zekat online uplata

A+ A A-

Obmana iz Amsterdama: Istina o « investiciji » reisu-l-uleme u Holandiji

Sarajevo, 23. decembar 2008. (MINA) - Prije više od devet mjeseci, tačnije jedanaestoga marta 2008 g., holandski besplatni dnevnik Spits iz Amsterdama, jedno od izdanja moćne novinsko-izdavačke kompanije De Telegraaf, objavio je kratki prilog prema kojem je reisu-l-ulema IZ u BiH dr. Mustafa ef. Cerić odlučio investirati u izdavačku kuću u Holandiji 106 000 eura!

Za autora nije problem u samoj investiciji, naprotiv, svaka ekonomija na svijetu ih je silno željna, već primarnom cilju te izdavačke kuće - njena osnovna namjera je štampati u Holandiji udžbenike za srednje škole s gradivom u kojem bi uvrstio islamske vrijednosti, plašili su svoje čitaoce Spits ali i nekoliko web portala. Vjerovatno s nekim drugim ciljem, sarajevski dnevnici, Oslobođenje i San, prenijeli su isti tekst čak s više od devet mjeseci zakašnjenja, 20 decembra, iako se uopće nisu potrudili provjeriti u istinitost navoda priče iz Amsterdama kao što nisu konsultirali ni drugu stranu - Kabinet reisu-l-uleme.

Ono što je autor ovih redaka vrlo brzo utvrdio sadrži slijedeće činjenice: vijest, koju je pored Spits-a u Holandiji objavilo i nekoliko web portala, već sutradan je ažurirana ('update'), s tvrdnjom da su obmanuti te da je riječ o klasičnom primjeru hoax-a'!
HOAX u informacionim tehnologijama podrazumijeva svaku poruku koja lažnim informacijama ili običnim podvalama, ima određeni cilj. Obmana može doći putem e-maila ali i vijestima, člancima u različitim suvremenim medijima masovne komunikacije. Da je riječ o najobičnijoj laži, sugerirali su i neki čitaoci u komentarima!

Tog jadnog gospodina, 'nasankali' su i u Spitsu, a riječ je o običnom 'hoax-u', upozorio je jedan čitalac odmah u komentarima web-portala Geenstijl ('Bez stila'), da bi ubrzo i redakcija portala uputila izvinjenje čitaocima s kratkim 'update', na kraju objavljenog priloga - ''bosanski reis uopće nema namjeru štampati udžbenike u Holandiji'!.

Pomenuti Spits, koliko je poznato, u printanom izdanju nije uputio izvinjenje. Na priloženom linku web portala Geenstijl, može se vidjeti nešto širi prilog o 'reisu investitoru' u odnosu na članak iz Spits-a, gdje nema priče o investiranju novca već o 'strašnim' udžbenicima s islamskim sadržajem koje reis kao planira ubaciti besplatno (!?) u holandske škole. Na tu priču nisu nasjeli ni čitaoci u 86 objavljenih komentara premda je 'update' na dnu priloga razjasnio da je ipak riječ o najobičnijoj 'obmani iz Amsterdama: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/03/verplicht_gratis_sgoolboeken_v.html#comments

Pomenuta izdavačka kuća iz Spits-a, koja je u martu navodno bila 'u nastajanju', zove se Uitgeverij Wolfsen ali ni nakon devet mjeseci je nema u registru holandske Kamer van Koophandel (bosanska inacica Privredne komore).

'Reisove firme' u Holandiji dakle - nema, kao što ni traga ni glasa nema za Naomi Velzen i Johan Vriezeveen, kobajagi reisovim holandskim ortacima, potpisnicima press saopćenja koje je bilo povod za negativne napise u holandskoj štampi o 'Velikom muftiji Bosne'.

Navedene se činjenice lahko mogu provjeriti i bez znanja holandskog jezika pa bi tako i sarajevski dnevnici mogli, u najmanju ruku uraditi isto što i neki holandski mediji - priznati da su obmanuti i izviniti se reisu-l-ulemi dr. Mustafi ef. Ceriću.