A+ A A-

Odgađanje napaštanja ramazanskog posta za zimski period

Pitanje:

Selam!

Nikada nisam mogla postiti cijeli ramazan zbog zdravlja, ali nikada nisam ni nadograđivala te dane.

Sada kako se bliži ramazan hoću pokušati postiti što više ali ukoliko neke dane izostavim da li to mogu napostiti u zimskom periodu, kada mi je lakse i kada je post kraci... Da li je loše to što biram te lakše dane?
Jos jedno pitanje, prije neki dan sam uradila jednu lošu stvar, znam da se zbog te stvari izlazi iz vjere, ali sam bila veoma nespomtrena... Da li je dovoljno da se iskreno pokajem jer zaista mi jeste žao i da molim Boga za oprost?

Da li mogu još nešto uraditi?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Mjesec ramazan je odlikovan brojnim blagodatima i zato je post tokom mjeseca ramazana neuporedivo bolji i korisniji nego post van tog mjeseca. Ukoliko ipak niste u stanju da neke dane postite u ramazanu potrebno je isto toliko dana da napostite van mjeseca ramazana ako vam vaše zdravstveno stanje to dozvoli. Nema smetnje da se odgodi napaštanje propuštenih dana za zimski period, uz obavezu da se svi propušteni dani naposte prije narednog mjeseca ramazana.

Ne izvodi svaki grijeh iz vjere, nego samo one riječi ili djela koja ukazuju na nevjerovanje ili negiranje temeljnih istina vjere. Ukoliko osoba svjesno i dobrovoljno počini takav grijeh ona izlazi iz vjere i sva njena dobra djela se brišu.

Uzvišeni Allah je rekao: „A onaj ko otpadne od prave vjere - uzalud će mu biti djela njegova i on će, na onome svijetu, nastradati. (Sura El-Maide, 5.)

U drugom ajetu Uzvišeni Allah kaže: „A tebi, i onima prije tebe objavljeno je: Ako budeš druge Allahu ravnim smatrao, tvoja djela će sigurno propasti, a ti ćeš izgubljen biti." (Sura Ez-Zumer, 65.)

Ovi ajeti se odnose na onog ko svjesno i dobrovoljno čini ranije opisani grijeh, ili više njih, i umre kao takav. Međutim, ukoliko se osoba tokom života iskreno pokaje za bilo koji grijeh Allah prima njegovo pokajanje i oprašta mu grijeh, bez obzira koliko bio težak taj grijeh.

Uzvišeni Allah je rekao: „Reci: "O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv." (Sura Ez-Zumer, 53.)

Allahov Poslanik, a.s., je rekao: „Ko se pokaje za grijeh isti je kao i onaj ko nema grijeha.“ To znači da mu se briše taj  grijeh i nema nikakvih posljedica kao što ih nema ni onaj ko nije ni počinio grijeh.

Pored pokajanja, u određenim slučajevima postoji i dodatna obaveza zavisno od grijeha koji je počinjen.

Pored pokajanja za određeni grijeh pohvalno je što više činiti istigfar tj. tražiti oprosta od Allaha za sve svoje grijehe. Allahov Poslanik, a.s., znao je tokom dana i po sedamdeset, u drugom predanju i po stotinu, puta činiti istigfar.

FaceBook

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice