A+ A A-

Obračunavanje zekata

Pitanje

Selam, zovem se Muhamed Pašic i pišem iz Sarajeva, imam jedno pitanje. Ima li neki odjel pri Rijasetu IZ u BiH, koji bi se mogao kontaktirati vezano obračun zekata, ili bar posavjetovati, hoću reći, 2.5 % zvuči vrlo jednostavno i nisab od 2810,00 KM, i to je jasno, al' ja sam opet zbunjen. Šta sa ratama kredita, šta sa onima koji su pod dugom u bankama, ko može procijeniti koliko je meni potrebno za život hrane, piće, garderobe
ako ja nosim skuplje odijelo i parfem, jesam li rasipnik ili mi je onda manja osnovica za obračun zekata.

     Ako radim u banci, onda ne mogu otići na posao u odjelu sa pijace i u cipelama od 12 KM, šta sa tim, nemojte mi samo odgovarati ajetima i hadisima, to znam i sam, a i reis nam voli i potpisanu gardarobu i parfeme, tako da i zbog toga ne stoje suhoparni deklarativni odgovori.

     Mene ozbiljno interesuje koga bi se moglo kontaktirati i posavjetovati za zekat. Ja recimo zadnjih nekoliko godina stavim na papir ukupan prihod moj i od supruge tu mislim-plaća, topli obrok, prevoz, regres, bonus ili nagrada ako je ima, znači sve zajedno pola od ukupnog iznosa računam da potrošim za životne potrebe, hrana, gardaroba, režije za kuću, itd., a na pola obračunam 2.5% i čini mi se da je OK, jer od kada tako radim čini mi se da nam se imetak uvećava, što mi daje neku blagu sigurnost da ako to i nije najispravnije da možda i nije prevelika greška. Ipak bih ja volio da ima pri Rijasetu neko koga bi se moglo kontaktirati, posavjetovati i slično, eto selam i da nam Allah ukabuli post i ibadet!
Muhamed!

 

Odgovor

U Vašem pitanju je sadržano više potpitanja na koja ćemo ukratko odgovoriti, a razgovor o modalitetima i načinu davanja zekjata možete obaviti u Referatu za zekjat koji je nedavno formiran. Na čelu tog referata je gosp. Elnur Salihović, pa ga možete kontaktirati.

     Što se tiče osnovnih životnih potreba one se određuju prema standardu svakog pojedinca - obveznika, a on sam najbolje zna da li troši prekomjerno, rastrošno, mnogo više nego što je njegov nivo i standard ili ne. Kvalitetna, markirana odjeća, parfemi i slično su sastavni dio potreba ljudi zaposlenih na određenim radnim mjestima, ili koji se kreću u određenim društvenim krugovima i sl. To nije sporno.

     Dakle, ako se troši na osnovne životne potrebe u normalnim granicama, prema društvenom statusu odnosne osobe, taj iznos se neće obračunavati prilikom obračuna zekjata. Drugim riječima kazano, ono što preostane nakon podmirenja tih potreba, ukoliko dostiže nisab, treba obračunati i na to dati zekjat.

     Neodložni dug se u cijelosti odbija od obračuna zekjata, kao i onaj dio odložnog duga, ili kredita koji će se vratiti tokom tekuće zekjatske godine. Rate koje će se otplaćivati narednih godina neće se odbijati, već ih treba obračunavati kao imovina na koju se daje zekjat.

     Mada ne znamo sve neophodne detalje za pravilan sud, čini nam se da se Vaš način obračuna zekjata temelji na principu predostrožnosti i da vjerovatno dajete i više nego što iznosi obaveza zekjata, ukoliko nemate i neke druge imovine, mimo plaća i sl., na koju se dužno dati zekjat. Ako date više nego što ste dužni, nećete pogriješiti. Neka Vam Allah ukabuli i podari još više!

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice