A+ A A-

Pretraga pitanja

Prodaja uz kaparu

Pitanje

Esselamu alejkum!

 Jedna mušterija je odlučila je kupiti stan i ostavila određen iznos novca, s ti msto je u tom trenutku imala samo 60% sredstava a ostalo je trebala pokriti naknadnim kreditom. Dogovor je pao, nikakvi papiri nisu potpisivani, da se ne bi izlagala daljnjem trošku. Nakon 20 dana, nenajavljeno mušterija dolazi da zbog zdravstvenih porblema od prije 10 dana nije mogla javiti da je zbog nekih prijašnjih nesuglasica ostala bez posla te rekla da ostaje od dogovora ražeći datu kaparu nazad. Odbio sam vratiti novac, međutim sad sumnjam u ispravnost svoje odluke, te bih volio znati kakav je tačno stav islama povodom ovog problema? Mušteriju smo kasnije nazvali da provjerimo da li je zaista odustala od stana i rekli da kaparu ne možemo vratiti, a ona je poprilično uzrujano rekla da „nema nikakvih problema" i razgovor se završio na tome.

Konkretno, moje pitanje je da li sam ja dužan vratiti novac od kapare?

 

Odgovor

Esselamu alejkum!
Jedino hanbelijski mezheb dozvoljava prodaju uz kaparu te smatra dozvoljenim da prodavac uzme kaparu ukoliko kupac odustane od već ugovorene prodaje, dok ostala tri mezheba, uključujući i naš, smatraju da je ugovor uz kaparu neispravan. Hadisi koji govore o prodaji uz kaparu imaju u sebi slabosti tako da se na osnovu njih ne mogu izvesti dovoljno čvrsti i pouzdani zaključci. Otuda, nema smetnje da se postupi prema važećem običaju u toj vrsti poslovanja kod nas. Bilo je bolje da ste upozorili kupca na to da joj (kupac u Vašem slučaju je žena) ne namjeravate vratiti kaparu. Njen pristanak na taj uvjet olakšao bi Vam rješenje problema. Ovako, ostaje dilema. Ako niste imali kakvu štetu od čekanja nekoliko dana, tj. niste odbili neke potencijalne kupce, savjetujemo Vam da iz predostrožnosti vratite novac dat na ime kapare. 

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH