A+ A A-

MINA vijesti

Reisu-l-ulema u Beču

  • Published in

Sarajevo, 31.mart, 2011. (MINA) -  Na poziv Bečkog univerziteta, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je jučer (30.03.2011) održao predavanje na Fakultetu za filozofiju i edukativnu znanost (Der Fakultät für Philosophie und Bildungswissenschaft) o temi „Uloga islamskog obrazovanja za integraciju muslimana u Europi" (The Role of Islamic Education for the Integration of Muslims in Europe). Reisu-l-ulema je tom prilikom  između ostalog rekao:

reis-bec-slika-1

  • - Islam je vjera, religija, moral, kultura, geografija, civilizacija, dijalog i izazov ne samo za Zapad, već i za muslimane. Islam je vjera kao iskonska bît svakog čovjeka koji ima duh i dušu da osjeti prisutnost Boga; islam je religija kao teološka misao i kao organizirana zajednica, koja baštini viševjekovnu tradiciju utemeljenu na Kur'anu Časnom i životnoj praksi (sunnetu) svih Božjih poslanika od Adema, Nuha, Ibrahima, Musaa, Isaa i Muhammeda, a.s.; islam je moral u smislu promoviranja dobra i suzbijanja zla u svijetu; islam je kultura kao izraz posebnosti svakog naroda u okviru islama koji ima svoje posebne kulturne navike koje su u skladu sa osnovnim islamskim učenjem; islam je geografija kao globalno prisustvo muslimana u svijetu, koji posredno ili neposredno utječu na globalna zbivanja; islam je civilizacija kao ukupnost ljudskog postignuća u svim oblastima ljudskog napretka; islam je dijalog u kojem vrijednosti suživota i tolerancije nemaju alternativu; i islam je izazov za sve nas na Istoku i na Zapadu zato što se u islamu susreću poruke Staroga i Novog zavjeta, zato što nas islam obavezuje na poštivanje svih Božijih poslanika, zato što je islam dostupan svakome i zato što islam ne odustaje od tradicionalnih moralnih načela unatoč snažnom pritisku, pred kojim su se neki povukli. Prema tome, značaj i uloga islamskog odgoja i obrazovanja za integraciju muslimana u Europi je u razumijevanju muslimana da njihov život u Europi nije ni asimilacija, ni izolacija, već integracija, koja podrazumijeva kontribuciju, tj., doprinos razvoju europskog društva u smislu moralne obnove, koju danas cijeli svijet treba. Svaki musliman i muslimanka u Europi treba da nauče jezik zemlje u kojoj živi, treba da poštuje pravedne zakone zemlje u kojoj živi i radi, te treba da živi svoju vjeru i kulturu u duhu dijaloga, tolerancije i suživota - zaključio je reisu-l-uleme Cerić svoje predavanje na Bečkom univerzitetu.

reis-bec-slika-2

Inače, u okviru posjete Bečkom univerzitetu reisu-l-ulema Cerić je imao sastanke u ministararsvu vanjskih i unutarnjih poslova Austrije, gdje se razgovaralo o islamu i muslimanima u Austriji i Europi, te mogućnostima suradnje sa Islamskom zajednicom u Bosni i Hercegovini, kao modelom za institucionalizaciju islama i integraciju muslimana u Europi. Reisu-l-ulema Cerić nije propustio priliku da u razgovorima sa austrijskim domaćinima podsjeti da je slučaj penzionisanog generala Jovana Divjaka uznemiravajući za patriotsku bosanskohercegovačku javnost. „Mi vjerujemo da će Austrija biti dosljedna svojoj slavnoj tradiciji poštivanja prava i pravičnosti te da neće podleći političkoj manipulaciji Beograda, koja je Europu osramotila za sva vremena zbog genocida nad Bošnjacima" - kazao je reisu-l-ulema Cerić u Beču.

reis-bec-slika-3

Također, jučer je u večernjim satima reisu-l-ulema Cerić u organizaciji omladinskog udruženja „Impuls media" održao predavanje Bošnjacima u Beču o temi „Duhovna revolucija - izazov 21. stoljeća", u kojem je pozvao Bošnjake na međusobnu solidarnost i jedinstvo, jer, naglasio je reisu-l-ulema Cerić: „Pitanje našeg bošnjačkog opstanaka, napretka, mira i slobode još uvijek je naša zajednička briga zato što nam se u zadnje vrijeme pokušava nametnuti da laž prihvatimo kao istinu, a da istinu zaboravimo kao laž. Moramo svi zajedno ustati protiv takvog odnosa prema nama i tražiti da se poštuju ljudska prava te, da nas se oslobodi bilo kakvih tajnih zakona, koji služe za diskriminaciju osoba ili grupa na osnovu njihove rase, nacije ili vjere. Mi volimo svoju vjeru i naciju i poštujemo vjeru i naciju drugih. Mi smo ponosan i častan narod i zato ne dopuštamo nikome da  ismijava našu vjeru i naciju ta da nas vrijeđa i diskriminira na osnovu naših vjerskih uvjerenja, nacionalnih osjećanja  i kulturnih navika. Posebno želim pozvati bošnjačku omladinu da budu najbolji studenti i najuspješniji radnici na svakom mjestu i u svako vrijeme. Neka vas Allah čuva od svakog belaja!" - zaključio je reisu-l-ulema Cerić sa dovom svoje obraćanje bošnjačkoj zajednici u Beču.

reis-bec-slika-4

Reisu-l-ulema primio članice KC Karneol iz Zenice

  • Published in

Sarajevo, 26. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio članice Kulturnog centra "Karneol" iz Zenice.

One su reisu-l-ulemu obavijestile o kršenju osnovnog ljudskog prava, a to je pravo na zajednički porodični život.

reis-kareol-2011

Naime, njihovi muževi su odvojeni od njih i njihove djece pod sumnjom da predstavljaju prijetnju za nacionalnu sigurnost BiH.

Međutim, suprugama nisu dostupne bilo kakve informacije o dokazima za navodnu krivnju.

Članice KC „Karneol" su pozvale reisu-l-ulemu da posjeti KC „Karneol" u  Zenici,  kako bi se detaljnije  upoznao o problemima supruga čiji su muževi deportovani i neki od njih zadržani u Imigracionom centru u Lukavici bez obrazloženja o njihovoj krivici. To traje više od šest mjeseci, što je protuzakonito.

 Reisu-l-ulema je saslušao članice „Karneola" i obećao da će se pozabaviti tim problemom i vidjeti na koji način se mogu zaštiti njihova ljudska prava.

Hutba reisu-l-uleme u Begovoj džamiji u Sarajevu

  • Published in

reisu-l-ulema-Ceric-01Sarajevo, 25. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu imamio džumu namaz i održao hutbu.
MINA u cijelosti prenosi hutbu reisu-l-uleme :

إن الحمد لله، نحمده و نستعينه و نستغفره، و نعوذ بالله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا، من يهد الله فلا مضلّ له، و من يضلله فلا هادي له، و أشهد أن لا إله إلاّ الله وحده لا شريك له, و أشهد أن محمداً عبده و رسوله.

Draga braćo i sestre,
U svojim vazovima o hadis-i kudsi, a to su hadisi kroz koje Uzvišeni Allah govori o Sebi i Svom odnosu prema svijetu, posebno prema čovjeku, veliki imam Muhammed el-Ghazali prenosi da je Uzvišeni Allah rekao:

يابن آدم! من أصبح حزيناً علي الدنيا لم يزدَد من الله إلا بعداً، والدنيا إلا كدّاً، و في الآخرة إلا جَهداً، وألزم الله قلبه همّاً لا ينقطع عنه أبداً، وشغلاً لا يفرغ عنه أبداً، وفقراً لا ينال غنيً أبداً، وآمالاً تشغله أبداً.

- O sine Ademov, upamti! Onaj koji osvane ili postane tužan zbog dunjaluka, sve više se udaljava od Allaha. Na dunjaluku mu je mučno, a na Ahiretu bit će mu teško. Sveže mu se vječita briga oko srca; zaposlen je tako da nikad nema odmora; osjeća se siromašnim tako da ga ništa ne čini zadovoljnim; on živi u stanju neispunjenih želja!

Nadalje Uzvišeni Allah kaže:

يابن آدم! تنقص كلَّ يوم من عمرك وأنت لا تدري، وآتيك كلّ يومٍ برزقك وأنت لا تحمد، فلا بالقليل تقنع، ولا بالكثير تشبع.

- O sine Ademov! Dan u kojem ništa ne naučiš, izgubljeni je dan tvoga života; svaki dan imaš od Mene svoju nafaku, ali ti ne zahvaljuješ na tome; niti si zadovoljan sa malo, niti si sretan sa mnogo!

يابن آدم! ما من يوم إلا يأتيك رزقك من عندي، وما من ليلةٍ إلا يأتيني الملائكة من عندك بعملٍ قبيحٍ، تأكل رزقي وتعصيني، وأنت تدعوني فأسجيب لك، و خيري إليك نازل، وشرّك إليّ واصل. فنعم المولي أنا لك! وبئس العبد أنت لي! تسئلني فأعطيك، وأستر عليك سوأةً بعد سوأةٍ فضيحةٍ، وأنا أستحيي منك وأنت لا تستحيي منّي، تنساني وتذكر غيري، وتخاف الناس وتأمن منّي، وتخاف مقتهم، وتأمن غضبي!

- O sine Ademov! Nema dana a da ti ne osiguram nafaku, a opet, nema noći a da Mi meleki ne predoče tvoje loše djelo; jedeš moj hljeb a neposlušan si; zoveš Me u pomoć i Ja ti se odazovem; Moje dobro tebi dolazi, a tvoje zlo do Mene dopire. Kako sam Ja tvoj Plemeniti Gospodar, a kako si ti moj loš sluga! Kad od Mene nešto zatražiš, Ja ti udovoljim. Ja stalno pokrivam tvoje sramote i stidim se tebe, a ti se ne stidiš Mene. Mene zaboravljaš, dok drugog veličaš; bojiš se ljudi, a Mene se ne plašiš; bojiš se njihovog gnjeva, a ne plašiš se Moje ljutnje!

Tako nam, eto, imam Gazalija prenosi kako nas Uzvišeni Allah vidi na ovome svijetu i kako nam opisuje kako se mi odnosimo prema ovosvjetskim blagodatima i ahiretskim vrijednostima. Nismo zahvalni kad nam je dobro zato što mislimo da je to naša zasluga, koja će zauvijek trajati i zato se ne trebamo nikome zahvaljivati, a svi su nam krivi kad nam je loše zato što mislimo da nam neko drugi treba, a ne mi sami sebi, osigurati ono za što smo sami sposobni. Jer, Uzvišeni Allah nam je iz Svoje neizmjerne milosti darovao pamet da mislimo svojom glavom, dao nam jezik da govorimo, dao nam ruke da radimo, dao nam oči da vidimo, dao nam uši da slušamo i vjeru nam je Dragi Allah dao da se u njoj volimo svojim srcima i da suosjećamo sa svojim srodnim dušama.

قال تعالي: فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ. وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ.

- Čovjek je takav: kad ga njegov Gospodar opskrbi sa svim što mu treba on kaže: „Zaslužio sam da me moj Gospodar plemenito nagradi". Međutim, kad ga njegov Gospodar stavi na kušnju sa malo opskrbe, odnosno kad izgubi ono što je imao, onda čovjek kaže: „Gospodar moj me je napustio" (Kur'an, 89:15-16).

No, Allah, dž.š., odgovara, pa kaže: - To nije tako! Allah te nije napustio, već si ti zaboravio svoju obavezu da plemenito nagradiš siroče i da se pobrineš da nahraniš siromaha! (وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ كَلَّا بَل لَّا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ).

To je ta ljudska umišljenost koja čovjeka navodi na krivi put, a to je da pomisli da je on mjera svemu što postoji i zato mu ne pada na pamet da zaključi da je zapao u krizu ne zato što je Gospodar njega ostavio, već zato što je on Gospodara zaboravio, misleći da može živjeti kao da Ga nema, kao da mu ne treba, kao da je sam sebi dovoljan.

A baš on, čovjek, rađa se kao najslabije biće za život na zemlji, biće kojem treba višegodišnja njega da bi ustao na svoje vlastite noge i da bi spoznao svijet oko sebe. Neki ljudi su svjesni svoje slabosti i ranjivosti i zato se okreću svom Gospodaru, moleći Ga za pomoć i zahvaljujući Mu na darovima ovozemaljskog života.

Međutim, neki ljudi nisu toga svjesni zato što im se ukrade pamet, zato što im duša izgubi vid, zato što im srce izgubi ljubav prema Bogu i čovjeku, zato što im se začepi sluh od prejakih zemaljskih zvukova, pa ne čuju Božanski glas s neba.

Otuda treba da nam bude jasno da je besīr, onaj koji dušom vidi, a da je 'umjun onaj koji je slijep u duši; šākir je onaj koji je u duši zahvalan, a munkir je onaj koji je u duši nezahvalan; 'ālim, učenjak, odnosno intelektualac je onaj koji u duši zna ko je, šta je, kome pripada i za koga i šta treba da se bori, a džāhil, neznalica, je onaj koji u duši ne zna ni ko je, ni šta je, ni kome pripada, ni za koga ni za šta treba da se bori; mu'min, vjernik, je onaj koji u duši vjeruje i voli Boga i sve ljude dobre volje, a kāfir, nevjernik, je onaj koji u duši negira istinu, protivi se svakom dobru i ne voli ni Boga ni čovjeka.

Dakle, u bîti, ljudi imaju pozitivan ili negativan stav prema životu i pojavama u svijetu.

Pozitivan čovjek je hrabar, sretan, zdrav, privlačan i energičan. On je pun života, pun snage i pun volje da bude uspješan. On nikad ne sumnja u svoju sposobnost da pobjedi i nikad ne pada u očaj ako se suoči sa poteškoćom. On se nikome ne žali ako stvari ne idu kako ih je on zamislio. On ne prebacuje krivicu na drugoga zbog svojih grešaka, već iz svojih grešaka uči kako da se ubuduće ponaša.

Pozitivan čovjek uvijek nađe ljude koji vjeruju u njegovu sposobnosti i dobronamjernost. On nije nikad bez istinskih prijatelja, koji u njegovom pozitivizmu nalaze sebi smiraj. On je optimista uvijek i na svakom mjestu, ali nije ni glup ni slijep da prepozna opasnosti koje, opet, sa optimizmom treba otklanjati.

Pozitivan čovjek nije malodušan, nije grub i sebičan. On ne dozvoljava da ga sujeta, bijes ili predrasuda zavedu na krivi zaključak o ljudima i događajima. Pozitivan čovjek je onaj koji vodi druge ljude u nove uspjehe i pobjede.

Na drugoj strani je negativni čovjek, koji je plašljiv, koji je zabrinut, koji je zbunjen, koji u svemu vidi samo crnu stranu. On ni u čemu ne vidi svjetlo. On je okrenut tamo odakle sijevaju munje i gromovi.

Negativni čovjek se plaši poduzeti bilo šta na vlastitu odgovornost. On misli i radi samo ono za što može prozvati drugoga da mu je rekao da tako misli i da tako uradi.

Negativni čovjek teško donosi bilo kakvu odluku, a kad je i donese stalno je preispituje. On propušta druge ljude da idu ispred njega, a onda se žali što je zadnji.

Negativni čovjek nikad ne dovodi stvari do kraja, već uvijek mu nešto ostane nedovršeno. On rijetko shvata da je sam kriv zbog svojih neuspjeha. Umjesto toga on krivi druge, ili se poziva na lošu sudbinu, ili kaže da nema alternativu, pa stoga prihvata poraz. Ni njegova družina nije sretna ni zadovoljna, osim onih najbližih oko njega koji su kao i on bezidejni i bezvoljni da pokreću stvari na bolje.

Draga braćo i sestre, izbor je vaš (naš) da proizvodimo vlastitu pozitivnu energiju, koja nam snaži volju za život i borbu za istinu i pravdu ili da se predamo zračenju negativne energije, koja nam truje vjeru, koja nam ubija nadu, koja nas uspavljuje kako bi nam oteli grunt na vlastitu zemlju i kako bi nas uvjerili da smo svi mi „ludi" i „zbunjeni", osim onih „normalnih", koji serijski serviraju svijetu da u ovom našem gradu nema ništa osim psovke, da u sarajevskoj porodici nema ništa osim rakije, te da su u našoj zajednici, u našem društvu, svi „ludi" i „zbunjeni" do te mjere da svako svakoga može do besvijesti ismijavati i bezobzirno vrijeđati na vjerskoj, nacionalnoj, kulturnoj i institucionalnoj osnovi!?

Doista, pravo je čudo kako smo ostali pri pameti od udarâ ovog vještačkog cunamija, koji nas još uvijek zapljuskuje tom negativnom energijom pred kojom su i veći i snažniji padali na zemlju.

No, mi smo, hvala Allahu Uzvišenom, ostali uspravni zato što nam ne mogu ukrasti pamet, zato što nam ne mogu uzeti vid u našoj duši, zato što je u našem srcu velika pozitivna energija ljubavi prema Bogu i čovjeku.

