A+ A A-

Solidarnost i pomoć, ili vjeronauka u praksi

U vremenu u kojem se vrši devalvacija vjerskih vrijednosti u javnom prostoru pogotovo vjerskog obrazovanja, donosimo dva primjera doprinosa vjere u razvijanju osjećaja solidarnosti i pomaganja i ljubavi prema čovjeku i pomoći potrebnim i slabim, koje razvija islamska vjeronauka i njeni predavači.

Oni koji zagovaraju progon vjeronauke iz javnih škola uskraćuju učenike u saznavanju humanih dimenzija koje u sebi vjera nosi i čine ih potencijalno lakšim plijenom i predmetom manipulacije u razne ideološke svrhe.

Islamska vjeronauka u javnim školama je važan faktor uravnoteženog razvoja i afirmacije vrijednosti islama i muslimana na ovim prostorima.

Humana akcija u Tuzli

U ovim mubarek hadžijskim danima svi imamo potrebu učiniti neko lijepo i plemenito djelo. Vjeroučitelji i njihovi učenici svake školske godine zajednički planiraju akcije humanitarnog tipa kojima bi barem malo uljepšali život drugima i izmamili osmjeh na njihovim licima. Jednu takvu akciju izveli su i učenici Srednje medicinske škole u Tuzli. Učenici su uz pomoć svoje profesorice Islamske vjeronauke Mersade Nuruddine Agović, koja je inicijator i organizator ove akcije, ovog puta odlučili da taj osmjeh izmame učenicima JU OŠ ,,Kiseljak'' u Kiseljaku kod Tuzle, u kojoj veći broj učenika čine djeca romske populacije.

hum-akcije-tu-ma-2011-1

Osmislili su neku vrstu letka pod sloganom „Rastimo s osmjehom" i iskoristili priliku što je tih dana, baš u blizini medicinske škole, na Sonom trgu u Tuzli bio otvoren dvodnevni Sajam meda ,,Medena Tuzla 2011." da od izlagača meda dobiju podršku za svoju akciju.

hum-akcije-tu-ma-2011-3Učešće u akciji su uzeli i profesori vjeronauke Emir Džambegović i Smail Hašarić koji su angažirali jedan broj svojih učenika. Izlagači meda su shvatili namjeru djece pa su se u većem broju odazvali njihovoj akciji, kao i jedan broj kupaca u prolazu, među kojima je bio i pjevač narodne muzike Asim Brkan. Sakupljeno je preko dvadeset kg meda, u vrijednosti od 350 KM. Akciju je doniranjem izvjesne količine meda podržalo i Udruženje pčelara Tuzla koje je obezbijedilo i plastične posudice za djecu, kao i prijevoz do škole. Predsjednik Saveza pčelara Fehro Mustabašić i sekretarica Udruženja pčelara Tuzla Mubera Isabegović su sa vjeroučiteljicom Agović posjetili školu ,,Kiseljak'' kako bi obezbijedili  da posudicu s medom dobije svaki učenik škole. Direktorica škole Slavica Mišić - Lukić je gostima uputila riječi zahvale.

Inače, ova škola ima devet kabineta, fiskulturnu salu, biblioteku sa 10.600 knjiga, među kojima je i stručna literatura za nastavnike. Škola je angažirala i saradnika za romska pitanja mr.sci. Mehmeda Mujića. Vjeroučitelj Alem Halilović, zaposlenik ove škole je sa vjeroučiteljicom Agović podijelio med učenicima. Školu pohađa 288 učenika. Obradovali su se skromnom, ali s ljubavlju i pažnjom poslatom poklonu koji su im obezbijedili njihovi školski drugari-učenici medicinske škole. Hvalili su se uspjehom od prije par godina kada su njihovi školski drugari Nermin i Selmir, pod rukovodstvom svog nastavnika tehničkog odgoja i informatike, izradili modificirani ,,Teslin informator" kojim su osvojili 1. mjesto na Svjetskom takmičenju mladih inovatora u Južnoj Koreji. Uprava škole inače čini sve da svojim učenicima omogući što uspješnije školovanje i u saradnji sa drugim školama realizira brojne projekte, radionice...

hum-akcije-tu-ma-2011-3Prošle godine je ova škola, povodom Međunarodnog Dana Roma - 8.april, dobila od Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke 40 primjeraka Bosansko-romskog, tj. Romsko-bosanskog rječnika. Mali Romi se vole hvaliti svojim postignućima. Uspješno se prilagođavaju procesu nastave, dolaze na vrijeme, vode računa o higijeni. Veoma su komunikativni, a znamo i da su poliglote. Nisu propustili da gostima u prolazu, s ponosom, pojasne značenje riječi „Rom". „Rom" na romskom jeziku znači - „Čovjek!" - rekoše. Saznali smo i to da ima onih koji nakon završetka par razreda napuste školovanje. Uglavnom zbog siromaštva. Neki od njih svojevoljno preuzimaju ulogu žrtve i u interesu školovanja mlađe braće i sestara napuštaju školovanje da bi se bavili sakupljanjem i prodajom sekundarnih sirovina, kao što su gvožđe, stari karton i slično. Ali, uprkos životnim nedaćama, osmjeh im ne silazi sa lica.

Nadamo se da pojedinci i institucije koje mogu pomoći ovoj populaciji neće čekati Međunarodni dan Roma da bi pomogli, već da će svojim djelovanjem ažurnije raditi na tome da se u potpunosti realiziraju prava romske djece na sretno djetinjstvo, uspješno obrazovanje i dostojanstven život.

(M.N.A)

Prijatelji u akciji i u Maglaju

Jedna od zasigurno najvažnijih odlika kvalitetne društvene zajednice jeste osjećaj važnosti međusobnog pomaganja među članovima zajednice.  Nebrojeno puta to su nam i praktično pokazali učenici polaznici časova vjeronauke, a ovaj put humanim i prijateljskim gestom su nas obradovali i učenici iz Maglaja.

Naime, učenici VIIb rareda Osnovne škole „Maglaj" su 20. oktobra 2011. godine sa nastavnicom Njemačkog jezika Edinom Čaušević i nastavnicom Islamske vjeronauke Kanitom Mulahasanović posjetili svoju drugaricu iz razreda - Alminu Salkić koja je bolesna već duži period.

- Želimo na ovaj način pokazati da i u ovoj školskoj godini imamo humano srce i da volimo i želimo pomagati drugima. Nas čini sretnim kada obradujemo neku osobu, poručili su ovi vrijedni maglajski učenici.

hum-akcije-tu-ma-2011-4

- Osmijeh na njenom licu je bio dokaz da se obradovala našoj posjeti i da joj je drago što njeni drugari misle o njoj. Željeli bismo da se svi ugledaju na nas i na one dobre ljude koji pomažu bolesnima, siromašnima, i ostalim ljudima kojima je potrebna pomoć ili topla riječ, da i oni čine dobra djela i da osjete onu sreću kada nekoga usreće i da osjete Allahovu nagradu, na kraju su dodali drugari Almine Salkić.

Nadati se da će ovi i slični primjeri biti podstrek svim njihovim vršnjacima da kroz društveno koristan rad doprinesu dobrobiti i napretku svoje zajednice i unesu malo svjetla u sivilo naše svakodnevnice.

Ovom prilikom također vrijedi istaknuti da su u toku prošle školske godine (2010/2011. šk. god) 462 vjeroučitelja, zajedno sa svojim kolegama iz kolektiva uzeli učešće u preko 1600 raznoraznih socijalnih akcija. U tim projektima uz svestranu podršku roditelja, učenika, kolega, privrednika i drugih dobrih ljudi u socijalnim programima je realizirano 481.338 KM pomoći. U nekim slučajevima se radilo o gotovom novcu, dok je u nekim vrijednost robe izražena protuvrijednošću u novcu. U tim dragocjenim socijalnim akcijama aktivno učešće je uzelo preko 9.200 učenika, te određeni broj kolega i roditelja.