A+ A A-

Vijesti

Reisu-l-ulema primio članice KC Karneol iz Zenice

Sarajevo, 26. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio članice Kulturnog centra "Karneol" iz Zenice.

One su reisu-l-ulemu obavijestile o kršenju osnovnog ljudskog prava, a to je pravo na zajednički porodični život.

reis-kareol-2011

Naime, njihovi muževi su odvojeni od njih i njihove djece pod sumnjom da predstavljaju prijetnju za nacionalnu sigurnost BiH.

Međutim, suprugama nisu dostupne bilo kakve informacije o dokazima za navodnu krivnju.

Članice KC „Karneol" su pozvale reisu-l-ulemu da posjeti KC „Karneol" u  Zenici,  kako bi se detaljnije  upoznao o problemima supruga čiji su muževi deportovani i neki od njih zadržani u Imigracionom centru u Lukavici bez obrazloženja o njihovoj krivici. To traje više od šest mjeseci, što je protuzakonito.

 Reisu-l-ulema je saslušao članice „Karneola" i obećao da će se pozabaviti tim problemom i vidjeti na koji način se mogu zaštiti njihova ljudska prava.

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji u Sarajevu

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo, 25. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu.
MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme :

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.

Draga braćo i sestre,
U svojim vazovima o hadis-i kudsi, a to su hadisi kroz koje Uzvišeni Allah govori o Sebi i Svom odnosu prema svijetu, posebno prema čovjeku, veliki imam Muhammed el-Ghazali prenosi da je Uzvišeni Allah rekao:

يابن آدم! من أصبح حزيناً علي الدنيا لم يزدَد من الله إلا بعداً، والدنيا إلا كدّاً، و في الآخرة إلا جَهداً، وألزم الله قلبه همّاً لا ينقطع عنه أبداً، وشغلاً لا يفرغ عنه أبداً، وفقراً لا ينال غنيً أبداً، وآمالاً تشغله أبداً.

- O sine Ademov, upamti! Onaj koji osvane ili postane tužan zbog dunjaluka, sve više se udaljava od Allaha. Na dunjaluku mu je mučno, a na Ahiretu bit će mu teško. Sveže mu se vječita briga oko srca; zaposlen je tako da nikad nema odmora; osjeća se siromašnim tako da ga ništa ne čini zadovoljnim; on živi u stanju neispunjenih želja!

Nadalje Uzvišeni Allah kaže:

يابن آدم! تنقص كلَّ يوم من عمرك وأنت لا تدري، وآتيك كلّ يومٍ برزقك وأنت لا تحمد، فلا بالقليل تقنع، ولا بالكثير تشبع.

- O sine Ademov! Dan u kojem ništa ne naučiš, izgubljeni je dan tvoga života; svaki dan imaš od Mene svoju nafaku, ali ti ne zahvaljuješ na tome; niti si zadovoljan sa malo, niti si sretan sa mnogo!

يابن آدم! ما من يوم إلا يأتيك رزقك من عندي، وما من ليلةٍ إلا يأتيني الملائكة من عندك بعملٍ قبيحٍ، تأكل رزقي وتعصيني، وأنت تدعوني فأسجيب لك، و خيري إليك نازل، وشرّك إليّ واصل. فنعم المولي أنا لك! وبئس العبد أنت لي! تسئلني فأعطيك، وأستر عليك سوأةً بعد سوأةٍ فضيحةٍ، وأنا أستحيي منك وأنت لا تستحيي منّي، تنساني وتذكر غيري، وتخاف الناس وتأمن منّي، وتخاف مقتهم، وتأمن غضبي!

- O sine Ademov! Nema dana a da ti ne osiguram nafaku, a opet, nema noći a da Mi meleki ne predoče tvoje loše djelo; jedeš moj hljeb a neposlušan si; zoveš Me u pomoć i Ja ti se odazovem; Moje dobro tebi dolazi, a tvoje zlo do Mene dopire. Kako sam Ja tvoj Plemeniti Gospodar, a kako si ti moj loš sluga! Kad od Mene nešto zatražiš, Ja ti udovoljim. Ja stalno pokrivam tvoje sramote i stidim se tebe, a ti se ne stidiš Mene. Mene zaboravljaš, dok drugog veličaš; bojiš se ljudi, a Mene se ne plašiš; bojiš se njihovog gnjeva, a ne plašiš se Moje ljutnje!

Tako nam, eto, imam Gazalija prenosi kako nas Uzvišeni Allah vidi na ovome svijetu i kako nam opisuje kako se mi odnosimo prema ovosvjetskim blagodatima i ahiretskim vrijednostima. Nismo zahvalni kad nam je dobro zato što mislimo da je to naša zasluga, koja će zauvijek trajati i zato se ne trebamo nikome zahvaljivati, a svi su nam krivi kad nam je loše zato što mislimo da nam neko drugi treba, a ne mi sami sebi, osigurati ono za što smo sami sposobni. Jer, Uzvišeni Allah nam je iz Svoje neizmjerne milosti darovao pamet da mislimo svojom glavom, dao nam jezik da govorimo, dao nam ruke da radimo, dao nam oči da vidimo, dao nam uši da slušamo i vjeru nam je Dragi Allah dao da se u njoj volimo svojim srcima i da suosjećamo sa svojim srodnim dušama.

قال تعالي: فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ. وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ.

- Čovjek je takav: kad ga njegov Gospodar opskrbi sa svim što mu treba on kaže: „Zaslužio sam da me moj Gospodar plemenito nagradi". Međutim, kad ga njegov Gospodar stavi na kušnju sa malo opskrbe, odnosno kad izgubi ono što je imao, onda čovjek kaže: „Gospodar moj me je napustio" (Kur'an, 89:15-16).

No, Allah, dž.š., odgovara, pa kaže: - To nije tako! Allah te nije napustio, već si ti zaboravio svoju obavezu da plemenito nagradiš siroče i da se pobrineš da nahraniš siromaha! (وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ كَلَّا بَل لَّا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ).

To je ta ljudska umišljenost koja čovjeka navodi na krivi put, a to je da pomisli da je on mjera svemu što postoji i zato mu ne pada na pamet da zaključi da je zapao u krizu ne zato što je Gospodar njega ostavio, već zato što je on Gospodara zaboravio, misleći da može živjeti kao da Ga nema, kao da mu ne treba, kao da je sam sebi dovoljan.

A baš on, čovjek, rađa se kao najslabije biće za život na zemlji, biće kojem treba višegodišnja njega da bi ustao na svoje vlastite noge i da bi spoznao svijet oko sebe. Neki ljudi su svjesni svoje slabosti i ranjivosti i zato se okreću svom Gospodaru, moleći Ga za pomoć i zahvaljujući Mu na darovima ovozemaljskog života.

Međutim, neki ljudi nisu toga svjesni zato što im se ukrade pamet, zato što im duša izgubi vid, zato što im srce izgubi ljubav prema Bogu i čovjeku, zato što im se začepi sluh od prejakih zemaljskih zvukova, pa ne čuju Božanski glas s neba.

Otuda treba da nam bude jasno da je besīr, onaj koji dušom vidi, a da je 'umjun onaj koji je slijep u duši; šākir je onaj koji je u duši zahvalan, a munkir je onaj koji je u duši nezahvalan; 'ālim, učenjak, odnosno intelektualac je onaj koji u duši zna ko je, šta je, kome pripada i za koga i šta treba da se bori, a džāhil, neznalica, je onaj koji u duši ne zna ni ko je, ni šta je, ni kome pripada, ni za koga ni za šta treba da se bori; mu'min, vjernik, je onaj koji u duši vjeruje i voli Boga i sve ljude dobre volje, a kāfir, nevjernik, je onaj koji u duši negira istinu, protivi se svakom dobru i ne voli ni Boga ni čovjeka.

Dakle, u bîti, ljudi imaju pozitivan ili negativan stav prema životu i pojavama u svijetu.

Pozitivan čovjek je hrabar, sretan, zdrav, privlačan i energičan. On je pun života, pun snage i pun volje da bude uspješan. On nikad ne sumnja u svoju sposobnost da pobjedi i nikad ne pada u očaj ako se suoči sa poteškoćom. On se nikome ne žali ako stvari ne idu kako ih je on zamislio. On ne prebacuje krivicu na drugoga zbog svojih grešaka, već iz svojih grešaka uči kako da se ubuduće ponaša.

Pozitivan čovjek uvijek nađe ljude koji vjeruju u njegovu sposobnosti i dobronamjernost. On nije nikad bez istinskih prijatelja, koji u njegovom pozitivizmu nalaze sebi smiraj. On je optimista uvijek i na svakom mjestu, ali nije ni glup ni slijep da prepozna opasnosti koje, opet, sa optimizmom treba otklanjati.

Pozitivan čovjek nije malodušan, nije grub i sebičan. On ne dozvoljava da ga sujeta, bijes ili predrasuda zavedu na krivi zaključak o ljudima i događajima. Pozitivan čovjek je onaj koji vodi druge ljude u nove uspjehe i pobjede.

Na drugoj strani je negativni čovjek, koji je plašljiv, koji je zabrinut, koji je zbunjen, koji u svemu vidi samo crnu stranu. On ni u čemu ne vidi svjetlo. On je okrenut tamo odakle sijevaju munje i gromovi.

Negativni čovjek se plaši poduzeti bilo šta na vlastitu odgovornost. On misli i radi samo ono za što može prozvati drugoga da mu je rekao da tako misli i da tako uradi.

Negativni čovjek teško donosi bilo kakvu odluku, a kad je i donese stalno je preispituje. On propušta druge ljude da idu ispred njega, a onda se žali što je zadnji.

Negativni čovjek nikad ne dovodi stvari do kraja, već uvijek mu nešto ostane nedovršeno. On rijetko shvata da je sam kriv zbog svojih neuspjeha. Umjesto toga on krivi druge, ili se poziva na lošu sudbinu, ili kaže da nema alternativu, pa stoga prihvata poraz. Ni njegova družina nije sretna ni zadovoljna, osim onih najbližih oko njega koji su kao i on bezidejni i bezvoljni da pokreću stvari na bolje.

Draga braćo i sestre, izbor je vaš (naš) da proizvodimo vlastitu pozitivnu energiju, koja nam snaži volju za život i borbu za istinu i pravdu ili da se predamo zračenju negativne energije, koja nam truje vjeru, koja nam ubija nadu, koja nas uspavljuje kako bi nam oteli grunt na vlastitu zemlju i kako bi nas uvjerili da smo svi mi „ludi" i „zbunjeni", osim onih „normalnih", koji serijski serviraju svijetu da u ovom našem gradu nema ništa osim psovke, da u sarajevskoj porodici nema ništa osim rakije, te da su u našoj zajednici, u našem društvu, svi „ludi" i „zbunjeni" do te mjere da svako svakoga može do besvijesti ismijavati i bezobzirno vrijeđati na vjerskoj, nacionalnoj, kulturnoj i institucionalnoj osnovi!?

Doista, pravo je čudo kako smo ostali pri pameti od udarâ ovog vještačkog cunamija, koji nas još uvijek zapljuskuje tom negativnom energijom pred kojom su i veći i snažniji padali na zemlju.

No, mi smo, hvala Allahu Uzvišenom, ostali uspravni zato što nam ne mogu ukrasti pamet, zato što nam ne mogu uzeti vid u našoj duši, zato što je u našem srcu velika pozitivna energija ljubavi prema Bogu i čovjeku.

Posebno pozivam našu omladinu da u sebi, oko sebe i između sebe šire pozitivnu energiju, koja potiče na uspjeh i sreću svakog pojedinca, a onda i na cijelu našu zajednicu. Tužni smo što su se neki ljudi lahko predali i što nemaju osjećaja za našu vjersku čast, naše nacionalno pravo, naš kulturni ponos i naše institucionalno znanje i sposobnost. No, moramo biti strpljivi i pozitivni u našoj namjeri da mijenjamo stvari na bolje, jer na ovome svijetu nije ništa toliko dobro da ne može biti bolje uz strpljiv rad, jaku volju i korisno znanje.

Vidimo šta se dogodilo u Japanu i suosjećamo s japanskim narodom koji je cijelom svijetu pokazao da se i u nevolji može biti dostojanstven. Japanski cunami je prirodan fenomen koji se nije mogao na vrijeme ni predvidjeti ni spriječiti. Naš cunami je vještački i zato ga možemo i predvidjeti i možemo ga zaustaviti tako što ćemo se ujediniti oko zajedničkog cilja, a to je borba za slobodu, istinu i pravdu!

Također, pratimo što se događa u muslimanskom svijetu, poput cunamija, koji odnosi mnogo nevinih ljudskih života. Stoga, draga braćo i sestre, odmah nakon džuma-namaza klanjat ćemo dženaza-namaz u odsutnosti muslimanima i muslimankama koji su nevino stradali, a za koje kažemo da su šehidi, ali Allah najbolje zna.

I kao što smo najavili prošlog petka, i danas je sergija za Japan, pa neka svako po svojim mogućnostima dadne svoj prilog za japanski narod, koji zaslužuje naše suosjećanje.

Allahu Svemogući, osnaži nas u odbrani od svega što nam nanosi bol i patnju na ovome i na drugome svijetu!

Allahu Sveznajući, pouči nas da Ti budemo uvijek zahvalni na svim Tvojim darovima!

Allahu Milostivi, obaspi svojom milošću stanovnike ovoga grada i omili im da se međusobno poštuju i pomažu! Amin!

Saopćenje Muftijskog vijeća Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini

BISMILLHIR-RAHMANIR-RAHIM

Sarajevo, 24. mart 2011. (MINA) - Danas je u Sarajevu, pod predsjedavanjem reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, održana izvanredna sjednica Muftijskog vijeća, kojeg čine reisu-l-ulema kao vrhovni muftija, zamjenik reisu-l-uleme, te devet bosanskih muftija, povodom političke situacije u zemlji, te pojačanih napada na učenje islama, čast i ugled muslimana i Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Muftijsko_vijece_sjednica_24.03.2011.

Ovom prilikom izdato je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

  • 1. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dijeli zabrinutost građana zbog nedopustive sporosti u konstituiranju zakonodavne i izvršne vlasti u zemlji. Kroz historiju ove zemlje i njenih naroda suživot i dobrosusjedski odnosi su građeni na principima poštovanja i razumijevanja potreba i osjećanja svih ljudi i naroda. Pozivamo sve političare da te vrijednosti naših naroda i građana artikuliraju kroz svoje političke programe i pokažu spremnost na politički dijalog, dogovor i suživot. Tri ibrahimovske religije na čijim učenjima se uglavnom temelji duhovnost i kultura naših naroda, naučavaju da se postupa sa drugima onako kako želimo da drugi postupaju prema nama. Kur'an Časni nas uči da je dogovor uvijek najbolje rješenje (el-sulhu khair). Polazeći od tih osnova smatramo kako u Bosni i Hercegovini nema ni mira ni sreće ako se svi njeni stanovnici ne budu osjećali jednakopravni i ako ne budu uživali ista prava na svakom dijelu bosanskohercegovačke države. Stoga, svi političari moraju znati da je cijela Bosna i Hercegovina njihova domovina te da moraju voditi jednaku brigu o svim ljudima i narodima, a ne samo o onima koji žive na onim dijelovima teritorije gdje je njihova etnička ili nacionalna grupa u većini. Radikalizacija političkih prilika, podjele i dodatno zaoštravanje odnosa među narodima neće donijeti dobro nikome. Kur'an Časni nas poučava da fitneluk, a to je smutnja i nepovjerenje među ljudima i narodima, vodi u haos, koji ne pogađa samo one koji su ga proizveli, već sve nas. Otuda je odgovornost svih, a posebno političkih elita, kojima su građani dali svoje povjerenje, da kroz dijalog i dogovor nađu pravedna rješenja i da narodima i građanima ove zemlje daju nadu u bolju budućnost, a ne da ih plaše novim podjelama i sukobima.
  • 2. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini konstatira da su muslimani Bošnjaci pod stalnim napadima na vjerskoj, nacionalnoj, kulturnoj i institucionalnoj osnovi. Najsvježiji primjer takvog napada je intervju penzioniranog generala Stjepana Šibera, u kojem je iznio brojne teške laži i klevete o islamu, muslimanima i instituciji reisu-l-uleme za što postoji osnova za krivično gonjenje. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini najoštrije osuđuje sve rečene laži i klevete generala Šibera i traži od javnog tužilaštva Bosne i Hercegovine da u skladu sa Krivičnim zakonom i Zakonom o slobodi religije pokrene postupak za sankcioniranje ovog i svakog govora mržnje usmjerenog prema bilo kojoj vjerskoj i nacionalnoj zajednici u našoj zemlji. Muslimani Bošnjaci imaju pravo na svoj mir kao i svi drugi ljudi i narodi u ovoj zemlji i zato neće dopustiti da ih se diskriminira na bilo kojoj osnovi te da im se prijeti tajnim i javnim spiskovima zato što su još uvijek živi, zato što su preživjeli genocid.
  • 3. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ponavlja svoju opredijeljenost za toleranciju i suživot, slobodu izražavanja, ali zahtjeva da se poštuje Zakon o slobodi religije kojeg je Parlament Bosne i Hercegovine usvojio, da se poštuje Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima, te da se Rijaset Islamske zajednice, institucija reisu-l-uleme i svi članovi Islamske zajednice zaštite od klevete, govora mržnje i provokacija. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini poziva imame, hatibe i sve članove Islamske zajednice, te sveukupnu javnost, da čuvaju mir i dostojanstvo te da ne nasjedaju na provokacije i da u skladu sa kur'anskim naukom provjere svaku vijest koju im smutljivac donese, kako ne bi krivo prema drugima postupili, te još jednom podsjeća muslimane na riječi Uzvišenog Allaha: - O vjernici, vi ste odgovorni za ono što vi radite, a neće vam nauditi oni koji su zalutali ako vi budete na pravom putu. (Kur'an, 5: 105.), stoji u saopćenju za javnost Muftijskog vijeća Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Reisu-l-ulema primio delegaciju Muftijstva banjalučkog

Sarajevo, 24.mart 2011. ( MINA) - Reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafa Cerić primio je danas delegaciju Muftijstva banjalučkog, koju je predvodio muftija Edhem ef. Čamdžić.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-1

U delegaciji su, pored muftije bili glavni imami, predsjednici izvršnih odbora medžlisa i mutevelije s područja Muftijstva banjalučkog.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-2

Muftija banjalučki je upoznao reisu-l-ulemu sa aktivnostima Islamske zajednice i narednim projektima na području Muftijstva banjalučkog. Muftija i imami su pozvali reisu-l-ulemu da posjeti Muftijstvo banjalučko, posebno su iskazali interes da reisu-l-ulema svojim prisustvom uveliča otvorenja obnovljenih džamija na području muftijstva koja su planirana za mjesec juli.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-3

Reisu-l-ulema je zahvalio na pozivu i posebno naglasio kompleksnost rada Islamske zajednice i veliku odgovornost imama, predsjednika izvršnih odbora medžlisa i mutevelija. Također se zahvalio muftiji banjalučkom na nesebičnom angažmanu u obnovi infrastrukture i organizaciji rada Islamske zajednice, te odao priznanje imamima, mutevelijama i predsjednicima izvršnih odbora medžlisa što svojim radom snaže duh našeg naroda i ostanak ljudi na svojim ognjištima.

Predstavnici HO Emmaus kod reisu-l-uleme

Sarajevo, 23. mart 2011. (MINA) - Danas su reisu-l-ulemu dr. Mustafu Cerića posjetili  direktor  nevladine organizacije Međunarodni forum solidarnosti -  Emmaus, Hamzalija Okanović i glavni imam MIZ Doboj, Bajro ef. Džafić sa saradnicima.

reis-emmaus-2011

Oni su zahvalili reisu-l-ulemi što ih je posjetio 18. maja prošle godine i pomoći Rijaseta ovoj nevladinoj organizaciji u iznosu od pet hiljada KM i dvije tone kurbanskog mesa.

Emmaus, međunarodni forum solidarnosti, iz Doboj-Istoka, brine o napuštenoj djeci, nezbrinutim osobama i onim kojim je potrebno liječenje od alkohola, droge i drugih maloljetničkih delikvencija. Kapacitet je 450 kreveta, a zapošljava oko 20 medicinara i 178 drugog osoblja.

Reisu-l-ulema je zahvalio direktoru Okanoviću na trudu i rezultatima koje ostvaruju, a poseban selam je uputio osoblju Centra koji su za primjer kako se ljubav prema čovjeku manifestuje u praksi.

Reisu-l-ulema primio malezijskog ambasadora

Sarajevo, 23. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio u oproštajnu posjetu ambasadora Malezije u BiH  Zulkifli Adnana.

reis-mal-amb-2011

Reisu-l-ulema je zahvalio ambasadoru na saradnji s institucijama Islamske zajednice tokom njegove misije u BiH i zaželio mu uspješnu dalju diplomatsku misiju.

Predstavnici Udruženja žrtava rata „16. april" iz Ahmića kod reisu-l-uleme

Sarajevo, 22. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio predsjednika Udruženja  građana žrtava rata  „16. april" iz Ahmića  Elvedina Kermu, imama Mahira ef. Husića i člana Udruženja  Atifa Ahmića.

reis-ahmici-udruzenje-2011

Oni su obavijestili reisu-l-ulemu o priprema za obilježavanje godišnjice  zločina kojeg su nad Bošnjacima počinili pripadnici HVO-a 16. aprila 1993. godine.

Reisu-l-ulema je zahvalio Udruženju i Medžlisu IZ na naporima koje ulažu da se u Ahmićima povrati nada za povratak i život ljudi.

Reisu-l-ulema je posebno pohvalio džemat i džematlije u Ahmićima što su uspostavili unutrašnje poštovanje, slogu i solidarnost i time pokazali svima da je vjera ta koja spaja, a ne razdvaja ljude.

Reisu-l-ulema je zamolio predsjednika Udruženja, imama i člana Udruženja i Medžlisa IZ koji su ga danas posjetili, da prenesu selame svim porodicama ahmićkih šehida i iskreno suosjećanje s njima, uz dovu Allahu dž.š. da im da Džennet, a porodicama sabur, a „svima nama da bude pouka i poruka da zbijamo svoje redove, ujedinimo se i živimo jedan za drugoga".

Salih Smajlović uručio reisu-l-ulemi svoju novoizašlu knjigu

Sarajevo, 22. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio Saliha Smajlovića, dugogodišnjeg novinara Islamskih informativnih novina „Preporod".

Salih Smajlović je uručio reisu-l-ulemi dr. Mustafi Ceriću svoju upravo izašlu iz štampe knjigu  „Kad bi kosti mogle govoriti".

reis-salih-smajlovic-2011

U ovoj knjizi, u izdanju El-Kalema, sadržana su kazivanja o genocidu i zločinima nad Bošnjacima od 1992. do 1995. godine.

„Kad bi kosti mogle govoriti" je jedinstvena knjiga o genocidu nad Bošnjacima, jer u njoj autor piše o stradanjima Bošnjaka u raznim krajevima BiH u toku četverogodišnje agresije, a od zaborava su otrgnuti i neki zločini nad Bošnjacima neposredno pred agresiju.

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je čestitao Salihu Smajloviću na ovom vrijednom djelu.

Apel reisu-l-uleme za mir u Libiji

Sarajevo, 20 mart 2011. (MINA) - Povodom jučerašnjeg napada savezničkih snaga na Libiju sa obrazloženjem zaštite civila, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je uputio apel za mir u Libiji u kojem se kaže:

 

Opširnije

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo, 18. mart 2011. (MINA) - Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je danas u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu.           

MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme : 

-Draga braćo i sestre,

Uzvišeni Allah u Kur'anu Časnom kazuje nam o nefsu, o ljudskoj duši, na različite načine i različitim povodima, jer: - Allah je stvorio čovjeka i zna šta je u duši njegovoj zato što mu je bliži od njegove vratne žile kucavice (Kur'an, 50:16). !

Dakle, nefs je bît i biće čovjeka; nefs je poslušna i neposlušna; nefs je zahvalna i nezahvalna; nefs je slobodna da bira između imāna i kufra, između dobra i zla; nefs je odgovorna za svoja dobra i loša djela; nefs živi, vidi, čuje, misli i govori; nefs je samosvjesna i sposobna da spozna odakle je i kuda ide, tj., nefs zna da je stvorena i da će umrijeti.

Da, to je bît istine o kojoj nam Kur'an Časni u više sureta govori, a to je da je ljudski rod proizašao iz jednog nefsa, iz jedne duše, tj., iz jedne te iste supstance:  - O ljudi, budite svjesni Gospodara svoga koji vas je stvorio od jednog nefsa, od jedne duše, od jedne te iste supstance, pa je od nje stvorio par muško i žensko od kojih je nastalo mnogo muškaraca i žena, pa zato, još jednom, budite svjesni Allaha, kojem se svi obraćate za pomoć, i zato nemojte prekidati rodbinske i ljudske veze, jer Allah je stalno uz vas i prati vas. (Suretu-n-Nisa, 4:1);

Zatim,  -Allah vas je stvorio od jednog nefsa, od jedne duše, tj., od jedne te iste supstance da na Zemlji zajedno živite i zajedno umirete. I kao što vidite Allah objašnjava detalje ljudima da shvate. (Suretu-l-En'ām, 6:98);

I neka vam se još jednom ponovi: ا - Allah je taj koji vas je stvorio od jednog nefsa, od jedne duše, tj., od jedne te iste supstance, pa je od nje stvorio par muško i žensko kako bi se smirili jedno uz drugo. I kad on zavoli nju, ona zanese lahko breme i tako ga je nosila sve dok joj ne oteža; a kad joj je otežalo, njih dvoje su zamolili Allaha, Gospodara svoga: „Ako nam daruješ zdrava potomka, bit ćemo, zaista, zahvalni!" (Suretu-l-E'raf, 7:189).

A onda Uzvišeni Allah upozorava i na ovu neupitnu istinu:- Upamtite, sve je, i vaše stvaranje, i vaša smrt, i vaše ponovno proživljenje na drugom svijetu - sve je to kao jedan nefs, kao jedna duša, kao jedna supstanca, jer Allah sve čuje i sve vidi! (Suretu-l-Lukman, 31:28).

Eh, baš tako, Allah se poziva na taj nefs, na tu ljudsku dušu, na tu supstancu čovječanstva kad kaže:  - I tako mi nefsa, tako mi duše i Onoga koji ju je stvorio, i koji je objasnio šta je zla a šta dobra u njoj, pa onaj koji iz duše izbaci to zlo a ostavi dobro,  bit će uspješan i spašen, a onaj koji u duši svojoj uveća to zlo a umanji to dobro,  propast će kad tad i nastradat će kad tad (Suret-š-Šems).

Draga braćo i sestre, nema važnijeg pitanja danas od pitanja povratka čovječanstva svojoj jedinstvenoj bîti, svom nefsu, svom autentičnom biću, svom fundamentalnom humanizmu, svom humanom fundamentalizmu, svom iskonskom moralnom karakteru, jer bez toga nema života na Zemlji.

Ovdje nije u pitanju biološka, već duhovna obnova čovječanstva bez koje nema biološkog opstanka. Gotovo su svi shvatili u svijetu da u biološkim ratovima nema pobjednika, jer se više ne može provoditi selektivna biološka istrebljivanja jedne u korist druge ljudske rase ili nacije zato što danas gotovo sve ljudske rase i nacije imaju oružje za totalno uništenje čovječanstva.

Umjesto biološkog, danas je na sceni psihološki rat u kojem ratuju svi protiv svih za osvajanje ljudske duše i pameti, jer jedino ta ljudska duša i taj ljudski karakter je nešto što ima smisla na ovoj našoj zemlji. Čovjeka više ne uznemiravaju ni mrtva ljudska tijela, ni razbacane ljudske kosti, ni plač nemoćnog djeteta, ni suze skrhane starice zato što se u njegovoj duši smanjuje osjećaj za istinu, pravdu i dobro pa je i njegovoj pameti postalo svejedno i sve gotovo isto kad misli zlo i kad se sjeti dobra. Kao da ga više zamara kad mu se priča o dobru nego kad mu se predoči zlo. Dobra i vesela vijest postaje dosadna, ali zla i ružna kleveta postaje zanimljiva zato što to nekoga boli, dok je neko drugi miran u svom toplom domu.

Nije li, zato, primjereno da upitamo: Ko si ti i šta si ti, čovječe? I da odgovorimo: Ti si dobra ili zla duša u zdravom ili bolesnom tijelu. Ti si, zapravo, ono što je tvoja duša, koja zna da misli, govori, osjeća, da voli i da se raduje. Ti si ono što je tvoja misao. Zato je važno da tvoja misao odiše ljubavlju i plemenitošću. I zato je važno da budeš otporan na psihološki rat, koji ima za cilj da te uvjeri da si ti niko i ništa i da si osuđen na neuspjeh, da nikad nećeš biti uspješan. Ako dozvoliš da u tvoju glavu u tvoje mišljenje o tebi uđe ta misao, postaćeš slab i beznadan. Zato se čim prije moraš osloboditi tih misli, koje žele da u tebi ubiju volju za uspjehom, volju za dobrim karakterom, volju da mijenjaš ovaj svijet nabolje, volju da se vratiš korijenu svog iskonskog nefsa, duše, onog i onakvog kakvog ga je Allah stvorio u prvotnom obliku, a to je tvoj um, koji je savršen ako zna da izbaci i najmanju misao zla iz tvoje duše.

Jer, uvijek imaj na umu da si ti dvoje: ono materijalno ti i ono mentalno i duhovno ti. To materijalno ti je prolazno i nije tvoja prava bît. Tvoja prava bît je tvoj mentalni i duhovni karakter, koji je neprolazan, koji ostaje i kad nestane ono tvoje materijalno biće. Jer, ljudska povijest pamti samo uzvišene duše i velike umove.

I zato je prevažno da čovjek sačuva uzvišenost svoje duše i veličinu svoga uma; prevažno je da ne dopusti da mu se pljune u dušu i da mu se ubije um. Isto tako je prevažno da se u jednom narodu prepoznaju pojedinačne uzvišene duše kao opće dobro, kao i da se veliki umovi uvaže, kao povijesni svjetionici, posebno sada kad je na djelu psihološki rat, koji se trenutno vodi sa ciljem da se pljune na dušu onih koji su uzdignuta čela branili našu čast i slobodu te da se ubiju umovi koji su spremni da nas i dalje brane od prevara i laži.

Obično, u sklopu tog psihološkog rata nameću nam se male duše, koje pristaju na poraz i poniženja i nejaki umovi koji se lahko predaju pred najezdom laži i prevara. Kad vam i najbolji prijatelj kaže da izgledate blijedi i bolesni, vi se razbolite i ako niste bolesni.

