thila Sarrazina u kojoj se tvrdi da su muslimani manje inteligentni od ostalih doseljenika. Ankete su pokazale kako iznenađujuće velik broj njemačkih građana dijeli to mišljenje.

Stručnjaci smatraju kako je to posljedica pogrešne slike o muslimanima koja je stvorena u javnosti. Upravo to želi promijeniti projekt "1001 ideja", kojeg je pokrenuo njemački institut Georg Eckert za međunarodna istraživanja školskih udžbenika, prenosi Deutsche Welle.

Taj projekt već tri godine zainteresiranim učiteljima u internetu stavlja na raspolaganje potrebne materijale i to prvenstveno s područja historije, kulture, mladih, religije, suživota i sporta. Ove informacije za sada su sažete u 60-ak lekcija, koje bi u nastavi trebale pomoći u pružanju prave slike muslimanske kulture i historije. 

Na primjer, hip hop iz Afganistana. Za većinu evropskih učenika to je pravo iznenađenje. U projektu "1001 ideja" ovaj je muzički spot dio lekcije pod naslovom "Muzika duž Puta svile", koja obuhvaća i kratki film, tekstove i geografske karte - materijal koji učiteljima treba olakšati posao.

Učiteljica religije iz Nizozemske Gerdien Jonker, voditeljica ovog projekta, kao glavne ciljeve navodi objašnjavanje mladima kako njihovi vršnjaci na drugom kraju svijeta imaju iste svakodnevne probleme, te olakšavanje rada učiteljima koji u razredu imaju djecu  islamske vjere. 

Ovaj projekt se proširio na cijelu Evropu i u sklopu njega se organiziraju posebni seminari za učitelje. Ponuda u internetu je na njemačkom i engleskom jeziku. Reakcije učitelja su pozitivne, većina ih je zahvalna za pomoć, jer osjeća da se na tom području još mnogo toga mora napraviti. Tema islam dosad je u evropskoj školskoj nastavi bila zanemarena i to još od 17. stoljeća, kada se ta vjera isključivo dovodila u vezu s osmanskim osvajanjima na tlu Evrope.

U 19. stoljeću je borbi protiv muslimanskih osvajača u udžbenicima iz historije bilo posvećeno 60 do 70 stranica i istovremeno je jačao osjećaj kako islam ugrožava Evropu. U međuvremenu je toj temi ustupljeno znatno manje prostora, ali osnovna poruka nije se promijenila. Doseljavanje muslimanskih „gastarbeitera" i događaji od 11. septembra (napad na Svjetski trgovinski centar u New Yorku) taj su osjećaj još više osnažili. Zato je bilo krajnje vrijeme da se nešto poduzme.

Gerdien Jonker kaže kako se ovim projektom, zbog premalog bavljenja tom temom u školskim knjigama, učiteljima jednostavno želi pomoći. A što se tiče učenika, dosad nema pouzdanih podataka o tome kako su oni prihvatili ovaj projekt. No veoma je vjerovatno da dolazi do rasta uzajamnog razumijevanja i saradnje među djecom i mladima, ukoliko spoznaju da su uprkos svim razlikama ipak vrlo slični, javlja Deutsche Welle.