A+ A A-

Podrška alternativnom predmetu

ucenici-cas... Dvanaestogodišnje iskustvo Tuzlanskog kantona je pokazalo da je uvođenje alternativnog predmeta pod nazivom Religijska kultura u osnovne i srednje škole TK, bilo zaista kvalitetno rješenje!

Podržavamo inicijativu uvođenja alternativnog predmeta za učenike koji ne pohađaju vjeronauku na Kantonu Sarajevo!

Samo neki od razloga su:
- Alternativni predmet rješava pitanje nastavne aktivnosti učenika koji ne pohađaju vjeronauku.
- Rješava novonastalu kriznu situaciju koja se dodatno komplicira političkim previranjima.
- Omogućuje da se u nastavi postave primjereniji zahtjevi koji će biti korisni za sve učenike, nastavnike i roditelje.
- Doprinosi da se za oba predmeta (vjeronauka i alternativni predmet) omoguće termini izvedbe časa, kao kod svih drugih predmeta, a ne da to bude samo prvi ili zadnji čas.
- S obzirom da svi školski predmeti imaju isti status, lakše je organizirati i izvoditi nastavu.
- Alternativni predmet treba da osposobi učenike da steknu znanja i vještine koje će im omogućiti razvoj kvalitetne ličnosti, korisne društvenoj zajednici. Bitan je sadržaj tog predmeta, a manje njegov naziv. Ipak, neke od prijedloga smo već čuli u vođenim debatam: "Religijska kultura", "Etika", "Moralni odgoj", "Historija religija" itd.
Očekujemo da se nastavi rad na unapređenju odgoja i obrazovanja učenika od mjesta gdje se zaustavilo 15.12.2009. godine kada je u Sarajevu održana konferencija u organizaciji Ministarstva obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo i Odjela za obrazovanje Misije OSCE-a u BiH, na kojoj su se razmjenjivala iskustva u vezi sa organiziranjem nastave alternativnog predmeta za učenike koji ne pohađaju nastavu vjeronauke. Na konferenciji su prisustvovali:
Sretko Žmukić - Stručni savjetnik za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, Ministarstvo obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo
Lamija Husić - Stručni savjetnik za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, Ministarstvo obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo
Dina Borovina - Direktorica Pedagoškog zavoda Kantona Sarajevo
Azemina Bogdanović - Stručni savjetnik za filozofiju, sociologiju, kulturu religija, demokratiju i ljudska prava, Pedagoški zavod Kantona Sarajevo
Mina Pleh - Stručni savjetnik za vjeronauku, Pedagoški zavod Kantona Sarajevo
Ahmet Alibasić - Profesor, Fakultet islamskih nauka, Sarajevo
Ibrahim Begović - Vjersko-prosvjetna služba Rijaseta Islamske zajednice
Nusret Isanović - Vjersko-prosvjetna služba Rijaseta Islamske zajednice
Nezir Halilović - Vjersko-prosvjetna služba Rijaseta Islamske zajednice
Mons. Petar Jukić - Pročelnik, Katehetski ured Vrhbosanske nadbiskupije
Mitar Tanasić - Sekretar, Mitropolija dabrobosanska, Srpska pravoslavna crkva
Boško Tošović - Diplomirani teolog, Srpska pravoslavna crkva
Eli Tauber - Predstavnik Jevrejske zajednice BiH
Rizo Čivić - Predsjednik Odjela za obrazovanje u Vladi Distrikta Brčko BiH
Izet Numanović - Stručni savjetnik za obrazovanje, Pedagoški zavod Tuzla
Ivica Mršo - Ravnatelj Katoličkog školskog centra, Sarajevo
Terezija Ivka Karača - Profesor Etike u Katoličkom školskom Centru, Sarajevo
Amina Mulabdić - Direkcija za ekonomsko planiranje, Vijeće ministara BiH
Dženana Trbić - Fond Otvoreno društvo BiH, Program za obrazovanje
Amela Penava - Udruženje Vijeća roditelja osnovnih skola Kantona Sarajevo
Nermina Baljević - Profesorica kulture religija, Prva bošnjačka gimnazija, Sarajevo
Luc Lietaer - Savjetnik za politiku djelovanja i koordinaciju, OSCE Misija u BiH
Marko-Antonio Brkić - Moderator

Mi smo optimisti i vjerujemo da će razum nadvladati sve ostalo i da će nadležni organi iz Kantona Sarajevo uzeti u obzir i korisne primjere uvođenja alternativnog predmeta u ostalim kantonima, gdje nastava u tom obliku izvanredno funkcioniše. I u Brčko Distriktu je 2009. godine uveden alternativni predmet, a na našem Tuzlanskom kantonu dvanaestogodišnje iskustvo je pokazalo da je uvođenje Religijske kulture, kao alternativnog predmeta, bilo zaista kvalitetno rješenje.

Mersada Nuruddina Agović