Slično, ako vam se kao pojedincima i kao narodu iz dana u dan govori da ste nesposobni da pravite društvo i državu, da ste opasni po sigurnost Europe zato što ste muslimani, da ne smijete ni pomisliti da samostalno uređujete svoju vlastitu sigurnost nakon genocida, ako se iz dana u dan kriminalizira svaki i najmanji intelektualni, poslovni, moralni i kulturni uspjeh bilo kojeg pojedinca ili grupe iz tvog naroda, onda je razumljivo što je sve više onih među vama (nama) koji počinju vjerovati da javne poslove u društvu i državi treba prepustiti drugima, pa i onima koji vam javno ili tajno rade o glavi, koji negiraju genocid i tako vam najavljuju mogućnost još jednog genocida, jer oni koji negiraju očito zlo, spremni su to zlo ponoviti ako im se pruži prilika.

Čini mi se da danas nema ništa važnije od potrebe da se odbranimo od napada na našu dušu i na naš um. Pošto nisu uspjeli da nas unište biološki, sada nastoje da nas pokore duhovno tako da klonemo duhom i počnemo vjerovati da je laž istina, a istina da je laž te da nas mentalno onesposobe tako da izgubimo volju da mislimo dobro o sebi, o svojoj porodici, o svojoj zajednici, o svom društvu, o svojoj državi i o svojim istinskim patriotima i gazijama.

Vrijeme je da se svako od nas pojedinačno odredi koju televiziju može da gleda, koji portal može da posjećuje, koje novine treba da čita, koje časopise treba da kupuje, koje knjige mora da čita, koje ljude treba da sluša i koje savjete treba da prima, jer psihološki napadi, koji se upućuju prema nama, ostavljaju duboku ranu i neizlječivu bolest  ako se izgubi duhovna snaga i mentalna moć za odbranu od tih napada.

A duhovna snaga i mentalna moć postiže se pravilnom duhovnom ishranom, a to je čitanjem, koje ti oplemenjuje dušu i snaži um. Dakle, sve što izbaciš iz svog uma, izbacio si iz svog života; sve što ti ostane u tvom umu, ostalo ti je i u tvom životu.

Prema tome, ti sam sebi praviš sretan ili nesretan život ovisno od toga za čim ti duša uzdiše i od čega ti se um hrani - od dobrih ili zlih misli, od dobrih ili zlih riječi, od dobrog ili lošeg društva. Zato ne slušaj one koji govore ružne riječi, ne gledaj televiziju koja te navodi na mržnju prema drugim ljudima, ne posjećuj portale koji te nagovaraju na nasilje, ne čitaj novine i časopise koji ti pljuju u dušu i ubijaju ti um, ne čitaj knjige koje te navode na krivi put.

Dakle, budimo hrabri i slobodni ljudi tako da u svojoj duši gajimo mir, ljubav i ljepotu i da u svom umu uzdižemo hrabrost, mudrost i dobrotu! I to pokažimo danas i idućeg petka poslije džume-namaza na sergiji kao suosjećanje sa japanskim narodom kojeg je zadesila teška nesreća zemljotresa. Pokažimo to na isti način kao što je japanski narod pokazao nama svojom solidarnošću kad nam je bilo najpotrebnije. 

I ne zaboravimo ono što nam je na početku ove hutbe rečeno: -  O ljudi, budite svjesni Gospodara svoga koji vas je stvorio od jednog nefsa, od jedne duše, od jedne te iste supstance... Upravo tako, zemljotres u Japanu je potresao cijelo čovječanstvo i podsjetio nas na ove Allahove riječi: - Kada se Zemlja najžešćim potresom svojim potrese; i kada Zemlja izbaci terete svoje; i čovjek uzvikne: „Šta joj je"?! Toga dana će ona vijesti svoje kazivati, jer će joj Gospodar tvoj narediti. Toga dana ljudi će se odvojeno pojaviti da im se pokažu djela njihova: onaj ko bude uradio koliko trun dobra - vidjet će ga, a onaj koji bude uradio koliko trun zla - vidjet će ga. (Kur'an, 99:1-8)                

Allahu Svemoćni, osnaži nam dušu i um da ne pokleknemo pred neistinama i prevarama!

Allahu Sveznajući, pouči nas kako se čuva čast i ugled šehida i časnih ljudi!

Allahu Milostivi, obdari nas svojom milošću tamo gdje smo nemoćni da svojom sposobnošću čuvamo i očuvamo svoj dīn i svoj vatan! Amin!