A+ A A-

Sisak: Međureligijski projekat „Upoznaj, surađuj, moli“

 

U organizaciji Sisačake biskupije, Medžlisa Islamske zajednice Sisak i Srpske pravoslavne crkve dogovoren je ekumenski projekat znakovitog naziva "Upoznaj, moli, surađuj".

Riječ je o međuvjerskom projektu čiji je cilj kroz različite duhovne sadržaje oplemeniti i obogatiti obzorja međusobnog poznavanja predstavljajući naše sličnosti i razlike, bolje reći posebnosti, ali s druge strane promovirati i trajne zajedničke vrijednosti s kojima možemo doprinijeti kvalitetnijoj moralnoj obnovi i revitalizaciji društva. Upravo je to bio pokretački moto ili slogan vjerskih čelnika grada Siska koji su zdušno prihvatili realizaciju ovog projekta koji će kroz trajanje u nekoliko narednih mjeseci odaslati mnoge poruke u našem gradu pa i šire.

„Upoznaj, moli, surađuj“ je sadržajno bogat projekat koji je započeo radionicama u školi, a nastavit će se kroz izlet vjerskim objektima na području grada Siska i okolice, održavanjem međureligijskog Okruglog stola te na kraju zajedničkim duhovnim koncertom.

Prvi sadržaj je bio ekumenska radionica "Upoznaj, moli, surađuj" sa učenicima katoličke, islamske i pravoslavne vjeronauka u srednjim i osnovnim školama u Sisku i Glini. Nakon održane radionice u Glini koja se pokazala uspješnom i korisnom za učenike, u utorak, 30. septembra održana je radionica za polaznike islamske i katoličke vjeronauke u Srednjoj školi Viktorovac i O.Š.Braća Bobetko.

Voditelji ovih radionica bili su  vjeroučitelji katoličke i islamske vjeronauke.

Zanimljiva koncepcija i sadržaj radionica te kreativan i zabavan duh ostvario je ugodan ambijent sa konstruktivnim ozračjem ispunjenim zajedništvom što se dalo primjetiti kod učenika.

Prva tačka radionice pod nazivom "Upoznaj" podijelila je učenike prema vjeroispovijesti čiji je prvi zadatak za obje skupine bio  zapisati na papir što znaju o vjeroispovijesti druge skupine učenika. Nakon zapisivanja uslijedilo je izlaganje.

Zanimljivo je bilo kako učenici imaju svijest i percepciju o vjerskim vrijednostima drugog i različitog što je izazvalo simpatije ali i ovacije.

U drugom zadatku učenici su trebali kroz 5 minuta sastaviti prikaz svoje vjere te zatim izlagati isto. Kod ovog zadatka učenici-polaznici islamske vjeronauke pokazali su zavidan nivo znanja o svojoj vjeri kao i njihovi prijatelji-polaznici katoličke vjeronauke.

Potom je voditeljica Marijana Ostić najavila temu sažetog predavanja o postu u kršćanstvu i islamu. O postu u kršćanstvu izlaganje je održala vjeroučiteljica Petra Abramović dok su o ramazanskom postu prezentaciju i predavanje održale učenice 4. razreda Amra Mujić i Lejla Muratagić.

Prva faza radionice završila je zabavnom igrom memory u kojoj  su ekipe natjecateljski spajali pojmove i sličice iz pojedine religije. U ovom dijelu ekipa učenika islamskog vjeronauka bila je brža te je dobila glavnu nagradu.

U drugom dijelu radionice pod nazivom "Moli" učenici su se pomiješali u dvije nove skupine bez obzira na vjeroispovijest. Zajednički su osmislili jednu zajedničku molitvu svoje vjere i objasnili njezino značenje, tj. istine vjere koje sadrži.

Nakon toga skupine su dobile zadatak da napišu molitvu svojim riječima za mir, suradnju, dijalog, toleranciju, prijateljstvo među religijama. Zaista je bilo zanimljivo slušati te prekrasne odlomke zajedničke molitve. Ovaj dio završen je čitanjem zajedničke molbe Bogu.

U završnoj fazi pod nazivom "Surađuj" učenici su dobili kreativan zadatak, popraviti sisački most tako što će zalijepiti njegove dijelove na pripremljen plakat mosta na školskoj ploči, a na svakom dijelu trebali su ispisati svoje razmišljanje o tome kako mogu drugoga bolje upoznati sa svojom vjerom. Tu je bilo zaista vrlo značajnih i hvale vrijednih razmišljanja do pomalo humorističnih kao npr. pozvat ću prijatelja na baklavu i hurmašicu.

Na kraju svi učesnici radionice zajednički su se uzeli za ruku i u tišini izgovorili svoju molitvu za mir, dijalog i  poštovanje među pripadnicima različitih religija.

Ove radionice su pokazale da imamo mnogo prostora i načina za zajedničko djelovanje kroz koje možemo „iz prve ruke“ upoznati jedni druge o našim vrijednostima, posebnostima ali i zbližiti naše učenike jedni drugima.

  • 11