A+ A A-

Pretraga pitanja

Najnovija pitanja

Brzina učenja

Pitanje

Već je gotovo postalo redovno, da kad klanjam za imamom u džematu ne mogu da pratim imama na sunetu, sunsunetu, vadžib namazima, ili se oznojim nastojeći da požurim sa namazom ne bil' stigao da na vrijeme klanjam farz za tim istim imamom.
Farz imam predvodi, naglas učeći Kur'an lijepo i polahko (onako kako se Kur'an uči).
Ono što mene interesuje je, kako to da (po mojoj procjeni) imam klanja sunet 2 x brže nego farz?
Da li postoji kakva razlika u brzini učenja Kur'ana naglas od učenja Kur'ana u sebi?
Takođe redovno ne stignem na zikr u namazima u kojima je zikr poslije suneta, ili ako ipak stignem na tespih moje "Elhamdulillah" od brzine kojom želim da pratim imama i džematlije ne liči na "Elhamdulillah".
Ovo sam primjetio kod više imama tj. džemata u svom gradu (Lukavac). Ove džemate većinom čine stariji ljudi, dok ovo moje mišljenje dijeli sa mnom jedan moj vršnjak, kažem jedan zato što osim njega i sebe, nisam vidio osobu mlađu od 50 god. da dolazi na jedan od 5 dnevnih namaza u džamiju, da mi Bog dž. š. oprosti na ovoj tvrdnji ako je pogrešna, jer ni sam nisam redovan u džamiji (a jedan od razloga što nisam redovan je i ovaj problem koji sam gore naveo). Pretpostavljam da je sličan slučaj sa mnogim džematima u BiH
Emir, devetnaestogodišnji Lukavčanin

 

Odgovor

Načelno, nema razlike u brzini učenja Kur'ana na sunnetu ili farzu. Međutim, tehnički, brže se može učiti u sebi nego naglas. U svakom slučaju, bilo da se radi o učenju u sebi ili naglas, na sunnetu ili farzu, Kur'an treba pravilno učiti, bez neke posebne žurbe. Trebate također imati na umu da ni Vaša brzina učenja ne mora biti mjerilo koje imam mora primijeniti. On odgovara za svoje učenje, a Vi za svoje.

Provociranje drugih

Pitanje

Neki dan sam prošao pored jedne, čini mi se katoličke svadbe, jer sam primjetio zastave-šahovnice. Ja sam onda iz auta počeo naglas donositi tekbire i pored njih ali i dalje, i ne znam da li me je neko čuo, ali pod pretpostavkom da jeste, da li sam ja izvršio provokaciju i time napravio grijeh? Je li ovo kako sam postupio ispravno?

Odgovor

Naravno da se takav postupak može smatrati jednom vrstom provokacije i uznemiravanja. Takvim postupkom ste načinili grješku. Kao što sami želimo da nas drugi ne uznemiravaju u našim poslovima, ni mi ne trebamao uznemiravati druge.

Druženje s drugim

Pitanje

Da li se ja kao musliman smijem i mogu družiti sa kršćanima i hrišćanima i u kolikoj mjeri?

 

Odgovor

Nije zabranjeno družiti se s kršćanima i hrišćanima u onoj mjeri u kojoj je to potrebno i u kojoj neće biti ugrožen islamski moral, izvršavanje islamskih obaveza i sl. Islam načelno zahtijeva lijep odnos prema svim ljudima, svim živim stvorenjima.

Visina keffareta

Pitanje

Bio sam se zakleo Allahu dž. š. da ću hodati oborenog pogleda. Naime, nisam izdržao i učinio sam keffaret. Dao sam 60 KM za dva obroka za 10 siromaha. Da li je to u redu, jer sam pročitao da se treba dati po 5 KM po obroku.

Odgovor

Budući da je najmanji iznos sadekatul-fitra za ovu godinu 7 KM x 10, keffaret za neispunjenu zakletvu ne bi trebao biti manji od 70 KM. Smatramo da iznos od 100 KM više odgovara našoj stvarnosti (10 KM x 10).

Obaranje pogleda

Pitanje

Imam jednu situaciju a tiče se pogleda. Naime radi se o gledanju osoba suprotnog pola. Ja sam odlučio hvala Allahu dž. š. da prestanem imati odnose sa djevojkama i imam neke druge namjere u životu. Ali šta želim da vas pitam: kako da ja recimo kada sjedim sa ženskom osobom, kako da je gledam samo u lice kada pogled zahvata puno više od toga, i ja onda stalno govorim estagfirullah, ako možete oko ovoga da mi pomognete. I drugo, da li kada hodam gradom i pošto gradom hoda mnogo djevojaka koje otkrivaju svoja tijela, kako sada da se ja ponašam, jer to neminovno čovjeku ulazi u vidokrug!? Šta uraditi? Jedno vrijeme sam hodao oborenog pogleda, međutim onda druge stvari upadaju u oči i tako.

 

Odgovor

Kur'an je naredio i muslimanima i muslimankama obaranje pogleda. Poslanik a.s. je to dodatno pojasnio kazavši: "Nisi griješan za prvi, ali jesi za drugi pogled". U svakom slučaju, i ovdje bi se mogao primijeniti princip "da se djela prema namjerama vrednuju". Allah najbolje zna što je čija namjera u gledanju osoba suprotnog pola, pa neka se svako prema tome ravna. "Bojte se Allaha koliko ste u stanju!" - naređuje Kur'an.

Pijenje coca-cole

Pitanje

Smijemo li mi muslimani piti coca colu? Ja je pijem pa sam onda uhvatio sebe da mi je to haram, eh sada mi vi recite da li je to haram ili nije, jer sam čuo da su vlasnici coca cole Jevreji prokleti, pa mi odgovorite na ovo pitanje?

Odgovor

Budući da ne opija, s te strane je coca-cola dozvoljena. Da li je to piće štetno po ljudski organizam i koliko, ili nije štetno, odgovor trebaju dati mjerodavna medicinska istraživanja. To što je vlasnik tog brenda neki Židov ne čini ga zabranjenim.

Svilena posteljina

Pitanje

Poznato mi je da je muškarcima zabranjeno nositi svilenu odjeću, a da li zabrana podrazumijeva spavanje u svilenoj posteljini?

 

Odgovor

Ukoliko je riječ o prirodnoj, a ne vještačkoj svili, moguće je zabranu putem analogije protegnuti i na spavanje na svilenoj posteljini.

Piercing

Pitanje

Zanima me, da li je u islamu dozvoljen piercing? Za tetovaže znam da nisu. Neki kažu da jest, neki kažu da nije, pa želim čuti odgovor od nekog ko zna o svemu tome.
Unaprijed hvala !

 

Odgovor

Preporučujemo muslimankama i muslimanima da se klone povođenja za svakojakim trendovima koji dolaze sa Zapada (ili Istoka). Tzv. piercing je u najmanju ruku pokuđen, ako ne i zabranjen, gledajući na njeg sa stanovišta pomodarstva i štetnosti.

 

Učenje Jasina

Pitanje

Moja majka redovno klanja i Kur'an pročita 2-3 puta godišnje, ali je skoro čula da se JASINI ne uče mrtvima pa je interesuje što je njbolje učiti ili činiti za naše mrtve?

 

Odgovor

Nema smetnje da se prouči sura Jasin i sevab od učenja namijeni umrloj osobi, kao i od učenja ostalih kur'anskih sura. Još je bolje učiniti neki trajni hajrat, ili dati sadaku i sl., a sevab namijeniti umrloj osobi.

Roditeljima objasniti post

Pitanje

Počeo sam postiti u ramazanu i roditelji mi to ne vole, kažu da ću postati bolestan i ja sam im odgovorio da je post fardi ajn, ali oni pitaju ko to kaže? I kad sam im odgovorio da Bog to kaže u Kur´anu i oni su se počeli smijati. Kažu da sam zalutao i da mi nije zdravo postiti. Šta trebam da im odgovorim?


Odgovor
S roditeljima se treba lijepo ophoditi pa i kada se ne slažu s nama i našim opredjeljima. Recite im da je to Vaš izbor, da imate svoj put s kojega nećete skrenuti, a da bi bilo dobro da i oni krenu putem vjere. Allah upućuje na pravi put koga hoće.
Nadat se je da će se smilovati i Vašim roditeljima, kao što se smilovao i Vama i uputio Vas na pravi put. Post je koristan, a ne štetan po ljudsko zdravlje. Mnogo odraslih i omladine posti, pa nisu postali bolesni, a koliko je bolesnih među onima koji nisu nikada postili. O tome se ne mogu donositi generalni sudovi. Ko se razboli nije dužan postiti sve dok ne ozdravi.