A+ A A-

Pretraga pitanja

Status žene u postporođajnom periodu

Pitanje:

Moja supruga i ja, ako Bog da, očekujemo ubrzo prinovu. U sklopu priprema i edukacije za roditeljstvo, došli smo i do pitanja "40 dana poslije poroda u islamu". Nažalost, na internetu nisam mogao da nađem neki jači dokaz da je po Kur'anu ili Sunnetu, ovo obaveza muslimana, misleći pri tome na boravak majke uz dijete u kući prvih 40 dana. Molim vas da nas uputite šta je ispravno po islamu i da nam date neke argument iz Kur`ana i hadisa, koji će potkrijepiti ovu tvrdnju.

Odgovor:

Porodilji u periodu (nifas), čiji najduži period traje do 40 dana (preko toga smatra se istihazom - bijelo pranje),  nije dopušteno vršiti sljedeće ibadete:  klanjati, postiti, učiti i dodirivati Kur'an, činiti tavaf, ulaziti u džamiju i boraviti u njoj, činiti sedždei-tilavet te imati spolni odnos. Nifas traje sve dok krv istječe iz rodnice. To traje približno 40 dana, ali može prestati i ranije. Što se tiče boravka u kući 40 dana, to nije obaveza niti o tome postoji jasan i izričit šerijatski dokaz. Uvriježeno mišljenje o tome u narodu vjerovatno ima korijen u iskustvu, tj. da izlazak s djetetom u tom periodu može uzrokovati neke bolesti i sl. zbog osjetljivosti majke i djeteta u tom prvom periodu nakon porođaja. Period istjecanja krvi i iscrpljenosti majke zbog porođaja zahtijeva da se ne izlaže naporu izlaska i kretanja bez stvarne potrebe (kao npr. radi odlaska ljekaru i sl.). Također, u tradiciji imamo naznaku/preporuku koja ukazuje na to da žena u periodu nifasa treba boraviti u kući. U hadisu Ummu Seleme, r.a., u kojem se govori o najdužem periodu nifasa navodi se „da je žena u stanju nifasa, u vrijeme Vjerovjesnika , a.s., boravila u kući četrdeset dana“. (Ebu Davud i drugi) U djelu „El-Munteka“ ovaj hadis je protumačen na sljedeći način: „Ženama u nifasu je naređivano da borave u kući 40 dana.“ (V. I'alaus-sunen, 1/266). Ovo nije izričita naredba, ali se može razumjeti kao neka vrsta preporuke. Spomenutu praksu i adet treba posmatrati prije svega kao zdravstveno-higijensku, odnosno preventivnu mjeru. A Allah najbolje zna.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH