A+ A A-

Šerijatski stav o doniranju organa

Pitanje:

Selam.

Pišem Vam u ime mojih učenika koji rade na temu „Transplatacija organa“, i zagovaraju mjeru javne politike koja podržava doniranje organa.

Molim Vas ako možemo dobiti Vaše mišljenje, ali i podršku učenicima koji su u okviru Projekta "Ja Građanin" odabrali ovu temu i pripremaju se za općinsko takmičenje.

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Kada je riječ o doniranju organa, kao što Vam je poznato, postoje dvije situacije: prva je kada je donor živ čovjek, a druga je kada se radi o tzv. kadaveričnoj transplantaciji, odnosno doniranju organa nakon smrti. U oba slučaja zabranjeno je donirati, odnosno transplantirati reproduktivne organe, kao i vanjske organe, jer bi to predstavljalo masakriranje tijela/leša, što je zabranjeno u islamu. Za transplantaciju ostalih organa uvjetuje se saglasnost donora, odnosno saglasnost porodice/nasljednika u slučaju kadaverične transplantacije.

Kad se radi o transplantaciji sa živog donora potrebno je ispuniti dodatne uvjete: nije dozvoljena eksplantacija vitalnih organa od kojih zavisi njegov život, da transplantacija ne šteti njegovom zdravlju, da je riječ o nužnoj transplantaciji radi spašavanja života pacijenta, te da postoje realne šanse za uspjeh transplantacije.

Budući da nije bezuvjetno dopuštena transplantacija svih organa, kod eventualnog potpisivanja donorske kartice potrebno je naznačiti koji se organi doniraju, kako bi se izbjegle eventualne transplantacije organa čija transplantacija nije dopuštena po učenju islama.

Kada se ispune ovi uvjeti, doniranje organa radi njihove transplantacije tretira se jednom vrstom dobročinstva (dobrog djela).

FaceBook

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice