A+ A A-

Žena zaslužuje pažnju svaki, a ne samo jedan dan

zena-hidzabPiše: Izet ef. Čamdžić

Nesiba bint Ka'ab, borila se u bitci na Uhudu, Hajberu, Hudejbiju, Hunejnu i bitci poznatoj pod imenom Umretu-l- kada. Omer r.a. veli: „Čuo sam poslanika Muhameda a.s. da kaže: 'Kad god bi se okrenuo desno ili lijevo u bitci na Uhudu vidio bi nju kako se bori da me odbrani.`"

Hafsa, Poslanikova a.s. udovica, a Omerova r.a. kćerka, časni je čuvar Časne Knjige. Naime, prvog i jedinog primjerka mushafa u Ebu-Bekrovo r.a. vrijeme, ona je čuvar. Aiša r.a. stajući na čelo vojske u slučaju ubistva Osmana izražava svoje političko stajalište. Prva žena od muslimanki koja se aktivno bavila politikom je Ummi-Kulsum bint Ali bin ebi Talib. Imam Huzejm el-Esedi za tu Alijinu kćerku veli: „Nisam u životu sreo ni vidio rječitiju ženu od nje, kad ona govori čini vam se da govori sam vladar pravovjernih. Kad bi ona počela govoriti sve bi zašutjelo, a njezini govori su slušaocima tjerali suze na oči".

Hafiz ibn Asakir veli da je slušao hadis od osamdeset i nekoliko prenosioca žena, vjerodostojnih prenosioca. Žene su dakle, prenosile hadis i druge podučavale hadisu. Sukejna bint Husein bila je, bilježe hroničari, književni kritičar i pjesnik. U svojoj kući u Medini često je ugošćavala, mi bismo današnjim riječnikom rekli organizovala debatu sa Kurejšijskim prvacima o književnosti i pjesništvu. Šifa bint Abdullah bijaše inspektor tržišni u Medini a na to mjesto je imenovao sam halifa Omer ibn Hatab r.a.

Kao što vidimo spomenute i još na hiljade drugih anonimnih žena iz naše svijetle prošlosti bile su društveno aktivne. S muškarcima ravnopravne a praktične vjernice, muslimanke. One su svojim znanjem, sposobnošću i radom skrenule pažnju na sebe. Nije im bio potreban poseban dan koji će skrenuti pažnju na njih. Islam, pogledamo li njegove propise, ženi poklanja časno mjesto. Ona je muškarcu ravnopravna. Šta je naređeno njemu i njoj je, šta ja zabranjeno njemu i njoj je. Ona, međutim, zahvaljujući svojoj krhkijoj konstrukciji, uživa određene olakšice. Tako su za nju, na primjer, džuma, bajram, dženaza fakultativne obaveze. Ona može u periodu trudnoće i dojenja djeteta ne postiti, a postoje i druge olakšice.

Svaki dan bit će na budućem svijetu svjedok za ili protiv nas. Svakoga dana naš odnos prema ženi, a njen odnos prema vjeri treba biti onakav s kakvim je Allah dž.š. zadovoljan. Izvori naše vjere ženu prije svega posmatraju kao majku. Objava posebnu pažnju posvećuje ženinoj ulozi majke. „Mi smo", veli Uzvišeni Bog, "čovjeka zadužili da roditeljima čini dobro, majka ga njegova s mukom nosi i u mukama ga rađa, nosi ga i doji trideset mjeseci". /Ahkaf, 15/ Tako Uzvišeni Bog objavom kazuje nama kakav odnos u svakome, a ne samo u jednom danu treba imati prema majci. Taj naš odnos prema majci mora biti prožet spoznajom da put do dženneta ide putem roditeljskog a prije svega majčinskog zadovoljstva. Poslanik je nebrojeno puta rekao: "Džennet se nalazi pod nogama vaših majki." Želiš li Džennet tada znaj da poslanik Muhammed a.s. kaže: "Ko da prednost pravu žene nad pravom majke on čini grijeh".

Osmi mart želi usmjeriti našu pažnju ka ženi. A žene koje smo spomenuli iz naše časne prošlosti na sebe su skretale pažnju svojom pameću, svojim angažmanom i djelom. I time potvrđivale da Uzvišeni Bog svima na Zemlji daje jednake, iste šanse poštujući različitosti među nama, koje su fizičke, nipošto intelektualne. Ne posvećuj se majci, ženi samo jedan dan već svakog dana. Tvoj odnos prema ženi, majci, a svaka žena je nekome i majka, mora biti u duhu objavljene riječi. Uzvišeni nam naređuje da dobročinstvo roditeljima činimo.

Izvori naše vjere ženu posmatraju kao suprugu. Imam Gazali, Allah mu se smilovao, želeći skrenuti našu pažnju na žrtvu koju svaka žena čini kada se udaje veli: „Ona da bi bila s tobom, za brak žrtvuje odvajanje sebe od oca i majke, a ti ne žrtvuješ ništa". Da bi nam kazao koliko je važno svakoga dana, u svakoj sekundi iskazivati svoje poštenje prema ženi u svom najvažnijem, u onom posljednjem, svom oproštajnom govoru Poslanik Muhamed s.a.v.s. veli: "Žene su vam se, o ljudi, na vjernost predale pa je najbolji između vas onaj koji je najbolji prema svojoj ženi." Može li nakon ovakvog hadisa postojati nasilje u muslimanskoj porodici? Ne, ali je potrebno da se taj hadis unese u naš život, da se propisi vjere nastane u našem životu, da se, a svaki dan je svjedok za ili protiv nas, svakog dana odnosimo prema ženi na način kako je Uzvišeni zadovoljan.

Izvori naše vjere kazuju nam o ženi kao kćerki, kao ženskom djetetu. Asim ibn Kajs došao je Poslaniku Muhamedu s.a.v.s. i veli Poslaniče: "U džahilijetu sam osam svojih kćerki zakopao u zemlju, živih. Šta da činim?" Poslanik mu kaže: „Za svaku od njih oslobodi roba." Veli: „Poslaniče ja imam deva", na što mu Poslanik odgovori:  „Za svaku od njih podijeli po jednu devu, i opet nisi se iskupio". Islam je svojim uzvišenim propisima ukinuo smrknuto lice muškarca, oca, kad se rodi kćerka i objašnjavajući da nema razlike među ljudima, insistirao da se jednako radujemo, jer i muško i žensko su poklon od Gospodara svjetova. „Kome hoćemo", veli Uzvišeni, „poklanjamo žensku a kome hoćemo poklanjamo mušku, a nekima Uzvišeni kaže dajemo i jednu i drugu djecu." Pa vjera nas uči, već vijekovima, već punih četrnaest vijekova, da žena vrijedi isto kao i muškarac, ali je naš problem što mi ni u jednom pa ni u ovom segmentu ne živimo vjeru. Već nešto svoje, neku mješavinu modernog i tradicionalnog, nešto što nije ono s čim je Allah dž.š. zadovoljan. Poslanik a.s. nas uči da nema diskriminacije između djece. Uči nas Poslanik a.s. da ko bude odgajao žensku djecu ući će u džennet, jer je odgoj ženskog djeteta teži. U jednom hadisu veli Poslanik: "Ko odgoji tri kćerke ući će u džennet".

I kao što je Asim ibn Kajs došao Poslaniku i rekao: „Poslaniče osam kćerki u džahilijetu sam zakopao u zemlju." Mnoge majke i očevi bi danas susrećući se s Poslanikom mogli reći: „Poslaniče i jednu i drugu i treću i svaku moju kćer zakopao sam u neznanju, daleko od spoznaje vjere, zakopao je u nešto što se zove moderno, a uništava čovjeka." Poslanik bi, dakako, savjetovao da promijeniš svoj život i počneš vaditi djecu iz mrtvila neznanja o sebi i vjeri, i usmjeravati ih putem istine. Da se inspirišu objavom koju Allah dž.š. šalje i da im primjer u životu bude Aiša, Umit Kulsum bint Ali, Sukejna bint Husein, Šifa bint Abdulah idt. Nipošto da se inspirišu osmim martom koji će im prirediti osmomratovsku zabavu.

Allah dž.š. svima koji krenu putem Istine priprema vječnu, mogu li se izraziti zabavu, vječni užitak u džennetu. Ali žena, ona treba biti društveno aktivna i primjerom Nesibe bint Ka'ab braniti vjeru. Kad god bi se kaže Poslanik u bitci na Uhudu okrenu desno ili lijevo vidio bi nju, kako se bori da ga odbrani. I današnja žena ima obavezu da se bori da odbrani vjeru. I da primjerom Hafse, čuvara Kur`ana, čuva Kur`an u svojoj kući. Neka počne od propisa oblačenja. „Reci vjernicama neka obore poglede svoje, i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim i neka ne dozvole da se od ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje i neka vela svoja spuste na grudi svoje."/Nur, 31/ I neka svi mi živimo napajajući se sa izvora Uzvišene vjere, a ne sa izvora koji poteče onog dana kad one izboriše da s muškarcem rade u trećoj smjeni, i zajedno s njim silaze u rudnik.

Pomozi nam Uzvišeni Bože da vjeru razumijemo i uvijek koračamo putem Istine. Amin!

(www.preporod.com)