Logo

MEDIJI I RELIGIJA

  • Published in
  • Kategorija: (Arhiva) MINA vijesti
  • Štampa
Kadenabija 7 (Custom) (2)    U organizaciji Fondacije Konrad Adenaur u  Kadenabiji (Italija) od 13. do 16. juna 2007. godine održan je  VI međureligijski i multikulturalni dijalog « Mediji i religija ».

    Učesnici su bili predstavnici vjerskih zajednica i crkava, medija i političkog života iz BiH, Srbije, Hrvatske, Njemačke i Austrije.

    Iz BiH bili su prisutni : prof. dr. Niko Ikić profesor na Vrhbosanskoj katoličkoj teologiji, Amir Hodžić direktor MINE, Boris Kožemjakin predsjednik Jevrejske opštine Sarajevo, Marko-Antonio Brkić, katolički teolog, urednik religijsklog programa BH radija, Boško Tošović, teolog, urednik religijskog programa BH radija i Radenko Udovičić novinar i medijski analitičar ;

    Iz Srbije : Radomir Naumov, ministar vjera u Vladi Srbije, episkop Irinej (SPS), prof. dr. Andrija Kopilović (KC), Isak Asiel,  rabin Jevrejske zajednice u Srbiji, dr. Abdulah Numan, profesor islamskih nauka, Gajo Gajić (Informativna agencija SPC), Andrija Anišić, medijski ekspert Katoličke crkve i Elizabeta Kitanović savjetnik u ministarstvu vjera ;

    Iz Hrvatske : Ivo Lovrić urednik HINE  i Anton Šuljić zamjenik direktora  « Kršćanske sadašnosti » ;

    Iz Austrije : Markus Marschlek,  novinar ORF ;

    Iz Njemačke biskup Homeyer.

    Skupom u Kadenabiji su rukovodili Klaudija Nolte, direktorica Ureda Fondacije Konrad Adenauer  u Beogradu, dr. Christina Krause, direktorica Ureda u Sarajevu i  Jan Woischnik isperd Fondacije Konrad Adenaur u Berlinu.

    Šesti međureligijski i multikulturalni dijaslog u Kadenabiji završen je usvajanjem stavova u kojim se ističe :           

    Crkve i vjerske zajednice imaju veliku odgovornost u društvu. U svjetlu cinjenice da mediji imaju veliki uticaj na ljude i da ce u svojoj raznolikosti dobijati na znacaju prisutnost crkava i verskih zajednica i njihovih poruka u medijima je nezaobilazna.  

    Uslov za to je da se poznaju i uzimaju u obzir zakonitosti  medija, a da uprkos tome crkve i vjerske zajednice na izgube svoj identitet. 

    Crkve i vjerske zajednice pri tome imaju brojne zajednicke interese, koje su u odnosu na medije i zakonodavce u stanju da realizuju ukoliko saraduju. To se, npr, odnosi i na zajednicko zauzimanje za stvaranje zakonske osnove u oblasti prava i prostora za crkve i vjerske zajednice na javnim servisima. 

    Konstatuje se da u ovom trenutku crkve i vjerske zajednice u zemljama bivše Jugoslavije nisu dovoljno pripremljene za izazove medijske ere. 

    Neophodno je:

    -       Otvorenost i uspostavljanje povjerenja, crkve i vjerske zajednice moraju sa time zapoceti;

    -       Profesionalizacija lica odgovornih za medije u crkvama i vjerskim zajednicama;

    -       Pro aktivno djelovanje na štampu i javnost;

    -       Pronalaženje odgovarajucih formata za ciljne grupe;

    -       Obrazovanje novinara (povezivanje profesionalnosti i teološkog znanja);

    -       Uspostavljanje kontakt osoba za medije u crkvama i vjerskim zajednicama (referenti za štampu);

    -       Medijske službe za rad kako unutar crkvenih opština i vjerskih zajednica, tako i za medije;

    -       Strategija ophodenja svim postojecim medijima. U tom kontekstu mora se posebno obratiti pažnja na najnovije medije i najnoviji razvoj sredstava komunikacija (npr. You-Tube)

    -       Unapredivanje diskusije u vezi sa etikom medija.

     Sljedeci koraci:

    -       Nastavak dijaloga na medijske teme;

    -       Korišcenje obrazovnih ponuda, npr.  Novinarske škole u Minhenu i Konrad Adenauer Fondacije;

    -       Stvaranje vlastitih obrazovnih ponuda;

    -       Korišcenje stipendija, posebno za obrazovanje medijskih strucnjaka;

    -       Provjera mogucnosti uspostavljanja novinarske škole u jugoistocnoj Evropi.

A.H.
Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.