Posebno pozivam našu omladinu da u sebi, oko sebe i između sebe šire pozitivnu energiju, koja potiče na uspjeh i sreću svakog pojedinca, a onda i na cijelu našu zajednicu. Tužni smo što su se neki ljudi lahko predali i što nemaju osjećaja za našu vjersku čast, naše nacionalno pravo, naš kulturni ponos i naše institucionalno znanje i sposobnost. No, moramo biti strpljivi i pozitivni u našoj namjeri da mijenjamo stvari na bolje, jer na ovome svijetu nije ništa toliko dobro da ne može biti bolje uz strpljiv rad, jaku volju i korisno znanje.

Vidimo šta se dogodilo u Japanu i suosjećamo s japanskim narodom koji je cijelom svijetu pokazao da se i u nevolji može biti dostojanstven. Japanski cunami je prirodan fenomen koji se nije mogao na vrijeme ni predvidjeti ni spriječiti. Naš cunami je vještački i zato ga možemo i predvidjeti i možemo ga zaustaviti tako što ćemo se ujediniti oko zajedničkog cilja, a to je borba za slobodu, istinu i pravdu!

Također, pratimo što se događa u muslimanskom svijetu, poput cunamija, koji odnosi mnogo nevinih ljudskih života. Stoga, draga braćo i sestre, odmah nakon džuma-namaza klanjat ćemo dženaza-namaz u odsutnosti muslimanima i muslimankama koji su nevino stradali, a za koje kažemo da su šehidi, ali Allah najbolje zna.

I kao što smo najavili prošlog petka, i danas je sergija za Japan, pa neka svako po svojim mogućnostima dadne svoj prilog za japanski narod, koji zaslužuje naše suosjećanje.

Allahu Svemogući, osnaži nas u odbrani od svega što nam nanosi bol i patnju na ovome i na drugome svijetu!

Allahu Sveznajući, pouči nas da Ti budemo uvijek zahvalni na svim Tvojim darovima!

Allahu Milostivi, obaspi svojom milošću stanovnike ovoga grada i omili im da se međusobno poštuju i pomažu! Amin!

Saopćenje Muftijskog vijeća Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini

  • Published in

BISMILLHIR-RAHMANIR-RAHIM

Sarajevo, 24. mart 2011. (MINA) - Danas je u Sarajevu, pod predsjedavanjem reisu-l-uleme dr. Mustafe Cerića, održana izvanredna sjednica Muftijskog vijeća, kojeg čine reisu-l-ulema kao vrhovni muftija, zamjenik reisu-l-uleme, te devet bosanskih muftija, povodom političke situacije u zemlji, te pojačanih napada na učenje islama, čast i ugled muslimana i Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Muftijsko_vijece_sjednica_24.03.2011.

Ovom prilikom izdato je saopćenje za javnost u kojem se kaže:

  • 1. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dijeli zabrinutost građana zbog nedopustive sporosti u konstituiranju zakonodavne i izvršne vlasti u zemlji. Kroz historiju ove zemlje i njenih naroda suživot i dobrosusjedski odnosi su građeni na principima poštovanja i razumijevanja potreba i osjećanja svih ljudi i naroda. Pozivamo sve političare da te vrijednosti naših naroda i građana artikuliraju kroz svoje političke programe i pokažu spremnost na politički dijalog, dogovor i suživot. Tri ibrahimovske religije na čijim učenjima se uglavnom temelji duhovnost i kultura naših naroda, naučavaju da se postupa sa drugima onako kako želimo da drugi postupaju prema nama. Kur'an Časni nas uči da je dogovor uvijek najbolje rješenje (el-sulhu khair). Polazeći od tih osnova smatramo kako u Bosni i Hercegovini nema ni mira ni sreće ako se svi njeni stanovnici ne budu osjećali jednakopravni i ako ne budu uživali ista prava na svakom dijelu bosanskohercegovačke države. Stoga, svi političari moraju znati da je cijela Bosna i Hercegovina njihova domovina te da moraju voditi jednaku brigu o svim ljudima i narodima, a ne samo o onima koji žive na onim dijelovima teritorije gdje je njihova etnička ili nacionalna grupa u većini. Radikalizacija političkih prilika, podjele i dodatno zaoštravanje odnosa među narodima neće donijeti dobro nikome. Kur'an Časni nas poučava da fitneluk, a to je smutnja i nepovjerenje među ljudima i narodima, vodi u haos, koji ne pogađa samo one koji su ga proizveli, već sve nas. Otuda je odgovornost svih, a posebno političkih elita, kojima su građani dali svoje povjerenje, da kroz dijalog i dogovor nađu pravedna rješenja i da narodima i građanima ove zemlje daju nadu u bolju budućnost, a ne da ih plaše novim podjelama i sukobima.
  • 2. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini konstatira da su muslimani Bošnjaci pod stalnim napadima na vjerskoj, nacionalnoj, kulturnoj i institucionalnoj osnovi. Najsvježiji primjer takvog napada je intervju penzioniranog generala Stjepana Šibera, u kojem je iznio brojne teške laži i klevete o islamu, muslimanima i instituciji reisu-l-uleme za što postoji osnova za krivično gonjenje. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini najoštrije osuđuje sve rečene laži i klevete generala Šibera i traži od javnog tužilaštva Bosne i Hercegovine da u skladu sa Krivičnim zakonom i Zakonom o slobodi religije pokrene postupak za sankcioniranje ovog i svakog govora mržnje usmjerenog prema bilo kojoj vjerskoj i nacionalnoj zajednici u našoj zemlji. Muslimani Bošnjaci imaju pravo na svoj mir kao i svi drugi ljudi i narodi u ovoj zemlji i zato neće dopustiti da ih se diskriminira na bilo kojoj osnovi te da im se prijeti tajnim i javnim spiskovima zato što su još uvijek živi, zato što su preživjeli genocid.
  • 3. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini ponavlja svoju opredijeljenost za toleranciju i suživot, slobodu izražavanja, ali zahtjeva da se poštuje Zakon o slobodi religije kojeg je Parlament Bosne i Hercegovine usvojio, da se poštuje Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima, te da se Rijaset Islamske zajednice, institucija reisu-l-uleme i svi članovi Islamske zajednice zaštite od klevete, govora mržnje i provokacija. Muftijsko vijeće Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini poziva imame, hatibe i sve članove Islamske zajednice, te sveukupnu javnost, da čuvaju mir i dostojanstvo te da ne nasjedaju na provokacije i da u skladu sa kur'anskim naukom provjere svaku vijest koju im smutljivac donese, kako ne bi krivo prema drugima postupili, te još jednom podsjeća muslimane na riječi Uzvišenog Allaha: - O vjernici, vi ste odgovorni za ono što vi radite, a neće vam nauditi oni koji su zalutali ako vi budete na pravom putu. (Kur'an, 5: 105.), stoji u saopćenju za javnost Muftijskog vijeća Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

Reisu-l-ulema primio delegaciju Muftijstva banjalučkog

  • Published in

Sarajevo, 24.mart 2011. ( MINA) - Reisu-l-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini dr. Mustafa Cerić primio je danas delegaciju Muftijstva banjalučkog, koju je predvodio muftija Edhem ef. Čamdžić.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-1

U delegaciji su, pored muftije bili glavni imami, predsjednici izvršnih odbora medžlisa i mutevelije s područja Muftijstva banjalučkog.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-2

Muftija banjalučki je upoznao reisu-l-ulemu sa aktivnostima Islamske zajednice i narednim projektima na području Muftijstva banjalučkog. Muftija i imami su pozvali reisu-l-ulemu da posjeti Muftijstvo banjalučko, posebno su iskazali interes da reisu-l-ulema svojim prisustvom uveliča otvorenja obnovljenih džamija na području muftijstva koja su planirana za mjesec juli.

 Reisu-l-ulema_primio_delegaciju_Banjaluckog_muftijstva_24_mar-3

Reisu-l-ulema je zahvalio na pozivu i posebno naglasio kompleksnost rada Islamske zajednice i veliku odgovornost imama, predsjednika izvršnih odbora medžlisa i mutevelija. Također se zahvalio muftiji banjalučkom na nesebičnom angažmanu u obnovi infrastrukture i organizaciji rada Islamske zajednice, te odao priznanje imamima, mutevelijama i predsjednicima izvršnih odbora medžlisa što svojim radom snaže duh našeg naroda i ostanak ljudi na svojim ognjištima.

Predstavnici HO Emmaus kod reisu-l-uleme

  • Published in

Sarajevo, 23. mart 2011. (MINA) - Danas su reisu-l-ulemu dr. Mustafu Cerića posjetili  direktor  nevladine organizacije Međunarodni forum solidarnosti -  Emmaus, Hamzalija Okanović i glavni imam MIZ Doboj, Bajro ef. Džafić sa saradnicima.

reis-emmaus-2011

Oni su zahvalili reisu-l-ulemi što ih je posjetio 18. maja prošle godine i pomoći Rijaseta ovoj nevladinoj organizaciji u iznosu od pet hiljada KM i dvije tone kurbanskog mesa.

Emmaus, međunarodni forum solidarnosti, iz Doboj-Istoka, brine o napuštenoj djeci, nezbrinutim osobama i onim kojim je potrebno liječenje od alkohola, droge i drugih maloljetničkih delikvencija. Kapacitet je 450 kreveta, a zapošljava oko 20 medicinara i 178 drugog osoblja.

Reisu-l-ulema je zahvalio direktoru Okanoviću na trudu i rezultatima koje ostvaruju, a poseban selam je uputio osoblju Centra koji su za primjer kako se ljubav prema čovjeku manifestuje u praksi.

Reisu-l-ulema primio malezijskog ambasadora

  • Published in

Sarajevo, 23. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio u oproštajnu posjetu ambasadora Malezije u BiH  Zulkifli Adnana.

reis-mal-amb-2011

Reisu-l-ulema je zahvalio ambasadoru na saradnji s institucijama Islamske zajednice tokom njegove misije u BiH i zaželio mu uspješnu dalju diplomatsku misiju.

Predstavnici Udruženja žrtava rata „16. april" iz Ahmića kod reisu-l-uleme

  • Published in

Sarajevo, 22. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio predsjednika Udruženja  građana žrtava rata  „16. april" iz Ahmića  Elvedina Kermu, imama Mahira ef. Husića i člana Udruženja  Atifa Ahmića.

reis-ahmici-udruzenje-2011

Oni su obavijestili reisu-l-ulemu o priprema za obilježavanje godišnjice  zločina kojeg su nad Bošnjacima počinili pripadnici HVO-a 16. aprila 1993. godine.

Reisu-l-ulema je zahvalio Udruženju i Medžlisu IZ na naporima koje ulažu da se u Ahmićima povrati nada za povratak i život ljudi.

Reisu-l-ulema je posebno pohvalio džemat i džematlije u Ahmićima što su uspostavili unutrašnje poštovanje, slogu i solidarnost i time pokazali svima da je vjera ta koja spaja, a ne razdvaja ljude.

Reisu-l-ulema je zamolio predsjednika Udruženja, imama i člana Udruženja i Medžlisa IZ koji su ga danas posjetili, da prenesu selame svim porodicama ahmićkih šehida i iskreno suosjećanje s njima, uz dovu Allahu dž.š. da im da Džennet, a porodicama sabur, a „svima nama da bude pouka i poruka da zbijamo svoje redove, ujedinimo se i živimo jedan za drugoga".

Salih Smajlović uručio reisu-l-ulemi svoju novoizašlu knjigu

  • Published in

Sarajevo, 22. mart 2011. (MINA) - Danas je reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić primio Saliha Smajlovića, dugogodišnjeg novinara Islamskih informativnih novina „Preporod".

Salih Smajlović je uručio reisu-l-ulemi dr. Mustafi Ceriću svoju upravo izašlu iz štampe knjigu  „Kad bi kosti mogle govoriti".

reis-salih-smajlovic-2011

U ovoj knjizi, u izdanju El-Kalema, sadržana su kazivanja o genocidu i zločinima nad Bošnjacima od 1992. do 1995. godine.

„Kad bi kosti mogle govoriti" je jedinstvena knjiga o genocidu nad Bošnjacima, jer u njoj autor piše o stradanjima Bošnjaka u raznim krajevima BiH u toku četverogodišnje agresije, a od zaborava su otrgnuti i neki zločini nad Bošnjacima neposredno pred agresiju.

Reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je čestitao Salihu Smajloviću na ovom vrijednom djelu.

Apel reisu-l-uleme za mir u Libiji

  • Published in

Sarajevo, 20 mart 2011. (MINA) - Povodom jučerašnjeg napada savezničkih snaga na Libiju sa obrazloženjem zaštite civila, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić je uputio apel za mir u Libiji u kojem se kaže:

 

Opširnije