A+ A A-

Svjesno obavljanje namaza bez abdesta

Pitanje:

Esselamu alejkum,

Poštovani muftija!

Skoro uvijek idem na džumu, te iako za vrijeme radnog vremena u stranoj firmi - imam hvala Bogu mogućnost izaći i obaviti namaz.

Često se desi da su neki neodgodivi sastanci u toku, na koje ja nemam utjecaj u smislu vremenske organizacije, pa tako „zakasnim“ na džumu, tj. dođem za vrijeme dok hatib drži hutbu.

Znajući da je hutba sastavni dio džume namaza, nastojim doći na vrijeme i koliko god mogu da se ravnam prema nastupajućem namaskom vremenu.

Međutim, ovoga puta u džamiju sam stigao taman kad je mujezin učio ikamet. Nisam imao abdest (bio sam krenuo u smjeru abdesthane), pa sam u tom momentu bio u dilemi šta da radim.

Da sam otišao u abdesthanu, okasnio bih na namaz, pa sam se ipak odlučio pripojiti džematu i klanjati džumu bez abdesta.

Potpuno svjestan da je takvo nešto inače nezamislivo, pitam se da li sam počinio grijeh?

Tada sam sebi rekao da je bolje klanjat sad ovako bez abdesta nego propustiti džumu, a sada više nisam siguran u ispravnost takvog razmišljanja.

Jesam li postupio ispravno, ili sam trebao uzeti tejemum? Je li mi bio ispravan namaz u ovoj situaciji, ili sam počinio grijeh?

Hvala na odgovoru.

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Načinili ste grešku svjesnim klanjanjem namaza bez abdesta. Trebate učiniti teobu (pokajanje) i naklanjati podne namaz, jer je džuma propuštena, pa se ta obaveza pretvorila u obavezu klanjanja podne namaza. Bilo je dovoljno vremena da na brzinu uzmete abdest i stignete makar na drugi rekat ili posljednje sjedenja, prije selama.

FaceBook

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice