A+ A A-

„Bez islama nema Bošnjaka, bez Bošnjaka nema Bosne"

U bošnjačkom narodu pojedinačno može biti ateista, sotonista i komunista,  kao i u svakom slobodnom narodu, ali bošnjački narod ne može biti nevjernički, jer bi tada prestao postojati kao narod - rekao je Fatmir Alispahić. 

fatmir-zenica-maj-2011-3

„Bošnjak bez islama = Bosna bez Bošnjaka", bila je tema predavanja koje je u velikoj sali Islamskog pedagoškog fakulteta u Zenici, a u organizaciji Kulturnog centra „Karneol", u petak (27. maj) održao mr. sc. Fatmir Alispahić.

fatmir-zenica-maj-2011-2On je rekao da od 1878. traju politički udari na vjeru u Bošnjaka, od nastojanja da se vjerski život stavi pod državnu kontrolu i da režim u Beču ili Beogradu propisuje kako će i koliko će Bošnjaci biti muslimani, pa do komunističkih i dejtonskih pritisaka da se Bošnjaci istjeraju iz vjere, da joj se suprotstave kroz socijalne manifestacije, kako bi uopće mogli opstati na kadrovskoj i društvenoj ljestvici.

- Ni u jednom periodu, kao što je to danas, nisu bili tako javni i bestidni udari na islam. Prethodni režimi jesu negirali i minorizirali Bošnjake, navikavali ih na manju vrijednost, što je ostavilo nesagledive posljedice, te ih suptilno odvajali od vjere. Ali, austrijski, starojugoslovenski i komunistički režim nisu prostački vrijeđali vjerska osjećanja u Bošnjaka, kao što se to danas čini pod sponzorstvom dejtonskog režima. Ako znamo da je taj režim apsorbovao velikosrpsku i velikohrvatsku ideologiju, čiji je smisao komadanje Bosne i genocid nad Bošnjacima, onda ćemo razumjeti da ova dejtonska islamofobija predstavlja kontinuitet genocidne agresije iz 1992. godine. Bosna se može raspoloviti samo ako nestane Bošnjaka, a da bi nestalo Bošnjaka mora nestati islama, a da bi nestalo islama Bošnjaci ga se moraju odreći, a da bi ga se odrekli, treba ih isprepadati islamom, kao vjerom koja je povezana sa teroristima, ekstremistima, pedofilima, kriminalcima, a koju u Bosni predstavlja reisu-l-ulema Cerić, kao glavni krivac za kašnjenje penzija i sve druge nevolje. Na žalost, agresivna medijska kampanja odvela je na krivi put mnoge Bošnjake koji su povjerovali kako je moguće biti Bošnjak, a negirati kičmu bošnjaštva - rekao je Fatmir Alispahić.

On je ukazao na paradoks da narod koji je od početka 20. stoljeća tjeran u vjersku odrednicu, da bude muslimanski, a ne bošnjački, sada doživljava da ga tjeraju u bošnjaštvo bez islama, jer je kreatorima genocida jasno ono što nije jasno mnogim Bošnjacima, da sa gubitkom temeljne duhovne supstance, sa gubitkom islama, nestaje i Bošnjaka.

fatmir-zenica-maj-2011-1

- Sami Bošnjaci su kroz povijest svjedočili veću prisnost sa islamom, kao pouzdanom tačkom etnokulturne diferencijacije, nego sa nacionalnim osjećanjem čiji razvoj je blokiran negacijama bošnjake posebnosti. Svođenje Bošnjaka na vjersku skupinu, podržavali su u proračunatoj zluradosti i beogradski režimi. Stoga je u Bošnjaka, više nego kod drugih naroda, vjera temeljitije protkana kroz nacionalno sazrijevanje, a time i kroz baštinu. Negiranje islama u Bošnjaka, značilo bi negiranje bošnjačke historije, kulturne i duhovne baštine, zapravo, samih Bošnjaka. U bošnjačkom narodu pojedinačno može biti ateista, sotonista i komunista,  kao i u svakom slobodnom narodu, ali bošnjački narod ne može biti nevjernički, jer bi tada prestao postojati kao narod - rekao je, između ostalog, Fatmir Alispahić.