Logo

ZA MULTIETIČNO SARAJEVO: RUŠIMO DŽAMIJE, GRADIMO CRKVE

     Tek što je u anamo onom magazinu objavljen tekst izvjesnog Branislava Mukulića, u kojem on aplaudira anamo onoj urednici na njene konstatacije da se " (...) izgradnjom džamija u gradu iživljava nad nemuslimanima, i to tako što se od Sarajeva  pravi bošnjačko Trebinje ili bošnjačka Čapljina", ali i zaključuje da "(...) koliko god bismo Vi i ja željeli da vidimo Srbe koji svim srcem navijaju za FK Sarajevo/FK Željo i koliko god mi željeli da sarajevski Bošnjaci počnu graditi crkve za dobrodošlicu povratnicima Srbima (podvukao A.K.) toga nema i teško da može biti dok je "džamijske" politike u gradu, dnevne novine objaviše informaciju kako će pravoslavna crkva sagrađena na temeljima džamije u Diviču kod Zvornika biti izmještena kada Islamska zajednica Srpskoj pravoslavnoj crkvi uplati 380.000 maraka! Time će, veli se u informaciji, Islamska zajednica platiti gradnju nove crkve (podvukao A.K.) ali i otkupiti vlastitu imovinu, nezakonito oduzetu dekretom zvorničke općine!

     Nije li to idealan obrazac kako rješavati situaciju u teheranskom Sarajevu ili sarajevskom Teheranu, eda bismo mogli na njegovim ulicama vidjeti Srbe koji svim srcem navijaju za Želju ili Sarajevo! I valjda čitaju anamo onaj magazin! Istina, sarajevska "džamijska" politika nije rušila crkve (naprotiv: Stara pravoslavna crkva na Baš čaršiji, koju su oskrnavili isti oni koji su porušili ili uništili blizu hiljadu džamija, temeljito je sanirana i obnovljena društvenim sredstvima. Baš kao što je, naravno društvenim sredstvima, renoviran i obnovljen dvor vladike Nikolaja, odnosno baš kao što je, zaista bravurozno, iluminirana pravoslavna crkva na trgu Alije Izetbegovića, pa je to, može se slobodno reći, zajedno sa zgradom Umjetničke akademije, najljepše osvijetljen objekat u glavnom gradu BiH) ali ne moraju svi parametri biti zadovoljeni! Uostalom, kako su to u redakciji anamo onog magazina izbrojali, u Sarajevu sada ima 96 džamija, mada je "olimpijske ‘84 imao ravno 81 džamiju, što je daleko nadmašivalo broj svih ostalih vjerskih objekata". Šta iz toga proizilazi, kakav se zaključak nameće: rušimo džamije i na njihovim temeljima gradimo crkve! E da bi se Sarajevo za buduću (makar zimsku) olimpijadu moglo reklamirati svojom multikulturom, kao što je to radilo ‘84, kada je ono bilo slika i prilika idilične Bosne i Hercegovine. A to Sarajevo, eto, sa svom njegovom multikulturom, napadoše zvijeri s brda i držahu u nepojmljivom obruču gotovo četiri godine, iako je imalo ravno 81 džamiju. Naravno, gotovo sve one su pokušale biti uništene, valjda zbog još veće multikulturalnosti Sarajeva, ali su ih Turci  tako dobro sagradili k'o da su znali da će ih Srbi, kad tad, nastojati srušiti. Sama Gazi Husrevbegova džamija u svom tijelu i dan-danas nosi na stotine granata, ali - sve čestitke majstorima!
     No, da se vratimo Diviču i kratkom podsjećanju za čitaoce: Džamija u Diviču kod Zvornika, mjestu sa stopostotnim bošnjačkim stanovništvom, srušena je na početku srpske agresije na Bosnu i Hercegovinu, 1992. godine, kada je i svo stanovništvo ovog mjesta protjerano ili pobijeno. Crkva na temeljima džamije izgrađena je 1996. godine, godinu dana nakon potpisivanja Dejtonskog sporazuma i njegovog Aneksa 7 kojim se garantira povratak oduzete imovine i povratak svih na svoje. Temelje crve na džamijskim temeljima dodatno je ojačala odluka Doma za ljudska prava BiH 2001. godine da crkvu u stopostotnom bošnjačkom naselju ne treba izmještati, već da za džamiju treba naći novu lokaciju. Prije ove odluke Općina Zvornik je 1996., dakle kad je crkva počela da se gradi, zemljište na kojem je bila džamija (odnosno njeni temelji) oduzela od Islamske zajednice i dodijelila  SPC. Jerbo je sasvim nelegalno da se crkva gradi na vakufskoj zemlji!
     - Dogovor je postignut ranije i usaglašavanje teksta ugovora trajalo je nekoliko mjeseci. Drugog načina da se crkva sagrađena na džamijskim temeljima izmjesti nije bilo i mi smo morali na to pristati, kazao je Mustafa ef. Muharemović, predsjednik Medžlisa IZ Zvornik.
Sve to je za Riplija: Dođu vandali na tvoj toprak, protjeraju, siluju ili ubiju članove tvoje porodice, tvoje komšije i prijatelje, sruše i unište sve što se može uništiti, u prvom redu džamiju, jer znaju da je ta duhovna veza najjača. I na temelju džamije naprave crkvu i to kad je mir već odavno sklopljen, jer nisu uspjeli dok je agresija trajala, trebalo je što više pobiti i uništiti, što više oteti i opljačkati kako bi se u miru Božijem crkve na temelju džamija ili na bošnjačkoj zemlji gradili.
     I umjesto da za sve te zločine budu sankcionirani, da crkvu izmjeste iz ovog, kako smo nekoliko puta kazali, stopostotno bošnjačkog naselja, da plate odštetu zbog rušenja džamije, oni svoj zločin dobro unovčavaju - i još sklapaju ugovor (kao legalisti) o novoj pljački u miru od 380.000 maraka. Naravno, Islamska zajednica, pored tih 380.000 maraka koje će dati SPC, za izgradnju nove džamije mora potrošiti još najmanje dva puta toliko sredstava, ne računajući sredstva koja su utrošena za gradnju džamije koju je srpski agresor srušio 1992. godine.
     A kad crkva bude izmještena, eto nove velikodušnosti: prema obećanju načelnika Zvornika, općinska administracija u vlasništvo Islamske zajednice vratit će oduzetu joj zemlju te izdati sve potrebne saglasnosti za gradnju džamije u Diviču!
     E to ti je pravo i pravda: i vuk zvani Kačavenda sit i crkva na broju! O džamiji - o tom potom. Sve o trošku Islamske zajednice, tj. žrtve. Kako stvari stoje, ako stoje, a to je logika o kojoj govorimo, i koja se, crno na bijelo ustoličuje, uskoro se može očekivati da se od preživjelih Bošnjaka traži odšteta za trud oko klanja i ubijanja njihovih najmilijih. Jer nije lahko ni zgaziti 200.000 mrava a kamo li pobiti toliko Bošnjaka!
     I dok se punih dvanaest godina Divičani batrgaju u pokušaju izmještanja crkve iz svoje avlije, sa svojih džamijskih temelja, naši politički predstavnici sakupljaju zjala po RS boreći se za bošnjačke (čtaj: vlastite) interese, sve do posljednjeg Bošnjaka na ovim područjima.
Naravno, o tim i sličnim problemima naših povratnika ne pišu anamo oni magazini, već pravu hajku dižu na vijest o izgradnji džamijice na Ciglanama i strahu da im jezivi zvuk ezana ne rastjera i onako mali broj čitalaca Politike, koja je, kao što je poznato, na tom području naročito uspijevala. I mada je postavljen kamen temeljac za gradnju džamije, a prostor za džamiju smanjen sedam puta, o čemu je naš list pisao u svom prošlom broju,  pokrenuta je i najnovija peticija protiv gradnje džamijice na Ciglanama, koju je pokrenuo SDP  pod firmom građana, a koja podsjeća na famozni kamen temeljac za obnovu Ferhadije, samo što se umjesto kamenja u ovom slučaju koristi pero i naivnost onih koji potpisuju.
     No, šta je crkva izgrađena na temeljima prethodno srušene džamije u jednom stopostotnom bošnjačkom mjestu poput Diviča prema džamijici u multikulturnom Sarajevu. A, osim toga, hoćemo li mi da imamo Srbe koji  svim srcem navijaju za FK Želju ili FK Sarajevo.
Ili nećemo!

Aziz Kadribegović

(www.preporod.com)

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.