Promo banner

A+ A A-

Ne možemo riješiti svoje probleme sa istim razmišljanjem koje smo imali kada smo proizveli te probleme

Direktor Uprave za obrazovanje i nauku Rijaseta Islamske zajednice dr. Amir Karić bio je gost emisije Radija BIR „Uvijek aktuelno“ u kojoj je predstavio oblasti i domen rada Uprave na čijem je čelu.

05-03-2015-01-am-kar-rd-bir-1

Bilo je riječi o školovanju naše omladine na islamskim fakultetima u inostranstvu, te o perspektivi mladih teologa kada je u pitanju njihovo zapošljavanje. Nedavno je u javnosti plasirana i informacija da je nekoliko hiljada diplomiranih teologa bez posla, no dr. Karić kaže da to nije tačno:

"To je kriva informacija. U ovom trenutku na evidenciji koju imamo, koju vodimo, ima ukupno 62 teologa, odnosno diplomanta sa Fakulteta islamskih nauka, sa drugih fakulteta Islamske zajednice, dva islamska pedagoška fakulteta, u Zenici i Bihaću, te Novom Pazaru, kao i diplomanti islamskih fakulteta u inozemstvu, a koji su nostrificirali svoju diplomu na Fakultetu islamskih nauka i time stekli uslove da uđu u službu u Islamskoj zajednici."

Direktor Karić je podsjetio da je usvojena desetogodišnja strategija razvoja odgojno obrazovnih i naučnih institucija Islamske zajednice, gdje su precizirani ciljevi i pravci razvoja tih ustanova, no, naglasio je i da medrese mogu biti još avangardnije.

"Mi imamo u vidu da medrese mogu biti još avangardnije i mogu biti poticaj i drugim školama. Nama treba zapravo dobrih uzora u društvu, dobrih primjera u društvu. Medrese jesu i mogu još značajnije biti dobri primjeri, uzori i za druge ustanove općenito, ne samo Islamske zajednice. Naš je cilj da medrese ostanu vjerske škole, strategija je predvidjela, medrese će ostati vjerske škole. Inače u medresama u ovom trenutku negdje oko 30 posto predmeta su vjerskog karaktera, a 70 posto predmeta, odnosno nastave, je općeg karaktera.. Taj kurs medrese se neće mijenjati, ona će ostati škola vjerskog karaktera. Istovremeno smatramo potrebnim da se jednim dijelom nastava transformira u nastavu na engleskom jeziku. Cilj je da se učenici medrese što bolje osposobe za upis na studije ne samo u Bosni i Hercegovini nego i širom svijeta, da budu što kompetitivniji, da mogu sudjelovati u natjecanjima sa studentima iz različitih zemalja. To ne znači da svršenici medrese ne studiraju širom svijeta, međutim želimo u tom pravcu mnogo više da se uradi".

Uprava je nedavno organizovala i razgovor sa direktorima medresa u cilju unapređenja nastave, te aktivnostima u promociji srednjoškolskih obrazovnih institucija Islamske zajednice pred predstojeći upis u srednje škole.

Uprava za obrazovanje i nauku Rijaseta islamske zajednice bavi se između ostalog izradom nastavnih planova i programa u institucijama obrazovanja Islamske zajednice, uspostavljena je obrazovna vertikala islamskog obrazovanja i odgoja od mektebe do fakulteta.

Ohrabruju podaci da je u mnogim medžlisima razvijena saradnja sa udruženjima i dobrim ljudima, kazao je dr. Karić, te naglasio da zapravo svi gradimo društvo:

"Pomozimo čovjeku, otvorimo vrata, nasijecimo drva tom dedi koji sam živi, pričuvajmo dva sata djecu nekoj majci... Ako umrežimo sve potencijale onda imamo jedno kvalitetno okruženje u kome će svima biti ljepše", zaključio je dr. Karić.

Više detalja razgovora koji je realizovan u okviru emisije "Uvijek aktuelno" poslušajte OVDJE.

(www.bir.ba