edukativna platforma Islam.ba

A+ A A-

VANREDNA SJEDNICA SAVJETA REISU-L-ULEME

     Sarajevo,10.februar 2008. (MINA) - Povodom  najnovijih napada na zakonom utvrđena vjerska prava, kontinuirane i sve brutalnije satanizacije vrijednosti islama i institucija Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini od strane nekih političkih partija putem elektronskih i pisanih medija,  te sve izraženijeg narušavanja međuljudskih i međustranačkih odnosa u bošnjačkom korpusu, kao i sve vidljivijeg povlačenja predstavnika međunarodne zajednice pred bosanskohercegovačim izazovima, Savjet reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, kojeg čine muftije banjalučki, bihački, goraždanski, mostarski, sarajevski, travnički, tuzlanski, zenički i vojni, te dekan Fakulteta islamskih nauka u Sarajevu, na vandrednom zasjedanju u Zenici, na dan 2. safera, 1429, odnosno 9. februara, 2008. god. oglasio se saopćenjem za javnost u kojem se kaže:

DSC03780ll) 

     1. Najnoviji brutalni napadi na zakonom utvrđena vjerska prava, koje vode neke političke partije putem javnih elektronskih i pisanih medija, satanizirajući vrijednosti islama i institucije Islamske zajednice, posebno instituciju reisu-l-uleme, je klasičan primjer islamofobije, čiji je cilj širenje sraha od islama i muslimana. Vrhunac te antiislamske kampanje iskazan je povodom inicijative nekoliko stotina roditelja da se u javne predškolske ustanove uvede vjerski odgoj. Ovdje nije riječ o praznoj želji, već o punom pravu roditelja, pravu koje im je osigurala Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine na 28. sjednici Predstavničkog doma od 22. januara 2004., kao i na 17. sjednici Doma naroda od 28. januara 2004., usvajajući Zakon o slobodi vjere i pravnom položaju crkava i vjerskih zajednica u Bosni i Hercegovini, u čijem se članu 4. stav 1. nedvosmisleno kaže: „Svako ima pravo na vjersku pouku, koju će vršiti samo osobe koje na tu službu imenuje službeno tijelo ili predstavnik njegove crkve ili vjerske zajednice, kako u vjerskim ustanovama tako u javnim i privatnim predškolskim ustanovama i osnovnim školama i višim nivoima obrazovanja što će se regulirati posebnim propisima."

     No, unatoč jasnom zakonu i punom pravu roditelja da im se i u javnim predškolskim ustanovama djeca odgajaju po savjesti njihove vjere i uvjerenja, medijskoj harangi protiv prava roditelja pridružio se sarajevski Kantonalni odbor Socijaldemokratske partije BiH (SDP BiH), koji u svom saopćenju (Oslobođenje, 07. 02. 2008, str. 4) kaže: „Sarajevski Kantonalni odbor Socijaldemokratske partije (SDP BiH) smatra da je inicijativa za uvođenje vjeronauke u obdaništima u ovom kantonu apsolutno neprihvatljiva i da predstavlja početak radikalne islamizacije... Vlast je ovaj put, kao produžena ruka istinskog centra moći oličenog u Islamskoj vjerskoj zajednici, zaigrala vrlo opasnu igru koja može biti početak radikalne islamizacije."

     Ovakva predrasuda SDP BiH prema Islamskoj zajednici, koja dobiva svjetska priznanja za svoj rad, podsjeća nas na najcrnja vremena radikalne deislamizacije. Dakle, ne radi se ovdje o „početku radikalne islamizacije", već se radi o početku radikalne deislamizacije. Jer oni koji danas protivzakonito zabranjuju vjersku pouku u predškolskim ustanovama, sutra će nam zabraniti da idemo u džamiju, odnosno optužit će nas za segregaciju zato što se odvajamo od njih idući u džamiju. Stoga, Savjet reisu-l-uleme osuđuje satanizaciju islama i institucija Islamske zajednice od strane nekih elekronskih i pisanih medija i političkih partija i podržava zakonsko pravo roditelja na vjersku pouku kako u školama tako i u predškolskim ustanovama.

Umjesto da se svi zajedno udružimo u borbi pritiv droge, alkohola i, posebno, maloljetne delikvencije, koja se širi našim gradovima i selima, islamofobičari flagrantno krše osnovna prava roditelja osporavajući im da svoju djecu, naravno od malehna, odgajaju u duhu plemenitih moralnih vrijednosti, koje će im pomoći da žive zdrav i sretan život. Oni zaboravljaju da je prošlo vrijeme kad su zakoni bili izraz „volje (bezbožničke) jedne partije." Ovo je vrijeme zakona prema mjeri svakog čovjeka, uključujući i vjernika, koji plaća porez državi i zato ima pravo da traži da mu se djeca odgajaju u javnim predškolskim ustanovama prema savjesti njegove vjere i morala. Roditelji imaju pravo na odgoj svoje djece po vlastitom uvjerenju od rođenja do punodobnosti i to im niko ne može otuđiti, niti zabraniti. 

     2. Zabrinut zbog narušenih međuljudskih i međustranačkih odnosa unutar bošnjačkog korpusa u trenutku kad se odlučuje o sudbini naroda i države, Savjet reisu-l-uleme poziva političke čelnike, koji su dobili povjerenje da zastupaju vitalne interese bošnjačkog naroda, da se uozbilje i svoju umnu i moralnu energiju ulože u rješavanje fundamentalnih pitanja bosansko-hercegovačkog društva i države. Nije neobično što među nama ima različitih mišljenja, ali je neobično da se o različitim mišljenjima ne razgovara sa međusobnim uvažavanjem. Različita mišljenja su poželjna i korisna, ali o sudbonosnim pitanjima našeg  opstanaka i napredka treba da govorimo i djelujemo kao jedna duša i jedno tijelo. Krv bosanskih šehida i suze bosanskih žrtava genocida ne dopuštaju bilo kome da dovodi u pitanje opstanak i napredak našeg naroda i države zbog nerazumnog inata pojedinca i uskog interesa određene grupe. Stoga, Savjet reisu-l-uleme poziva čelnike političkih stranaka koji zastupaju interese bošnjačkog naroda da prestanu sa javnim prepirkama, koje  uznemiravaju ljude i koje kod naroda izazivaju osjećaj straha i beznađa. Sada kad nam je najviše potrebno jedinstvo namjere i zajedništvo akcije, ne može se ničim opravdati zbunjujuća polemika u javnosti i nejasan put u budućnost.

DSC03773)

     3. Savjet reisu-l-uleme cijeni doprinos međunarodne zajednice u stabilizaciji bosanskohercegovačkog društva i države u post-ratnom periodu, ali izražava zabrinutost što se u posljednje vrijeme predstavnici međunarodne zajednice sve više povlače i odustaju od principijelne primjene univerzalnih načela o uređenju jedinstvene i pravedne države Bosne i Hercegovine, kojoj je mjesto u zajednici europskih država i nacija. Naravno, najbolje bi bilo da se mi sami branimo i hranimo, ali ako nam je nametnut embargo na samoodbranu i samoishranu, onda je obaveza onih koji su to nametnuli da nas sada ne ostavljaju nezaštićenim. Dakako, moramo biti svjesni da je naša sudbina, uz Božju pomoć, u našim rukama i zato se moramo brinuti sami o sebi tako što ćemo vrijedno raditi i istinski se pomagati na putu našeg i zajedničkog dobra svih ljudi i naroda dobre volje.  

     4. Stoga, ujedinjen u namjeri da ostane čvrst i odlučan na putu odbrane  prava na život, vjeru, slobodu, imetak i čast svoga naroda te prava na islamsku tradiciju Bošnjaka, koju u slovu i duhu već stoljećima njeguje Islamska zajednica, Savjet reisu-l-uleme poziva sve imame, hatibe, muallime te sabornike i sve aktiviste Islamske zajednice da se čvrsto drže Allahovog užeta, kao uvjeta za naš uspjeh na ovome svijetu i naš spas na drugome svijetu. Misija Islamske zajednice je bila i ostala da širi dobro i suzbija zlo uvijek i na svakom mjestu. Na tom putu ništa nas neće pokolebati.  Po ugledu na naše pretke, koji su mudro i hrabro čuvali emanet islama i nama ga s ponosom prenosili, i mi ćemo danas čuvati pravo i slobodu naše vjere i domovine i to s ponosom prenositi našoj djeci. Nema mjesta za strah, niti ima razloga za očaj kod onih koji kažu: Utječemo se Gospodaru svitanja od zla onoga što On stvara, i od zla mrkle noći kada razastre tmine, i od zla smutljivca kad smutnje sije, i od zla zavidnika kad zavist pokazuje! (Kur'an, 113).