A+ A A-

Gospodo, ne lažite ljudima!

ftv001Nakon odgledane emisije „Odgovorite ljudima" u kojoj se raspravljalo o odluci aktuelnog ministra obrazovanja u Kantonu Sarajevo, pomislih: Na FTV-u ništa novo!  Voditeljica Elma Kazagić kao i obično krajnje neprofesionalno vodi spomenutu emisiju i povremeno bezobrazno, uz provokacije, prekida sve one koji zastupaju mišljenja koja emisiju vode ka cilju koji ona ne podržava. Naravno, s druge strane, gosti koji pušu u jedra njenih namjera imaju vremena koliko im je volja i to bez opaski i prekidanja od strane spomenute.

Obzirom da u emisiji ne ostavljaju mnogo prostora za komentare gledalaca, pišem ovih nekoliko napomena koje želim podijeliti s vama:

  1. 1) Dino Mustafić kao građanska opcija - Jest on građanska opcija koliko je i Federalna televizija nezavisna i objektivna medijska kuća! Ima li neko da ne zna da je Dino Mustafić član predsjedništva Naše stranke koja je, uzgred govoreći, bila jedna od prvih koja je potrčala da podrži diskriminirajuću odluku ministra Suljagića?! Podsjećanja radi, tada je njihov poslanik u Skupštini Kantona Sarajevo, Peđa Kojović, izjavio: „...činjenicu da je religija ne samo prisutna u našem odgojno-obrazovnom sistemu, nego je i stavka u državnom budžetu,smatramo narušavanjem principa sekularnosti i nastavljanjem političkog projekta čija je svrha daljnja podjela našeg društva po vjerskoj i etničkoj osnovi." Citiranu izjavu nema potrebe komentarisati.
  2. 2) Vjeronauka kao predmet koji oponira multietničosti i multireligioznosti BiH - Jedna od nebuloza koje smo mogli čuti od dvojca iz „građanske opcije" jeste i ova navedena. Treba im naći i opravdanje, jer vjerovatno u onoj brzini i zbog neposjedovanja odgovarajućih argumenata nisu bili svjesni onoga što su rekli. Kao dugogodišnji profesor vjeronauke odgovorno tvrdim da u našem obrazovnom sistemu ne postoji predmet (uz predmet Demokratija i ljudska prava) koji se više od vjeronauke zalaže za poštivanje drugih i drugačijih, svejedno zbog čega taj drugačiji bio!
  3. 3) Argument je čista matematika - Ko nije znao, matematika je rješenje problema vjeronauke i diskriminiranih učenika koji ne idu na vjeronauku. U jednom momentu je građanin Dino Mustafić ustvrdio kako učenici koji idu na vjeronauku imaju prednost, u smislu da oni imaju 2,5 boda više od onih koji na vjeronauku ne idu. O kakvim je bodovima govorio, to vjerovatno ni njemu nije jasno. Radi objašnjenja navoda koji se sve češće spominju kao argument ukidanju vrjednovanja ocjene iz vjeronauke, moram spomenuti nekoliko činjenica. Ocjena iz vjeronauke nije po automatizmu najveća ocjena, iako je to često slučaj. Istina je da ova ocjena itekako može uticati na uspjeh učenika, te bi onaj učenik koji bi na osnovu ocjena iz drugih predmeta trebao proći dobrim, zbog ocjene iz vjeronauke mogao proći vrlodobrim. Ako je to jedina briga, onda bi trebali ukinuti i muzičko, likovno i tjelesni, jer na osnovu njih učenici u osnovnoj školi „nabijaju prosjek". S druge strane, ako se ukidanjem uticaja ocjene iz vjeronauke na konačni uspjeh žele sva djeca dovesti u isti položaj u smislu ravnopravnosti pri upisu u srednje škole ili na fakultete, zašto onda nadležni ne razmisle o opravdanosti procjene primanja učenika ili studenata na osnovu krajnjeg uspjeha? Zar nije logičnije da se uvedu kriteriji po kojima bi se u obzir uzimao uspjeh iz određenih predmeta s obzirom na vrstu škole ili fakulteta koji se upisuju? Oni koji za ovo prije nisu čuli, neka provjere kakva je praksa upisa u srednje škole u HNK-a! Naravno, ovo dušebrižnicima nije u planu, jer iza nesretne odluke/instrukcije (još ne znamo šta je, čekamo da se izleže) stoje neki drugi razlozi osim brige za prava diskriminirane djece.
  4. 4) Diskriminacija ispravljena diskriminacijom - Evo logike: Pošto djeca koja ne pohađaju vjeronauku nemaju mogućnost da im ta ocjena utiče na konačni uspjeh, treba istu ukinuti i onima koji na vjeronauku idu, kako bi sva djeca bila jednaka! Čuli ljudi za onu narodnu: „Klin se klinom izbija", pa odlučili da i oni jednu „diskriminaciju" izbiju drugom. Razmišljaju li oni o tome kako se ovime nije ništa dobilo?! Djeca o kojoj se oni toliko brinu i dalje će biti na hodnicima ili u dvorištu škole, a oni koji pohađaju vjeronauku će biti demoralisani, jer će za svoj trud uložen u 35 časova godišnje i učenje nastavnog gradiva iz još jednog predmeta dobiti ocjenu koja neće proizvoditi nikakve posljedice. Zamislite sljedeću situaciju: Vlasnik neke megalomanske kompanije odluči zaposliti na određenoj vrsti posla sve zainteresirane u jednom gradu. Na njegovo iznenađenje, na konkurs se ne javi jedan dio građana kojima se ponuđeni posao ne sviđa. Nakon što prođe mjesec dana u kojem su primljeni radnici naporno radili, dođe i dan isplate zarađenih nadnica. Tada vlasnik kompanije odluči ne isplatiti zarađene plaće radnicima jer bi to bila diskriminacija svih onih koji ponuđeni posao nisu htjeli raditi, te su bili „prisiljeni" besposleni šetati po gradu. Ako se ovaj „pravedni" vlasnik kompanije toliko brine o nezaposlenima, onda je trebao ponuditi i neki drugi posao u kojem bi i ostali imali priliku za zaradu, a ne ukinuti plaće onima koji su ih pošteno zaradili! Nije li tako?!
  5. 5) Mi vas plaćamo zato jezik za zube - Na ovoj je ideji uporno insistirao Adnan Huskić, donedavni sekretar za međunarodne odnose Liberalno Demokratske Stranke, a trenutni predstavnik Fondacije Friedrich Neumann za Bosnu i Hercegovinu. Ne znam zašto se i bunimo kad nam država daje plaće koje mi pošteno zaradimo. Uostalom, kako i mi ne razumijemo da je država u teškom stanju te da su naše plaće dodatni teret i udar na budžet?! Mislim da bi svi predavači vjeronauke trebali podnijeti kolektivnu ostavku kako bi na taj način pomogli državi da izađe iz krize. To bi u najmanju ruku bilo moralno s naše strane, jer će u protivnom država biti u sve težem stanju. Usput, predlažem nadležnima da razmotre opravdanost postojanja muzičkog i likovnog kao predmeta u školama, jer bi se isključivanjem i tih stavki u budžetu dodatno poboljšala situacija u Kantonu Sarajevo. Ako baš zatreba, udarite vi i po drugim predmetima, sve dok ne uštedite koliko vam treba.
  6. 6) Tekstovi na sajtu Rijaseta su stav Rijaseta - Vi koji ste redovni posjetioci ove web stranice mogli ste primijetiti da na baneru u dnu stoji sljedeći tekst: „Stavovi autora tekstova objavljeni na web portalu www.rijaset.ba ili sadržaji preuzeti iz drugih medija nisu nužno i zvanični stavovi Rijaseta IZ u BiH." Svi koji su gledali emisiju o kojoj govorimo mogli su vidjeti kako se tekst Muhameda Velića pokušava poturiti kao stav Rijaseta, jer je eto na njegovoj stranici objavljen. S druge strane, smatram da uredništvo stranice Rijaseta mora povesti računa kakvi se sve tekstovi objavljuju, jer zaista nije primjereno da jedan musliman u javnom diskursu koristi riječi kakve je Velić upotrijebio u svome tekstu. Ne mora sve dostavljeno biti objavljeno, kao što ni sve što dolazi od osobe koja vrijedi za pouzdanu ne mora biti ispravno!
  7. 7)   Vjeronauka je kriva za dvije škole pod jednim krovom - Vjerovali ili ne, ovo su riječi predsjednice Helsinškog komiteta u BiH! Ova njena izjava (čitaj izvala) dovoljno govori sama za sebe, te je posebno ne treba ni komentarisati. Sjećate li se one prijeratne reklame: „Za sve dobro kriva je Krivaja!"? E pa neka znate da je u trenutnoj upotrebi slogan: „Za sve loše kriva je vjeronauka!" Teško nama koji predajemo vjeronauku! Zbog nas više od pola miliona ljudi u BiH nema zaposlenje! Zbog nas se više od 13.000 ljudi hrani u 23 javne kuhinje širom Federacije! Zbog nas već sedam mjeseci političari ne mogu uspostaviti vlast! Zbog nas i zbog nas... 

Iako sam od samog početka bio za vjeronauku, jer sam i sam profesor iste, ovo zadnje je definitivno presudilo. Zato poručujem svim predavačima vjeronauke širom BiH:

  • - Neka vas je sramota što djecu učite temeljnim ljudskim vrlinama!
  • - Neka vas je sramota što moralno, duhovno i u svakom drugom pozitivnom smislu odgajate našu djecu!
  • - Neka vas je sramota što djecu podučavate razlikovanju dobra i zla!
  • - Neka vas je sramota što djecu vaspitavate u duhu tolerancije i poštivanja drugih bez obzira na nacionalne, religijske, civilizacijske i kulturne različitosti!
  • - Neka vas je sramota i za sve drugo pozitivno što mi nije naumpalo! Sjetit ću se ja drugi put! Inšallah! 

Nezirić Edin, profesor islamske vjeronauke